Wikiplayer

marți, 22 mai 2018

Flora Graeca - Lila


N-am mai scris demult la capitolul asta. Si levantica asta m-a surprins atat de placut, incat vreau sa o pun bine in raftul amintirilor. Am trecut pe langa ea de patru ori mergand la plaja la inceputul lunii, in Chalkidiki. 
E prima oara ca vad planta in salbaticie.


Pun si un link pentru siropul de levantica. 
Pentru o cupa si jumatate de zahar si o cupa si jumatate de apa e nevoie de doar doua linguri de flori proaspete.


25 de comentarii:

  1. Mă bate gândul uneori să mă mut (în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat) în Spania sau Grecia. Atunci să vezi fotografii! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu as vrea sa ma mut, dar numai pentru perioada de iarna...
    Dar stai, daca e asa cum spun meteorologii ca se schimba clima ... acum locuiesc în locul ideal! 😅
    Un soi de astfel de lavana comercializeaza si astia pe aici, dar mie mi-a murit peste iarna. A fost si o iarna destul de aspra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cum se schimba clima ... aici in ultimii ani primaverile sunt tot mai ploioase. Parca ar trebui sa fie pe dos :)
      Levantica asta salbatica presupun ca e L. stoechas. In general nu le place frigul, indiferent de ce soi sunt. O sa plantezi alta cu prima ocazie. Si la mine se usuca pe parcurs si le inlocuiesc rapid.

      Ștergere
  3. Dacă aș avea liber la dulciuri, siropuri...Poate nu strică o sticluță două acolo în cămară...Oricum mulțumiri, Dani,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere ! Zaharul e de evitat, adevarat. Ma intreb daca s-ar putea prepara cu indulcitor de stevie ...

      Ștergere
  4. Όμορφη η άγρια λεβάντα Ντανι μου!
    Το σιρόπι δεν το ήξερα! Ωραία συνταγή!
    Καλη εβδομαδα! Φιλιά!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Μου αρέσουν όλες οι λεβάντες :) Είναι τόσο εύκολα φυτά.
      Βρήκα και μια συνταγή για γλυκό κουταλιού που έφτιαχναν στα Πριγκηπόνησια αλλά δεν την δοκίμασα ακόμα.
      Καλή εβδομάδα να έχουμε !

      Ștergere
  5. am pus in 2 ghivece mari pe 2 mai si de atunci ma tot holbez sa vad daca iese ceva, sper ca daaaa....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Seminte ? Nu stiu cum se comporta. Eu am plantat intotdeauna plantute cumparate. Succes, Coco !

      Ștergere
  6. Hi Dani.
    The lavender syrup seem delicious, I like it.
    Greetings

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Tania !
      Syrup, lemonade or cookies, lavender can be very useful in the kitchen :)
      Have a lovely day, my friend !

      Ștergere
  7. AM si eu un butas de lavanda in gradina...Astept sa infloreasca...dar nu ma indur niciodata sa ii rup florile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate cand o sa-ti infloreasca mai bogat, o sa indraznesti :)

      Ștergere
  8. Buna ziua, Dani draga. Eu am vazut doua soiuri de lavanda, una asa ca cea din poza ta, am cumparat-o la ghiveci din kaufland dar nu a supravietuit cand am mutat-o in gradinuta si alt soi care face floarea in forma de spic si pe aceea o am din seminte insa nu s-a dezvoltat nici ea asa cum am vazut eu prin Australia, tufa mare, e doar o ramura si ma uit la ea sa nu dispara de tot iarna urmatoare. Toate bune sa fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, Elisa !
      Sper sa creasca frumoasa levantica din seminte. Cred ca ea se va adapta mai usor decat cea cumparata. Trebuie protejata, nu ii place frigul si umezeala. Am pierdut si eu mai multe tufe, uneori chiar si in ierni mai putin friguroase.
      Toate cele bune si o vara cat mai frumoasa !

      Ștergere
  9. Chiar azi am vazut deja inflorita, dar in florarii, in ghiveci! In curand vor apare buchetele de vanzare!
    Multumesc si eu de reteta. Interesanta ideea!
    Zile frumoase si inmiresmate, draga Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere ! Anul trecut am facut si zahar aromat cu lavanda. L-am folosit iarna la ceai si mirosea tare bine.
      Zile frumoase si tie, Suzana !

      Ștergere
  10. Frumoasa rau si lavanda salbatica!
    Cele doua tufe pe care le-am plantat anul trecut in primavara sunt pline de flori acum. Nu stiu ce soi este, le-am cumparat de la un targ. :)
    Si am o problema acum: cand pot culege florile? La fel ca si "ghemulet" parca nu ma indur sa le rup. :) O sa mai investighez pe net, poate reusesc sa aflu si ce soi de lavanda este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florile le culegi cand sunt inflorite daca vrei sa faci suc sau sirop. Chiar ieri am rupt un manunchi pentru limonada mixta. Trandafiri rosii si levantica :)
      Ma bate gandul sa incerc si un jeleu zilele astea. Sa vedem daca ma harnicesc indeajuns :)
      Eu nu-mi bat capul ce plante am in gradina, important e sa se simta ele bine si sa infloreasca bogat :)

      Ștergere
  11. Multumesc de reteta de sirop, nu stiam de asa ceva decat de la tine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere ! Daca testez reteta pentru jeleu, o sa revin cu amanunte.

      Ștergere
  12. am si eu o lavanda din asta, ca in poza ta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o lavanda foarte obisnuita. Interesant e cum creste ea fara ingrijire si se descurca de minune :)
      Faci limonada ?

      Ștergere