Wikiplayer

marți, 28 mai 2019

Ploaie si soare


   Luna lui Florar a fost cat se poate de nehotarata. A plouat aproape tot a doua zi, dar molcom si asezat, asa cum ploua de obicei toamna. Schimbarea climatica la noi are ca urmare un inceput de vara racoros.
   Deocamdata am scapat fara pagube in gradina. Am stropit repetat cu de toate : piatra vanata, macerat de urzici, lapte diluat cu apa, saruri Epsom si, in final, acid boric. Rosiile s-au inaltat si au doua randuri de flori. Le-am legat deja de trei ori si am taiat frunzele de jos de frica micozelor. 
    Trandafirii aproape ca au iesit din scena, trebuie sa le fac toaleta estivala. Am multe frunze uscate de frezii si narcise in straturi si multe buruieni se smuls. Timpul nu e niciodata suficient, dar am invatat sa ma bucur de ce imi daruieste gradina. Intotdeauna exista cate ceva cu care imi pot bucura ochii intr-un coltisor. Acum arata bine stratul cu lacrimioare printre care s-au autosemanat o multime de nemtisori.

20 de comentarii:

  1. Pe meteo am vazut ca la voi a venit caldura bine de tot ... la mine se mai lasa un pic asteptata, dar sincer, acum cred ca ar fi tragic sa se faca asa din senin 30 de grade aici! Nu mai suntem obisnuiti si o sa fie tare greu cu ... caldura! :))
    Sa ai multe bucurii în gradina ta "fermecata"! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana trecuta am avut si 29 de grade, dar asezonate cu ceva praf saharian. De duminica seara ploua intermintent. Acum e innorat si termometrul arata 20 de grade. Pentru noi e racoare :)
      Merci, Ella !

      Ștergere
  2. La noi au trecut lacramioarele.Abia am apucat pe cele de padure la Fagaras.Daca ai fi toata ziua in gradina,tot ai avea ceva de acut.Trebuie sa le iei in ordinea prioritatii.Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am vazut lacrimioare in padure niciodata, doar in gradini. Ale mele sunt aduse din Romania, aici sunt rare de tot. Am avut de asteptat ani buni pana mi-au inflorit si sunt tare mandra de ele :)
      Daca stai la casa, mereu e ceva de facut, cu atat mai mult daca vrei sa plantezi ceva in gradina. Si niciodata treaba nu se termina ... Multumesc pentru incurajare, Flori !

      Ștergere
  3. Spor la treburile grădinii, Dani!
    Ai cumva vreo idee cum să combat puricii verzi de pe trandafiri?

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite aici : https://jurnaldegradina.blogspot.com/2011/03/baking-soda-spray.html
      Daca dai click pe eticheta "paduchi de plante", iti apar toate postarile in care am scris despre diverse tratamente contra paduchilor sau puricilor verzi. Sper sa iti fie de folos !
      Merci, Zina ! Ganduri bune pentru tine !

      Ștergere
    2. Mulțumesc tare mult, dragă Dani!

      Ștergere
    3. Multumesc si eu, chiar aveam nevoie de informatii privind daunatorii astia nesuferiti din 'sporul casei'.
      Zile frumoase!

      Ștergere
    4. Cu placere, Mihaela ! Toate cele bune !

      Ștergere
  4. Ce poza frumoasa ! Imi place cum ai surprins lacramioara in eleganta si finetea ei protejata de frunze verzi. :)
    Vreme buna si rod bogat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place ! E printre putinele poze pe care le-am facut in gradina in ultimele saptamani.
      Multumesc de urare ! Zile frumoase de inceput de vara, Mihaela !

      Ștergere
  5. Eşti neobosită, Dani. Sper ca grădina să-ţi aducă mereu satisfacţii.

    RăspundețiȘtergere
  6. A venit și la noi căldura, prea multă aș zice, după atâta ploaie! Am fost câteva zile la grădina din munți și m-au așteptat acolo căldărușe și niprale (Lupin) înflorite dar și multe buruieni de smuls! Acum, mă țin de spate...Aveți grijă ce faceți cu temperatura acolo, că venim acuși-acuși :) :) :) Spor la treabă în grădina ta minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum e cald, am avut si temperaturi de 38 de grade ... Dar tot mai ploua din cand in cand. Ieri am venit de la mare si pe drum ne-a prins ploaia. N-a mai trebuit sa udam gradina :)
      Caldarusele si nipralele sunt atat de frumoase ! La mine nu cresc atat de frumos.
      Merci, Adriana !

      Ștergere
    2. Cu plăcere! La mine pe blog găsești o grădină italienească, pe care am descoperit-o de curând, în județul Hunedoara. Si tot recent amd escoperit că și noi avem culturi de lavandă, unele chiar foarte aproape de Timișoara. Am scris și despre asta de curând. Nu vreau să-mi fac reclamă, știu doar că îți plac florile!

      Ștergere
    3. O sa ma informez. Cat as vrea sa am timp sa descopar locuri fermecate in Romania ... Merci mult, Adriana !

      Ștergere
  7. doamna, toate bune? nu ai mai scris de mult timp.
    Ti pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Toate bune. Merci de intrebare !
    M-am mutat pe Instagram :)

    RăspundețiȘtergere