Wikiplayer

miercuri, 24 iunie 2015

Dupa solstitiu


Daca e vara, e cald si orele in gradina sunt numarate. 
Copii sunt in vacanta. Cartile de scoala cu cotoarele ferfenita stau stiva intr-un colt. Veranda e decorata cu ghete de fotbal, papuci de plaja, pagini volante cu partide de sah si alte accesorii. 
Au aparut primii licurici si cicadele au inceput sa cante in maslini.
N-am mai facut poze de multe saptamani, decat la mare. 

Rosiile incep sa dea semne ca se apropie ziua in care o sa culegem cateva pentru salata si arata binisor, desi anul asta le-am stropit prea putin. 

Trandafirii s-au ofilit cu totii si asteapta sa le fac toaleta de vara. Crinii la fel, cei albi, cei orientali si cei de-o zi. Nigella a impodobit gradina cu nenumarate maciulii uscate. Menta e luxurianta, mai frumoasa ca in alti ani si ma indeamna sa ii gasesc o utilizare. 

Din fericire, a plouat la intervale regulate si am udat mai rar. 
S-au copt visinele, nu multe, dar mari si zemoase. Ciresul si caisul n-au avut nici macar un fruct ... 

Anul asta mi-am propus sa mergem mai des la mare si asta inseamna, ca stam mai putin in gradina. Dar nu le putem avea pe toate, nu-i asa  ? 

Aloha Rose - Boerner

Peste cateva saptamani, cand baietii o sa fie la bunici, o sa revin pe blog cu povesti despre vara. Pana atunci, va urez toate cele bune  !

Zile frumoase, acasa, in gradina sau in vacanta, oriunde v-ati afla  !

59 de comentarii:

  1. Noi suntem ceva mai in urma. Aici crinii si daliile abia ce au inflorit, iar rosiile sunt departe de a fi parguite. In schimb anul acesta a fost destul de seceta, atipic pentru regiunea mea, astfel ca a trebuit s audam in fiecare seara.
    Ah, mare!!! Ce mi-ar placea sa am si eu una pe aproape!
    O vara minunata alturi de cei dragi, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si suntem chiar mai intarziati fata de anii trecuti, dar speram intr-o toamna lunga si frumoasa :)
      Stiu ce greu e sa uzi gradina zi de zi ... Incearca sa uzi mai rar si mai abundent. Chiar si in clima noastra legumele rezista fara apa doua-trei zile.
      Anul trecut am fost la mare doar de trei ori in afara de saptamana de vacanta, asa ca am zis sa recuperam anul asta :)
      Vara frumoasa, Larisa, cu multe satisfactii in gradina !

      Ștergere
  2. Zile frumoase si voua, distractie maxima la mare, relaxare si odihna va doresc!
    De azi dimineat si mie mi-e mintea doar la vacanta si mare. Va asteptam cu drag si cu tolba plina de povesti si poze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mihaela ! Am citit ca va pregatiti sa mergeti si voi in curand la mare. Petrecere frumoasa, draga mea ! Astept si eu povestile tale :)

      Ștergere
  3. Vacanta frumoasa sa ai :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Green ! Vacanta au copii, noi mai luam cate o zi libera cu intermitente, ca sa ne bucuram de vara :)

      Ștergere
  4. Zile frumoase și mult soare, Dani! Te așteptăm cu bateriile reîncărcate (și cu cardul de memorie full:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asemenea, Gy !

      PS - trebuie sa golesc si laptopul de poze, ca sa fac loc de altele noi :) Si cum imi place sa le am mereu la indemana, e o treaba pe care o aman cat mai mult ...

      Ștergere
  5. Vacanta frumoasa copiilor si voua cat mai multe zile libere ca sa va bucurati de vara!

    Cu drag,
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim ! Septembrie e inca departe, dar weekend-ul nu intarzie :)
      Ganduri bune pentru voi !

      Ștergere
  6. minunata precum acest trandafir sa fie si vara ta! :)
    azi se sarbatoreste Ziua Iiei traditionale romanesti...romanii de peste tot care au o iie azi incearca sa o poarte...m-as bucura sa o faci si tu in cazul in care ai una :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Pandhora ! Port o ie de in topit, dar fara broderie :)

      Ștergere
    2. minunat! :)
      te imbratisez cu tot dragul! >:D<

      Ștergere
    3. Si eu, Pandhora :) Cu mult drag !

      Ștergere
  7. De Sânziene se taie menta în grădină. Se pune la uscat (pentru ceaiurile calde de iarnă sau reci de vară). Apoi vor da din nou frunzulițe fragede. Noi le folosim la salate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O s-o tai, ca sa dea frunze noi. Trebuie sa fac ceva cu ea :) Eu nu pun menta la uscat fiindca am proaspata tot anul, e mereu verde. Poate ar trebui sa agat un manunchi langa rigani, menta uscata e mai aromata.
      La salata nu pun, dar la chiftele si la sorbetul de pepene rosu, da :) Si la mojito :)
      Apropo de ceai, am gustat in Creta un amestec grozav din frunze de maslin, menta si ceai de munte. Cu miere e nemaipomenit !

      Ștergere
    2. Habar nu aveam că frunzele de măslin se pot folosi la ceai! Măslinul chiar că e cu totul o plantă miraculoasă.
      De ceai de munte... nici nu am auzit. Căutând acum pe net, am aflat că avem și magayin grecesc online:
      http://magazinulgrecesc.ro/3-Ceai-de-munte-manunchi-50-gr--33
      O să studiez să vedem ce e pe-aici.

      Cât despre menta uscată, la mine producția este atât de mare, că niciodată nu folosim atâta. Mi-am tot propus să fac o pernă umplută cu ierburi, s-o încerc. Dar niciodată nu am ajuns să trec la fapte. Poate anul ăsta.
      Ceva de genul ăsta:
      http://www.farmacianaturii.ro/despre-noi/articol-ziarul-de-iasi/

      Ștergere
    3. Da, maslinul se foloseste si la ceai :) Poate ar trebui sa scriu cate ceva despre ceaiul de munte. E ceaiul cel mai folosit aici in Grecia din categoria ceaiurilor de plante. Magazin grecesc ? O sa intru sa vad ce produse comercializeaza :)
      Perna cu ierburi suna fantastic. Daca tu incerci, imi dai curaj si mie, asa ca, da-i bataie ! Am si eu multe proiecte din astea ramase in faza de intentie :) Merci de link, o sa-l studiez pe indelete.

      Ștergere
  8. Interesting name on the rose today. We have a Boerner Botanic Garden near to this area. I wonder if that rose is named for the same preseason.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eugene Boerner was a rose breeder known as Papa Floribunda. Aloha is one of his creations.
      The Botanical Gardens are named after Alfred Boerner, a landscape architect ( quoting Wikipedia ). Have a nice evening, Jack !

      Ștergere
  9. Sa ai o vara plina de realizari si rezultate! Vei avea si o gradina plina de flori si legume ,veti merge si la mare cum v-ati propus.Vacanta placuta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi nici o penurie de apă în grădină, pentru că plouă și ploi. :(. Du-te in vacanta, bucurați-vă de soare, mare și de odihnă. Salutari, trimit multe sărutări.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa sa opreasca ploile la voi, cat de curand. Iti trimit o imbratisare calduroasa ! Pozdrawiam i buziaki, Gigo !

      Ștergere
  11. Suna ca vacanta ideala - putina gradina, multa mare si copii la bunici....ai tot timpul sa folosesti menta la cocktail-uri parfumate :)
    Ce vacanta lunga au copiii in Grecia! In Luxemburg abia pe 3 iulie e ultima zi de scoala, iar anul reincepe pe 2 septembrie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marea e programata in zilele in care m-as fi ocupat intensiv de gradina. Si cum nu pot sa ma impart, gradina trece in planul al doilea. O sa recuperez la sfarsitul verii :)
      Inseamna ca noi castigam apoape o luna de vacanta. Cred ca voi aveti o vacanta mai mare in primavara, pe care au incercat sa o introduca si aici, dar n-a mers. Si parca tot mai bine e asa, vara pe caldura mare nu mai au capul cei mici la lectii :) Plus ca ne relaxam si noi, parintii :)

      Ștergere
  12. Thank you so much for your lovely words on my blog Dani. I wish you a fantastic summerseason together with your children.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I really like your garden, Marijke ! Have a gorgeous summer too, my friend ! H & K !

      Ștergere
  13. Dani, și eu aș da grădina pe mare ! Nu e atâta muncă ! ☺

    Să ai zile senine !

    RăspundețiȘtergere
  14. o frumoasă activitate prin grădină!
    şi la noi a plouat periodic!
    şi noi avem unii pomi afectaţi, am adunat câteva vişine, aşteptăm corcoduşele, caisele şi perele - nu sunt multe dar ne vom face pofta!
    castraveţii au început să rodească, roşiile sunt multe dar nu s-au copt încă!
    este un timp pentru toate!
    cu drag, vă doresc o vacanţă cât mai plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ce culegem din gradina e pretios ! Noi mai avem de asteptat merele de toamna si apo rodiile. Plus smochinele bunicului :) Castraveti tot de la el am primit :)
      Tare imi place ce ai scris : " este un timp pentru toate ! " Daaaa ! Natura isi are ritmul ei si noi trebuie sa ne antrenam rabdarea si sa ne potrivim anotimpurilor.
      O vara frumoasa, draga mea japoneza ! Tie si parintilor !

      Ștergere
  15. Vacanta frumoasa si gradina cu rod:) si multe, multe flori!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Myky ! In perioada asta am mai multe flori de rosii :) Dar nu ma supar defel :)

      Ștergere
  16. "Un suras in plina vara" cred ca s-ar potrivi acestei fotrografii. In rest iti dorim vacanta linistita si plina de intamplari minunate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa speram ca n-o sa falimentam in miez de vara ! In rest anotimpul estival promite sa fie asa cum ar trebui :) Multumesc, Vasile ! Sper ca esti bine si te bucuri de gradinile tale !

      Ștergere
  17. Vacanță plăcută și cît mai multe bunătăți în grădină!

    RăspundețiȘtergere
  18. Dupa ce a inflorit asa de frumos pana acum, gradina se odihneste. Noi plecam maine la cabana de la munte, desi aici vremea s-a stricat. E innorat, ploua din cand in cand si e aproape racoare, ceea ce inseamna ca la munte vom face foc in soba, cel putin in primele zile. Apoi, va veni vara:) O vara frumoasa va dorm si voua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vara e perioada de repaus, da. Pentru gradina si gradinar :) Legumele sunt putine si anul asta am lasat rosiile in voia lor, nici macar nu le-am copilit. O sa aiba fructe mai mici, dar nu ma supar.
      Chiar daca va fi frig la munte, schimbarea va fi binevenita :) Iar focul in soba intr-un decor atat de idilic va fi perfect ! Parca te vad cu o carte de calatorii in brate, o ceasca de ceai la indemana si pe Caro incolacit la picioarele tale :) Petrecere frumoasa !

      Ștergere
  19. E minunat la începutul verii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa ! Iulie, August si Septembrie sunt inca la orizont :) Desi calendaristic Septembrie e deja in toamna :)

      Ștergere
  20. Hi Dani! I'm glad you had some rains! It's very hot here, in Washington state, and I need to use both - a sprinler system and gardening hoses to water my plants.
    I love your post - you described a summer just in several words!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, Tatyana ! We are thankful for the rain and the garden is happy :) Glad you liked my telegraphic post, thank you !

      Ștergere
  21. Superbe, vin mereu pe blogul tau sa ma relaxez, atat cu ce vad dar si cu ce aud si de multe ori cu ce citesc, din pacate la mine in curte este inca noroi, se tot amenjeaza si nu se mai termina odata ca nu prea mai pot! Multumim mult pentru treaba care o faci si iti spun ca ne aduce multa bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adriana, ma bucur ca iti place ce gasesti in " gradina " mea virtuala :) Nu te descuraja din cauza noroiului din curte, incet, incet o sa pui ordine in toate. Si crede-ma, ca perioada in care pui bazele unei gradini e foarte placuta, chiar daca e mult de lucru.
      Imi pare bine, ca te-ai hotarat sa-mi lasi un mesaj ! Multumesc !
      Weekend placut si toate cele bune !

      Ștergere
  22. Sărut mâna, dragă Dani! Să vă fie vara minunată şi plină de bucurii!
    Trandafirul este superb, iar bunătăţile din grădină te îmbie să te bucuri de vacanţă.
    Numai bine la toată familia! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Alex :)
      Merci de cuvintele frumoase !
      Cele mai bune urari tie si frumoasei tale familii ! Cu drag !

      Ștergere
  23. Răspunsuri
    1. Noi asteptam sa vedem ce ne-o aduce ziua de maine ...

      Ștergere
    2. sunt sigura ca a adus lucruri minunate! :)

      Ștergere
  24. Vacanta placuta si plina de bunataturi gradinaresti!

    RăspundețiȘtergere
  25. Hi Dani, that is a really beautiful picture of 'Aloha'! Wishing you a lovely summer, seems that you intend to enjoy it to the max :-)!
    Warm regards,
    Christina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Christina ! Have a gorgeous summer, my friend !

      Ștergere
  26. Desi am prins o perioada mult prea caniculara, abia daca-ti dadea ragazul de a iesi din casa si a face ceva, este totusi destul de bine si sper sa va bucurati cat mai mult de aceasta vacanta.

    Distractie placuta si o zi buna, sau o vacanta buna!

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumesc, Georgeta !!! Canicula verii nu ne deranjeaza :) Scena politica e prea fierbinte ...

    RăspundețiȘtergere