Wikiplayer

marți, 19 februarie 2019

Am dat startul


Sambata si duminica au fost anuntate ploi furtunoase si temperaturi scazute. Din fericire, meteorologii s-au inselat, cel putin pentru zona noastra. Am avut doua zile perfecte de primavara si le-am petrecut aproape in intregime in gradina. Ajutorul meu de nadejde a desfacut ditamai gramada de compost si am imprastiat vreo zece saci in straturi, apoi am scos doi trandafiri uscati si o tufa bolnava de Eonymus, am curatat hortensiile si alte cele si, in final, am semanat rosiile indoors. Singurele mele rasaduri pe anul asta. Cateva soiuri sunt din seminte de acum sase ani, dar am hotarat sa le dau o sansa, chiar daca o sa germineze mai greu. 

Am pus doua soiuri de cherry ( Yellow Cherry si Super Sweet), un soi de inimi, doua negre ( Black Russian si Crimeea ), doua soiuri autohtone cu fructe mari, unul ramas fara nume dupa ce am pierdut plicul initial 
( probabil Altaiskiy Urozainyi ), o varietate din Sorrento, rosioare roz din gradina parinteasca si favoritele noastre, Ananas. 


18 comentarii:

  1. Ai fost foarte harnicuta. :) Sa fie sanatoase si sa aduca recolte bogate !
    Si la noi a ajuns primavara, ieri si astazi am stat in curte imbracata in haine de vara. Pacat ca prognoza pentru urmatoarele zile spune ca frigul va reveni, posibil si-o lapovita, chiar ninsoare. :( Sper sa se insele si meteorologii nostri. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut ajutor :) Eu am fost mai mult observator la muncile grele.
      Speram sa nu se burzuluiasca prea rau luna lui Faurar spre final. Azi au fost 18 grade la pranz.

      Ștergere
  2. Mi se pare ca ai avut un weekend plin, Dani. Si eu astept muncile de primavara cu nerabdare! In ceea ce priveste rosiile, preferatele mele sunt Inima de bou. Poate sunt cele roz de care pomeneai tu in postare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte plin :) Gradina arata din ce in ce mai bine, de nu-mi mai vine sa intru in casa.
      Rosiutele roz sunt rotunde, inimile sunt undeva intre roz si rosu. Greu de ales care sunt cele mai gustoase :)

      Ștergere
  3. Mult spor in toate in primavara!Simt mirosul acestui soi de zambila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Flori ! Sunt zambile de soi vechi, cu flori mai micute dar infinit mai parfumate.

      Ștergere
  4. Primavara incepe cu tine, Dani. :) Pentru mine, tu dai startul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum ma simt ca o calauza de pluton :) Simona, sa speram intr-un an bun !

      Ștergere
  5. si o sa fie si recolta pe masura! la noi este inca frig, desi la mare mai cald ca in restul tarii, tot nu a venit vremea de gradinareli!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa speram, Coco ! Sfarsitul iernii e intotdeauna cel mai greu de suportat, dar nu mai e mult. Curaj !

      Ștergere
  6. Câtă hărnicie! Îmi şi imaginez cât de îmbelşugată va fi grădina, ca răsplată pentru munca depusă.
    Mi s-a făcut dor de grădina părintească. Aşteptăm să se mai încălzească să mergem în vizită :)
    Mult spor în toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gradinarit de weekend intr-o gradina minuscula, dar ne multumim cu ce avem :)
      Merci, Izabela !
      Si noi asteptam vara, ca sa mergem acasa in Romania :) Zmeura si capsuni ca la mama in gradina nu cresc la noi.

      Ștergere
  7. Asta fac oamenii harnici! Si aici miroase a primavara, s-a incalzit mult. Peste vreo luna si jumatate vom putea merge si noi la munte, sa vedem cum a iesit gradina din iarna.
    M-au bucurat zambilutele tale, Dani, sunt cele care imi plac mie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot mi se pare ca in alti ani eram mai avansata cu gradina, dar in fiecare an e altfel :)
      Am si zambilute albe din astea vintage si tare ma bucur cand le vad ca infloresc an de an.

      Ștergere