Wikiplayer

vineri, 6 iulie 2012

Dulci si zemoase

  Am gustat prima rosie coapta acum vreo doua saptamini si de atunci, culegem zilnic rosii pentru salata. Ma simt in al noualea cer ... 
  Ieri am cules din cele galbene si citeva negre de Crimeea. Am adunat si murele ( care au luat drumul lichiorului ) si niste capsunele ratacite si le-am fotografiat pe veranda.
  Delicatese de vara ...









48 de comentarii:

  1. Murele arata demential.
    La noi nu s-au facut inca.
    O bautura exotica, cu multa gheata si mure...mmm :)Perfecta pe caldura asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inchipuie-ti, ca-s asa de multe, incit se scutura pe jos ... Au apa la radacini, fiindca rosiile-s pe-aproape si se simte :)
      Am o reteta de mojito cu mure. Trebuie incercata :) Daca iese bine, dau de stire ...

      Ștergere
  2. HMMM.....i like this fresh fruit Dani
    lovely colored and good pictures.

    greetings, Joop

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. The colours are great but the taste is better :) Thank you, Joop ! Wishes for a beautiful weekend !

      Ștergere
  3. Arata foarte bine in poze, cele portocalii imi placeau, nu stiu cum sun cele din Crimeea. Mure nu am mai mancat demult. Un weekend placut va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cele de Crimeea sint foarte dulci si zemoase, doar ca, trebuie culese putin verzi, altfel se inmoaie foarte tare si ramine doar sucul de ele :)
      Murele le avem de patru ani si e prima data, ca ne-am saturat ...
      Un sfirsit de saptamina minunat, Robby !

      Ștergere
  4. ...culori de vara, arome inmiresmate. de la tine vine o boare placut calda.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hummm DANI!

    Fruits....... very good, wonderful photo!

    have a nice weekend!

    Brasil........

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte frumoase reprezentantele productiei proprii ... dovadă că ai reale preocupări pentru tot ce este de calitate! ce grozav să consumi din producţia proprie! admir fotografiile (ca de obicei-superbe!) ascultând această muzică (grecii au mult sentiment în ceea ce cântă) ...
    ...la noi (excepţie castraveţii!), toate sunt întârziate - a fost mult timp frig, ele au aşteptat prea mult căldura... şi acum, brusc, le este greu, cu atât de multă căldură! ... asta e! trebuie să avem răbdare ...
    weekend plăcut, din toată inima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am si eu rateuri, dar se intelege, ca nu le prezint on line :)
      E mare diferenta intre ce se gaseste in piata ( sa nu mai zic de Super Market ) si ce creste-n gradinita noastra. Gustul nu se compara.
      Ne mai aprovizioneaza si socrul meu, care are si el o gradinita cu de toate si uite-asa, reusim sa mincam mai sanatos.
      Si-aici au crescut greu legumele, in luna lui Florar am avut parte de multa ploaie si soare putin. Dar ma multumesc cu ce avem si incerc sa valorific totul :)
      Merci pentru vizitele dese si ma bucur, ca te simti bine aici !
      Spor la udat si weekend frumos !

      Ștergere
  7. Černice s jahodami vyzerajú veľmi lákavo. Aj také domáce rajčiny som už roky nejedla. Chuť tých, čo kupujem v obchode sa s domácimi nedá porovnať.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ano, ne porovnaju sa ... rada tomu sa snazim pestovat rajciny ...
      Dobry den prajem, Danka !

      Ștergere
  8. rosii negre nu am mancat si nici nu am vazut dar mi-ai facut o pofta grozava de mure :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum trei ani nici eu nu stiam ca exista rosii negre, le-am descoperit citind un articol intr-o revista si am cautat seminte prin Internet. De atunci le cultiv in fiecare an. Sint foarte zemoase si dulci ...
      Poftim la mure !

      Ștergere
  9. Minunata productie.Ce pofta mi-ai facut cu murele acelea,arata super bine.
    Dar nici rosiile nu sunt mai prejos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci Mihaela ! Eu ti-am facut pofta acum, tu imi faci de fiecare data cind deschid pagina ta :)
      O zi frumoasa !

      Ștergere
  10. Murele sunt tare fotogenice :).Am si eu un mur fara tepi, care insa face mure frumoase, mari, dar apatoase, nu sunt dulci si gustoase ca si cele care cresc prin paduri.
    Galbenele :D sunt si favoritele mele dintre tomate, abia le astept sa se faca frumoase si la noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, murele ies bine in poze :) Pacat, ca de caldura mare unele incep sa se stafideasca ... dar anul asta am avut productie buna, sper sa fie asa an de an ...
      Rosiile galbene si portocalii arata extraordinar in salata. Parca ar fi fructe exotice :)

      Ștergere
  11. Sa-mi dai si mie reteta de lichior de mure, pentru cand oi avea gradina :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La un kg de fructe, 400 g zahar si 1,5 lt de votca. Zaharul se fierbe cu 200 ml de apa si siropul racit, amestecat cu votca, se toarna peste fructe. Se lasa doua luni in vasul de sticla inchis bine, apoi se strecoara si se pune in sticle. E prima data, ca fac lichior cu votca si mure, o sa vedem rezultatele peste doua luni ...

      Ștergere
  12. Minunate şi apetisante! Poftă bună la aşa bunătăţi!

    O zi frumoasă, Dani!

    RăspundețiȘtergere
  13. Must be great to grow all this fruit en tomatoes in your own garden. Beautiful captured and the colors are great of your photo's.
    I wish you a fantastic weekend Dani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Marijke ! It was a fantastic weekend, my friend ... but without Internet :)
      Have a lovely week ! Hugs !

      Ștergere
  14. nu stiam de rosiile negre...acum aud...ce bine ca aveti rosii cu gust !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco, nu-i neaparata nevoie sa fie negre, dar sa fie zemoase si dulci ... E obsesia mea de vara ... si incerc sa produc eu, ce nu pot cumpara nici macar in piata.

      Ștergere
  15. Daca nu as sta la tara si nu as fi inconjurata de fructe proaspete, as saliva cu ochii la pozele tale. Superbe!!
    Rosii galbene am avut anul trecut, foarte bune, dar cele negre nu am avut. Daca zici ca sunt bune si se merita...la anul pun si eu.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua ne plac cele negre, dar anul asta mi-au cazut cu tronc rosiile galbene ... Imi place sa experimentez si nu ma pot abtine, sa nu gust cit mai multe soiuri. Cum pe piata nu le gasesc, ma straduiesc sa le cresc eu :)
      Te imbratisez, Vasi !

      Ștergere
  16. Dani...sa le mananci sanatoase...ale noastre sunt in stadiul de gogonele.....Mai dureaza vreo 2-3 saptamani pana mancam rosii.....
    Te imbratisez cu drag,
    Week-end placut!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Codrina ! Anul asta s-au copt chiar mai tirziu ca in alti ani ... dar le-am asteptat cu rabdare :)
      Cu caldurile ce le aveti in Romania, o sa se roseasca si ale voastre repejor. Recolta frumoasa !
      Weekendul a trecut intr-o clipita ... si iar incepe saptamina ... Numai bine, Codrina !

      Ștergere
  17. buna!! eu sunt la Brasov.. rosii o sa am peste 2 saptamani..iar mure..poate peste o luna!! Tu de unde esti si cum faci sa ai recolta asa timpurie?
    ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ioana !
      Nu te necaji, ca si la mine anul asta-s mai intirziate, daca socotesti, ca stau la vreo 1500 de km mai la sud :) Eu stau in Grecia si conditiile climatice-s cu totul altele.
      Spor la treburi in gradina si recolte frumoase si gustoase !

      Ștergere
  18. Ooo! Roșiile grecești! Știm cu toții cât sunt de bune - cu atâta soare și căldură, nici nu este de mirare.
    Recolta ta arată senzațional - roșiile colorate, murele zemoase, căpșunile...miam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incep sa apara si la piata rosii bune, la micii producatori, dar din pacate, soiurile traditionale au disparut ... Eu mi-am facut o mica rezerva de seminte din soiuri vechi in decursul ultimilor trei ani si pot jura, ca au un gust inegalabil :)
      Ne straduim, sa pastram gustul legumelor din copilarie.
      Numai bine, Ioana !

      Ștergere
  19. Arata minunat rosiile tale Dani!Si ce de soiuri minunate ai!Pentru mine rosiile fac parte din esenta bucatariei!O saptamana frumoasa in continuare!Cosmin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incerc sa selectez soiurile ce ne plac, Cosmin. Cele negre si cele galbene s-au dovedit deosebit de gustoase. S-ar putea spune, ca rosiile sint esenta bucatariei de vara ...
      Merci de urare ! O saptamina buna, tie si familiei !

      Ștergere
  20. Azi au mancat copii rosii din gradina.Au fost foarte bune !!! Mure si zmeura au fost gustoase ,in prajitura cu fructe. Sa aveti zile frumoase si linistite!!! Ne gandim ,ce cald trebuie sa fie la voi .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, ca s-au facut si rosiile. Vreau si eu prajitura !
      E foarte cald, mama ... ma trezesc noaptea, sa fac dus ...
      Va sarutam, cu mult drag si dor !

      Ștergere
  21. Atat de frumos aranjamentul din poze, ca parca nici nu as mai atinge murele acelea asa apetisante. Astept si eu rosiile, anul asta am pus doar rosii micute cherry de diferite soiuri. Pupici si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Murele stau in alcool si se pregatesc de iarna ... o sa-mi aminteasca de caldurile verii ...
      Rosiile cherry sint printre cele mai productive si au un gust tare bun. Am pus si eu niste rosiute mititele dar inca nu s-au inrosit. O sa le culegem impreuna :)
      Zile frumoase in gradina ! Te imbratisez !

      Ștergere
  22. Smakowite zbiory i cudowne zdjęcia. U mnie jeżyny jeszcze zielone :-(. Pozdrawiam i buziaka dodaję.
    Colecţii gustoase şi frumoase de poze. În mure mea încă verde. Eu salut şi sărut adaug.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Giga ! In curind se vor coace si la tine :)
      Te imbratisez !
      Pozdrawiam serdeczne !!!

      Ștergere
  23. Dulci si Zemoase" si...foarte aspectuoase!
    Arata superb in imagini,murele sunt un deliciu,iar rosiile nici nu mai spun sunt de vis,efortul ti-a fost rasplatit pe masura.
    Sa le serviti in continuare sanatosi,numai bine Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, Maria, e asa de cald, ca rosiile se coc de pe-o zi pe alta iar murele se scutura ... copii-s la bunici si noi nu le facem fata :)
      Un weekend minunat si toate cele bune !

      Ștergere