Wikiplayer

joi, 18 februarie 2016

Sub semnul apei

S-a cam asternut praful pe pagina jurnalului. N-are rost sa insir toate motivele. Unul din ele, cel mai placut, a fost o calatorie spre Nord, la lacurile Prespa. Chiar daca vremea nu a tinut intotdeauna cu noi, am ramas cu amintiri frumoase si cu dorinta de a reveni  in cautare de pelicani, egrete si paduri de ienupar ...  Pentru blog am ales cateva fotografii facute in drum spre mica insulita a Sfantului Achille. O insula cu unsprezece case, cinci biserici si o cafenea inconjurata de stuf.

26 de comentarii:

1. Dani, nu-i drept! Dupa marile superbe care va inconjoara, aveti bonus lacuri de vis, (chiar daca, asa cum vad pe harta, sunt impartite cu Albania si Macedonia) :-)
    Imaginile sunt impresionante, ma bucur pentru calatoria ta!

1. E o zona superba si din ce in ce mai populara. S-a dezvoltat turistic in ultimii ani, cu masura. Lacurile sunt chiar pe granita. De mult imi doream sa mergem si sper sa mai ajungem pe acolo, au ramas multe de cercetat.
      Pentru noi e o destinatie de iarna, vara marea e prea atragatoare :)
      Ma bucur, ca iti plac pozele !

2. Și vremea urâtă își are frumusețea ei... ca să zic așa. :)
    Minunate foto. Nu știu cât de grea sau bună e viața acolo, dar locul e tare pitoresc.

1. Nu ma plang de vreme. Regret doar ca ploaia ne-a stricat planurile de a merge intr-o excursie cu barca. Dar asta e un motiv sa ne intoarcem :)
      Viata nu e usoara, oamnenii cultiva fasole ( asta e produsul lor cel mai renumit ), cresc animale si pescuiesc. In ultima vreme a aparut si turismul pe harta si chiar ne povesteau la pensionul unde am stat ca vara au multi straini interesati de ornitologie. Acolo pe malurile lacurilor vietuieste cea mai mare colonie de pelicani dalmatieni din lume. Plus inca vreao 250 de specii de pasari.

2. Turismul e bun atâta vreme cât e cu măsură.
      Unele locuri mult prea turistice devin parcă sufocante - și pentru vizitatori, și pentru localnici.

Păsările sunt minunate!
      Pe măsură ce trec anii, îmi place tot mai mult să le privesc. Altădată n-aș fi crezut să ajung să am atâta răbdae. :)

3. Da, masura e necesara in toate. Cat despre pasari, e linistitor sa la privesti, mai ales cand valseaza pe apa :)

3. Loc frumos. Pelicanul este o pasăre minunată. În primăvară, când totul va fi vederi verzi va fi chiar mai frumos pentru sigur. Îi salut și sărută.

1. Pelicanii sunt fascinanti, mai ales acum la sfarsitul iernii, cand ciocul are o culoare foarte vie :) In primavara ar fi minunat de mers acolo in cautare de orhidee. Pozdrawiam i buziaki Gigo !

4. Sa va fie de bine calatoria! Pozele sunt superbe, asa cum ne-ai obisnuit :). Ultima este preferata mea.

5. Minunate locuri, cred ca barca trebuie inscrisa in patrimoniu:). O seara minunata iti doresc!

1. Barca se incadreaza atat de perfect in peisaj, de parca ar fi rasarit acolo intr-o noapte, dupa ploaie :) Seara placuta, Myky !

6. Doamne, ce fotografii frumoase!
    Chiar dacă mai faci din când în când o mică pauză, noi te așteptăm cu drag, mai ales că știm că vii cu poze faine și povestiri pe măsură :)

1. Merci, Gy ! Mesajele voastre frumoase ma fac sa ma intorc cu drag pe blog :) Poate data viitoare reusesc sa ma apropii mai mult de pelicani.

7. Ai scris cu ceva vreme in urma ca vreti sa mergeti acolo si m-am documentat si eu pe net...Fotografiile sunt foarte frumoase. Desi nu sunt pasionata de pasari, ele sunt un subiect fotografic interesant si locurile pot fi un obiectiv de cateva zile :)

1. Ca peste tot in Grecia si la Prespa sunt multe obiective istorice, mai ales legate de Bizant. In satucul in care am stat am vizitat o bisericuta foarte veche construita de un patriarh exilat din Constantinopol. Am ratat muzeul bizantin si sihastriile de pe malul lacului. In schimb am ajuns la ruinele basilicii Sf. Achille construite de tarul Samuil al bulgarilor la inceputul mileniului trecut si a fost o surpriza sa gasim ramasitele unei biserici de genul asta pe o insulita cu mai multe capre si oi decat oameni :) In vara se orrganizeaza acolo spectacole in cadrul unui festival si imi inchipui ca e o experienta de neuitat sa asculti muzica intre ziduri vechi de o mie de ani, sub cerul instelat si in mijlocul lacului pelicanilor ...

8. Prinde bine o ieșire în prag de primăvară chiar dacă vremea e mai capricioasă. Frumos!

9. Vaaaiiii ce frumos e pelicanul! Pozele sunt extraordinare asa cum ne-ai obisnuit. Dani, stiu ca ma repet, dar nu ma pot abtine. Dupa mine, esti cel mai bun ambasador al Greciei!
    Poza cu numarul doi mi-a taiat rasuflarea. Cerul, marea, stuful si pelicanul imi dau asa o liniste si-o stare de bine incat imi vine s-o lipesc de ochi ca s-o privesc tot timpul.
    Duminica placuta, Dani!

1. Multumesc mult pentru apreciere, draga mea Mihaela ! Am ales pozele astea tocmai fiindca si mie mi-au placut in mod special :)
      Duminica frumoasa !

10. what a fantastic place to be Dani. I love it.
    Have a wonderful sunday my friend.

1. For a bird lover like you, dear Marijke, teh National Park at Prespa Lakes would be a perfect place for holiday :)
      Happy sunday, my friend !