Wikiplayer

joi, 23 februarie 2017

Tot din gradina


Pana una-alta, mi-a inflorit si spanzul. Verde, verde. 
Il asteptam ceva mai devreme, dar se vede ca dumnealui nu si-a schimbat ritmul, chiar daca a emigrat. E plantat mai la umbra, il mangaie soarele doar in amurg. Anul asta are mai multe flori si si-a dublat volumul fara sa aiba nevoie de absolut nici o ingrijire din partea mea. Si-a castigat locul in gradina chiar daca nu e o planta spectaculoasa. 

Tot acolo, adica la umbra marului, am semanat azi miozotis. 
Apoi am numarat vreo zece plantute de lupin, care au dat deja a doua frunza si, probabil, doua salvii salbatice iesite din seminte adunate in drumetii. Pepiniera proprie e intotdeauna la mare pret, nu-i asa  ?  Chiar daca rezultatele nu sunt la inaltime de fiecare data.

Va trimit niste soare, da  ?


39 de comentarii:

  1. Dani înca nu am auzit de "spânz", dar am cautat cu prietena comuna Wiki si mi-a zis ca s-ar numi Helleborus! Asa e?
    Multumim pentru soare! Chiar avem nevoie, musteste pamantul de la atata ploaie! Zi faina! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e Helleborus, doar ca al meu e salbatic, din padure, din Romania :)
      Sper sa avesti zile frumoase dupa furtuna. Ar trebui sa compenseze natura cumva, nu ? Weekend placut, Ella !

      Ștergere
  2. Frumos! Eu am unul moviu, adus din Austria. Abia astept sa ajung si eu la gradina mea, sa o inspectez dar mai e pana atnci...abia in mai vom merge pe acolo. Pana atunci, ma consolez cu alte locuri :) :) De acum incolo iti vor aparea tot mai multe in gradina si ne vei incanta cu frumusetea plantutelor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Helleborus de cultura sunt mult mai impresionanti. La noi nu se vand deloc in comert si mi-am adus o radacina de acasa. Pe urma l-am gasit si in padurile grecesti, dar mai la nord, unde creste fagul.
      Sper sa iti tina companie pozele din gradina mea pana ajungi in Apuseni !

      Ștergere
    2. Multumesc, Dani! Dupa toate probabilitatile, ar trebui sa mai gasesc o floare-doua, in mai, cand ajung acolo :)

      Ștergere
    3. O sa gasesti chiar mai multe :)

      Ștergere
  3. Oooo are foarea verde sau alba?? Am gasit si eu aici si am cumparat unul in ghiveci, dar nu stiam ce este. In Romania nu am vazut niciodata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Verde, exact ca si frunzele. Doar cand se deschide bate putin spre galben. E soiul cel mai comun intalnit in padurile noastre.

      Ștergere
  4. Dani, am nevoie de un sfat avizat. Am cumpărat un lămâi. Acum stă în casă, dar când aș putea să-l scot pe terasă? Și face florile pe rând sau cum?

    Zile frumoase să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sta in casa pana nu mai exista pericolul de inghet. Apoi il scoti la soare, intr-un loc ferit. In linii mari infloreste in primavara si fructifica in toamna-iarna. Important e sa nu ii cada fructele imediat ce a legat rodul. Sper sa ai noroc cu el.
      Eu am avut unul in gradina vreo cinci ani si n-a rodit o data. Inflorea si apoi cadeau fructele cand erau cat un bob de mazare ... L-am scos si o sa pun altul. Noroc ca ma aprovizioneaza cu lamai toti cunoscutii si nu le duc lipsa :)
      Toate cele bune, Zina !

      Ștergere
    2. Mulțumesc pentru îndrumări, Dani!
      Are deja 3 lămâi verzi mărișoare și mai multe mici de tot. Dar a făcut și multe flori. Și se pare că mai face... L-am pus la un geam mare spre sud. Cred că îi place, a făcut și multe frunze noi. Să vedem când o fi să îl scot afară.

      Zile frumoase!

      Ștergere
  5. sigur ca da! primita comanda, a ajuns!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. În aștepatrea soarelui promis, am deschis larg geamul. Tocmai mi l-a trântit vântul :) Sfârșit de săptămână fain, Dani1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede treaba ca am gresit adresa :) Scuzele de rigoare !
      Weekend reusit, Gy !

      Ștergere
    2. Hm, poate pentru că ai trimis la adresa veche din Germania (între timp m-am mutat în Luxembourg) ? :) Apropo, după vânt, a nins. Pesemne vine primăvara :)

      Ștergere
    3. Vine primavara, dar s-a imbracat la deruta in haine de iarna, asa ca de Carnaval :)

      Ștergere
  7. nu stiu daca am vazut spanz vreodata dar, indiferent ce vad la tine, imi place si gradina ta, in imaginataia mea e chiar "o gura de rai" :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ai auzit de " trandafirii de iarna " cum ii numesc impropriu anglo-saxonii. Nemtii le spun " Christosen ". Sunt inruditi cu anemonele. La noi in Banat e plin de ei primavara in paduri si nu de putine ori florile verzi au infrumusetat buchetele de ghiocei culese pe vremuri.
      In imaginatia ta gradina e mai frumoasa decat in realitate, draga mea :)

      Ștergere
  8. Chiar astazi am greblat acolo unde iasa spanzul. Acum abia au iesit frunzulitele. Nu stiu cati ani este acolo. Incet ,vine primavara. Azi am stat in gradina cateva ore. Avem mult de lucru. Va doresc toate cele bune si o dumineca frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca in sfarsit a fost vreme buna si ai iesit in gradina. Cat despre spanz, imi amintesc ca bunica zicea ca l-a plantat bunicul ei, deci trebuie ca e acolo dinainte de a se zidi casa ... Sigur suta de ani.
      Sa nu va obositi cu lucrul, da ? Incet, incet.
      Va imbratisam, cu drag !

      Ștergere
  9. ce minunat este verdele pe la tine !!!
    da, ce bine ne-ar prinde nişte soare - dacă poţi, trimite-l repede !!! să vină şi să rămână şi pe la noi câteva raze calde !!!
    cu drag, îţi doresc un weekend cât mai plăcut ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intre timp s-au anuntat ceva precipitatii :) Dar dupa ploaie o sa iasa din nou soarele, nu-i asa :)
      Weekend placut, draga mea japoneza !

      Ștergere
  10. 10 lupini? Vezi Dani ca se fac mari si ocupa ceva spatiu... nu ca nu ar fi grozavi! Am luat si eu 4 bucati si sper sa am unde sa le plantez. Daca nu le duc in gradina bunicii ca acolo am loc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac asa de mult :) Si apoi cine stie daca supravietuiesc toti. O sa le gasesc eu un locsor undeva :)

      Ștergere
  11. Frumos si spanzul salbatic, o sa imi aduc si eu din padure.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu am vazut pana acum spanz inflorit. Multumesc mult de soare. Pe aici soarele e deasupra norilor! :D
    O duminica minunata si o primavara la fel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca peste o luna daca ajungi intr-o padure de fag, o sa dai de el fara doar si poate :)
      O saptamana buna, Suzana !

      Ștergere
  13. Spanzul il stiu, dar nu acesta pe care il ai tu din pădure. Dar nu stiu luminii desi parca ai mai amintit de ei. Am avut si noi putin soare azi, deci a ajuns cu bine ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mai multe soiuri de spanz, cred ca ce am eu e cel mai comun.
      Lupinii i-am mai avut in gradina acum cativa ani, dar de atunci n-am mai reusit sa-mi germineze, de cate ori am pus seminte. Sper sa am noroc cu ei anul asta :)
      Ma bucur ca ati avut parte de o zi luminoasa, Mihaela !

      Ștergere
  14. Multumesc de soarele trimis! Aici ploua si s-a racit iar vremea. Si astept cu nerabdare sa vad mai mult verde!!
    Mereu citesc la tine despre plante pe care nu le cunosc si despre care nu am auzit niciodata. Ce-i drept, nu am avut unde sa le cunosc. E bine ca invat de la tine!
    O zi minunata!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As vrea eu sa va trimit asa o boare de primavara :) Ma simt cu musca pe caciula, cand la voi e inca frig si umed si aici deja e totul verde ...
      Ma bucur, ca se poate invata ceva din jurnalul gradinii !
      O saptamana buna, Evelyn !

      Ștergere
  15. La noi a ajuns soarele ! Si la propiu si la figurat.:)
    Multumim, Dani !

    RăspundețiȘtergere