Wikiplayer

miercuri, 12 octombrie 2016

Flora Graeca autumnala cu placinta


In spiritul anotimpului.
Daca n-am mere in gradina, le fotografiez pe cele padurete.
Mititele, rotunjoare si aproape coapte.


De cules nu se putea, erau inaccesibile. 
Dar sper sa se iveasca o alta ocazie cat de curand. As vrea sa le incerc intr-o prajitura sau jeleu si eventual as face otet.

Pana una-alta, am facut prima placinta de mere din toamna asta. 
In forma de tarta unsa cu ulei de masline, cu aluatul intins cu mana ( 1/2 kg de faina cu fraf de copt, 1 pachet de unt, o ceasca de zahar, doua oua si coaja de portocala sau lamaie sau alta aroma la indemana ), 4-5 mere rase amestecate cu putin zahar, scortisoara si lichior de portocale facut in casa si pe deasupra un bulgare de aluat dat prin razatoarea mare. E cea mai rapida reteta pe care o stiu si nu da gres niciodata. In umplutura se pot adauga nuci, migdale sau stafide blonde inmuiate in rom sau coniac. De data asta am folosit boabe de struguri dintr-o dulceata zaharisita. De servit cu un glob de inghetata, chiar daca afara ploua si vremea s-a racit.

P.S. - poze cu penultima felie :



36 de comentarii:

  1. si poza de la placinta? si la ce temperatura lasi la copt?

    Si placinte/prajituri cu portocale ai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Poza cu placinta o sa fac daca mai ramane ceva din ea maine dimineata. Acum sunt la birou si tare mi-e teama ca eu nici nu ajung sa o gust.
      Am pe blog o reteta de paine dulce cu portocale. Cu prima ocazie o sa incerc sa fac niste trufe cu coaja de mandarine pe care le-am gustat in Creta si mi-au placut foarte mult. Plus un chec cu portocale intregi pe care nu l-am mai preparat de mult si incerc sa-mi amintesc unde am notate ingredientele ...

      Ștergere
  2. fotografia e fermecatoare dar tare as fi vrut sa vad cum arata placinta :))
    ce sa fac, pofticioasa de mine nu se dezminte :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toata lumea vrea sa vada placinta :) Trebuia sa-mi inchipui :)

      Ștergere
    2. acum ca am vazut-o sunt impacata...pot sa-mi pun linistita pofta-n cui :))
      arata delicios, nici nu ma asteptam la altceva :)

      Ștergere
  3. trebuie sa incerc si eu! iubim tartele cu fructe!!!! Tkssssssssssss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere, Ioana !
      Anul trecut am asociat merele cu prune si a iesit o nebunie de prajitura, cu mijlocul moale si purpuriu. De atunci tot experimentez cu diverse fructe.

      Ștergere
  4. Cat nu prajituresc eu ,dar reteta o s-o copiez pentru ca mi se pare buna si simpla.O seara buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte simplu de facut, mai ales daca vrei sa pregatesti ceva in ultimul moment. Cateva mere se gasesc intotdeauna in casa :)
      Seara placuta, Flori !

      Ștergere
  5. Interesting fruit! And the pie looks so yummy...

    RăspundețiȘtergere
  6. Poza cu merele e superba! Ti-am mai spus ca faci fotografii minunate, dar din cand in cand ma repet, ca nu ma pot abtine :)
    Iar placinta pare delicioasa! Cred ca ar fi pe gustul meu. Seamana cu una de cirese pe care o cumparam eu din Lidl mai demult. Sper ca ai apucat sa gusti macar din ea, asta din poza era portia ta, nu?
    Zile frumoase si insorite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac fotografiile, Evelyn ! :) Merci de apreciere !
      Placinta din poza a fost portia mea, ai ghicit :)
      Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
  7. Asa de mici sunt merele salbatice? Cred ca un jeleu ar fi minunat. Prajitura ta arata superb, ce bine ca ai mai prins o felie sa o fotografiezi! Notez si eu reteta. O zi frumoasa, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt unele si mai mici. cu codite lungi, incat seamana mai mult a cirese decat a mere, mai ales daca sunt rosii. Cele din poza mea sunt din cele galbene-aramii.
      Contin multa pectina, asa ca jeleul ar fi perfect :)
      Prajitura s-a mancat chiar si fara inghetata, doar pudrata cu zahar. Noi mancam pranzul destul de tarziu, asa ca o felie de prajitura sau un sandwich cald si un pahar de lapte sunt suficiente pentru cina.
      O zi buna, Mihaela !

      Ștergere
  8. Dani, translator mi to maličké ovocie prekladá ako jablká. Sú to naozaj jablká? Ten koláč skúsim podľa toho tvojho receptu niekedy vyskúšať. Ale pomarančový likér dávať nebudem, nemám také niečo doma :-( Ináč ten translator prekladá príšerne. Naozaj si to myslela takto? "Je to najrýchlejší recept, že viem, a nikdy nepodarí." Predpokladám, že si písala, že sa vždy podarí. Pekný deň prajem!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. To sa divé jablká, Danka.
      Namesto pomarančový likér daj koniak alebo rum. A recept sa vždy podarí :) Ten translator je katastrofálny :)
      Dobrý deň prajem !

      Ștergere
    2. Ďakujem za radu, rum mám doma vždy. Používam ho iba do pečenia, občas niekedy v zime do čaju. Ale ani koňak sa v našej domácnosti nevyskytuje. Mne veľmi koňaky nechutia. Kupujem víno, sekt a bylinkový likér fernet (neviem, či poznáš, je to český výrobok). Ten som si aj dnes trošku musela dať, lebo na obed sme mali zemiakové placky, v ktorých bol cesnak a cibuľa a po zjedení ma začal bolieť žalúdok. Fernet pomohol :-) No a pozri sa, kam sme sa od receptu na múčnik dostali :-) Pekný večer prajem!

      Ștergere
    3. Fernet nepoznam, ale to si budem pamätať :) Pekný večer aj tebe !

      Ștergere
  9. penultima? pai si eu? vreau si eu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua! Ma numesc Denisa, stiu ca sunt off-topic, dar am o rugaminte, pentru ca sunteti mult mai priceputa decat mine la gradinarit. As vrea sa va intreb daca stiti de ce incep sa cada frunzele ardeiului iute dintr-o data, masiv, de cateva zile. A fost insamantat de mine la jumatatea lui aprilie, din seminte cumparate, iar acum are peste 1 m inaltime si ii mergea minunat. Il tineam la geam, in apartament, 4 ghivece alaturate cu cate 2 ardei fiecare. Recolta nu prea, doar 3 bucati pana acum. Au dat drumul la caldura in apartament si i-am mutat, dar deja incepusera ca cada frunze de 1-2 zile. Sunt verzi, par sanatoase (poate doar par), dar ardeii mei aproape au chelit. Ii ud la 2-3 zile, pun ingrasamant 1 data pe saptamana in apa. Vreun sfat, va rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, Denisa ! Sa nu crezi ca eu le stiu pe toate, draga mea. Gandeste-te ce s-a schimbat inainte de a-si pierde frunzele ardeii tai. Poate au suferit de frig in noptile anterioare ... Eu am cultivat ardei doar in gradina si isi pierdeau frunzele toamna, cand scadea temperatura.

      Ștergere
    2. Va multumesc frumos pentru raspuns! Habar nu am ce s-a intamplat... De frig nu au suferit in apartament si nici nu-mi vine in minte vreun alt motiv. Google stie de fel de fel de boli ale ardeilor, dar nu si de caderea brusca a frunzelor verzi. O sa mai caut, poate-poate reusesc sa ii salvez. O zi placuta in continuare!

      Ștergere
    3. Macar de-as putea sa te ajut ... Toate cele bune, Denisa, si sper sa isi revina ardeii tai !

      Ștergere
  11. Stiti cum este cand iti cade raspunsul la intrebare din cer? Ei bine, nu a cazut chiar din cer, dar mi-a cazut in palma. Dupa ce am citit raspunsul dvs. ma uitam la ardei, cautand solutii. Atunci a cazut o frunza si am prins-o in palma. M-am ingrozit cand am vazut un puricel pe o parte si inca unul pe partea cealalta a frunzei, care mergeau de colo-colo. Eram convinsa ca nu au daunatori, pentru ca ma mai uitasem de cateva ori dupa ei. Si pentru ca m-ati intrebat ce s-a intamplat inainte sa le cada frunzele, raspunsul este ca am bagat in casa florile de pe balcon, care mai avusesera purici si le tratasem. Probabil ca s-au contaminat ardeii. Asa ca i-am stropit cu ce aveam prin casa (pentru florile de ghiveci) pe toti, dar deja cred ca este tarziu pentru cel putin jumatate dintre ei, ca sa fiu optimista. Am facut si fotografii daunatorilor, ca sa ii caut pe net, daca zoom-ul la fotografie este destul de mare incat sa se vada. Daca nu v-am plictisit, revin cu detalii. Multumesc tare mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ca ai aflat care e problema. Si nu te descuraja, o sa dea frunze noi. N-o sa ma plictisesti niciodata cu povesti si probleme legate de plante :)
      Si te rog sa imi scrii la per tu, Denisa, asa ca intre gradinari, da ?

      Ștergere
    2. Iti multumesc foarte mult! "Asa, ca intre gradinari" suna destul de pompos pentru mine, tinand cont ca anul acesta a fost prima mea experienta de plantat flori. Am descoperit ca leusteanul nu creste bine pe balconul inchis (asta insemnand ca s-a ofilit rapid, dupa ce au iesit cateva fire chinuite), dar florile au mers bine, iar ardeii erau mandretea mea. Fiind vorba intre noi, si nu trebuie neaparat publicat asta, eu lucrez in chirurgie, dar sunt si administrator de magazin online. Nu am avut niciodata timp pentru flori, mai ales ca am 3 copii. Asa ca anul asta a fost mare realizare pentru mine sa vad cum din seminte plantate de mine si baietelul meu de 5 ani ies plante frumoase, grase si sanatoase. :)
      Revenind la ardei, ai dreptate, ies frunze noi si au inceput iar sa creasca. Schimbarea a fost vizibila de la prima pulverizare cu solutie impotriva daunatorilor, si anume s-a oprit caderea frunzelor (de la pumni de frunze adunate zilnic, la 2-3 frunze/zi), apoi frunzele si-au recapatat vitalitatea, iar planta a inceput din nou sa creasca. Cumva i-am salvat pe toti.
      Mai trebuie sa citesc daca trebuie prevenita revenirea daunatorilor, adica sa pulverizez profilactic, sau doar la primele semne de infestare.
      Iti multumesc foarte mult pentru sprijin! Si promit ca o sa citesc si celelalte postari ale tale, sa mai "fur" din tainele gradinaritului.
      O ZI MINUTATA!

      Ștergere
    3. Asa incepem, cu cateva plante in ghiveci pe balcon :) Ai grija, ca e molipsitor :) Ma bucur, ca totul s-a terminat cu bine si iti urez mult succes in continuare !

      PS - e grozav ca reusesti sa te descurci cu toate si mai ai timp si de plante. Un sincer bravo, Denisa !

      Ștergere
  12. Ce bine arata prajitura, dar si merele padurete! Mi-ai facut pofta de placinta cu mere, favorite mea toamna. :)

    Un sfarsit de saptamana cu clipe linistite petrecute in gradina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ajung sa fac ceva dulce o data pe saptamana si bineinteles, ca dispare rapid :)
      Weekend placut, Mihaela ! Sper sa nu ploua ...

      Ștergere
  13. Arata tare bine tarta, poate incerc si eu, desi mie imi place exact ce nu ar trebui sa mananc - prajiturile cu crema!
    Merii aceia despre care vorbesti, care seamana cu ciresele, sunt tare decorativi. Am avut si eu in cealalta gradina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cui nu-i plac prajiturile cu crema ? :)
      Cat mi-as dori sa am o gradina mai mare ... Cred ca in locul tau as incerca sa plantez un mar cu fructe " cireasa " in gradina de la munte. Ma topesc dupa florile si fructele lor :)

      Ștergere