Wikiplayer

vineri, 20 octombrie 2017

La piata


Intotdeauna cand calatorim ajung sa fac fotografii in piete, e una din placerile mele. In oraselul nostru e pentru prima data. Si n-are a se rusina cu nimic in comparatie cu multe orase vestite ale Europei.

Sunt poze de sambata trecuta, facute cu telefonul. 
Munti de castane lucioase, culese in aceeasi dimineata, ierburi salbatice numai bune sa insoteasca pestele si crevetii proaspeti, rodii superb colorate, pere de toamna si un munte de dovlecei cu floare. 
Meniul de weekend s-a incropit ad hoc, in fata tarabelor.








Sper ca v-am facut pofta sa mergeti maine la piata.  😉
Va urez un frumos sfarsit de saptamana  !  

20 de comentarii:

  1. Buna ziua, multumim pentru idei, spor la gatit si weekend minunat.Maine nu gatim mergem la nunta si trebuie sa fim proaspeti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Vasile ! Cu placere ! :)
      Si petrecere frumoasa la nunta !

      Ștergere
  2. Big like! Da, ador piețele. Ce-i drept, e lume multă și arareori apuc să fotografiez.
    Săptămâna trecută am fost în Vianden (L) la Târgul nucilor, foarte fain. Ne plac și nouă teribil castanele, doar că, de obicei, le luăm din magazin :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la noi e lume multa. Am stat pe faza sa fac poze macar unde am cumparat. Targul nucilor ? La noi se pregateste Sarbatoarea castanelor :)
      Aici cresc castanii comestibili salbatici, in paduri. Poti aduna in drumetii un sac, dar sunt greu de carat.

      Ștergere
  3. Wow! De peste nu sunt amator ... :)) Dar restul arata super!
    Mai ales dovleceii cu floare! :)
    Vi si tu la "mosul secretos"? Hahahahaha... O blogherita din Grecia sa înscris si ea ... :))
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti garantez ca daca ai gusta peste proaspat cum imi place mie, ti-ai schimba parerea :)
      Am citit postul cu " mosul ", dar nu m-am inscris tocmai fiindca la mine nu se incadreaza toate in program. Merci ca te-ai gandit la mine !

      Ștergere
  4. Si eu ador pietele, doar ca de regula suntem grabiti si pozam cu retina!
    Dani, cum gatesti castanele? In afara de castane coapte si piure de castane, nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am telefon nou si trebuie sa il pun la incercare 😊
      Castanele le fierbem in apa cu putina sare, le cojim si le mancam asa. Dar am gustat castane trase in ciocolata si o dulceata de castane exceptionala. O data le-am facut supa cu carne de vita. Am reteta pe blog mai pe la inceputuri.
      Ma bucur ca ai revenit dupa o pauza atat de lunga. Toate cele bune,Mirela !

      Ștergere
  5. Dani, rodiile alea mi-au facut cu ochiul! Am fost si eu intr-o piata pe La Rambla in Barclona,arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, da, renumita La Boqueria 🙂Acolo e de ales intre o mare gama de fructe, care mai de care. Sunt multe soiuri de rodii. Cele mai spectaculoase sunt astea rosii ca vinul.

      Ștergere
  6. Cat de bine arata toate. Eu sunt moarta dupa castane, din pacate de multi ani n-am mai gasit de cumparat castane bune, totate incercarile mele au esuat, aici castanele sunt aduse de nu se stie unde, ca la Baia Mare au lasat plantatiile de castani de s-au prapadit, iar cele din comert sunt asa de deshidratate ca nu se pot curata, ramane cojita aceea interioara lipita pe miez si nu se pot manca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Romania pe vremuri stiam doar de piure de castane la borcan.Delicatese 😊
      Aici am mancat prima oara castane proaspete si astea din piata sunt direct din pom, fara intermediar. Poate programezi o excursie de toamna in Grecia 😊

      Ștergere
  7. Mi-ar placea sa invat cum sa utilizez castanele. Doar piure din oras am luat pana acum. Musa sa gasesc cateva retete!

    Pietele sunt niste spatii tare vii si frumoase. mai ales toamna, dar nu numai!
    Spor la ceea ce vrei sa faci, Dani draga! Un weekend excelent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai simplu e sa le fierbi, sa le cojesti si sa le mananci pe loc 😊 Weekend placut, Suzana !

      Ștergere
  8. Noi nu obişnuim să mâncăm castane. Cel puţin, în zona noastră, nu am văzut niciodată.

    Dar poftă de mers la piaţă mi-ai făcut, da! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi sunt peste tot :) Tot am zis ca intr-un an incerc sa fac castane glasate, dar mereu ma las pagubasa.
      E frumos la piata :)

      Ștergere
  9. Cat de mult trebuie fierte? Cum îți dai seama când sunt bune? Le pui în apa rece? Sunt tare interesată de subiect, după câte vezi :) Pentru diabetici sunt foarte indicate dar nu știu să-ți spun de ce. Am reținut doar recomandarea :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde si de castane, Adriana, nu fierb toate la fel. Cam o jumatate de ora in kukta, in apa rece cu un praf de sare. Dupa ce fierb o jumatate de ora, trag oala de pe foc si le las asa pana scade presiunea, nu deschid imediat capacul, asa ca mai fierb vreo zece minute. Pe urma incerc una si, daca e inca tare, mai pun zece minute la fiert.
      Nu stiam ca e indicata la diabet.

      Ștergere
  10. Fumoase castane! Nu stiam ca se gasesc in piata, eu am cuparat dintr-un hipermaket, stiam ca se plantau inainte si la noi dar acum s-a renuntat la aceasta cultura, ma bucur sa vad ca inca mai avem

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marius, eu locuiesc in Grecia. La noi castanele se gasesc peste tot in perioada asta. Preferam sa le cumparam din piata. M-as bucura si eu sa stiu ca se cultiva si in Romania.

      Ștergere