Wikiplayer

luni, 18 iulie 2011

Recolta de duminica

    Duminica am adunat ce s-a mai copt prin gradina - rosii mici si mari, vinete albe si violete, citiva ardei si dovlecei, printre care doi portocalii rasariti singuri pe gramada de compost. 



    La rosii o sa mai complectam cu o tura din gradina socrului si miine fierbem primul bulion. Vinetele au devenit deja salata iar dovleceii  portocalii o sa fie rasi si vor intra portionati la congelator, in asteptare - vor participa in curind la o placinta de vara cu multa feta si oua in umplutura.   
    Rosiutele mici ne plac mult in salate.



    La rosiile de categorie mare au inceput sa se coaca inimile de bou si inimile roz, care sint cele mai mari la mine in gradina .



26 de comentarii:

  1. Inimi roz?
    Te pomenesti ca am si eu si habar n-am! Eu am crezut ca sunt bolnave si cand colo, auzi, sunt roz! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. De abia astept sa mananc si eu rosii de la mine din gradina. Mai am ceva de asteptat

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasa recolta, Dani!spor la treaba si pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alex, sint unele rosii roz, care arata mai decolorate, dar la gust sint nemaipomenite. Anul trecut, aveam niste prunisoare roz, anul asta am inimi ... Pune tu o poza cu ce ai acolo, sa ne lamurim !

    RăspundețiȘtergere
  5. Florin, le-am vazut si sint frumoase. In 10 zile incep, sa se roseasca. Si ai de toate in gradina, multe si variate. Se vede, ca iti place, sa te ocupi de ele ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Dana, multumesc ! Rasadurile tale au rezistat ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Rosiile noastre s-au manat in cea mai mare parte. Le-am facut zilele trecute o "curatare" corespunzatoare ( le-am rupt frunzele uscate si am indepartat rodul alterat ). Le-am si legat cum trebuie si le-a prins ploaia aia sanatoasa de duminica. Sa speram ca sunt si ele recunoscatoare pentru efort :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Coco, rosiile la salata si bulion ( pe care o sa il fac astazi ), vinetele salata ( cu doua rosii coapte ), am facut si o supa crema de dovlecei cu crutoane si restul, e in frigider. Dovlecii aia mari, ii fac placinte, numai sa imi fac timp, sa rad miezul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dani, sa stii ca am facut tzatziki-ul si salata de cartofi, au iesit foarte bune. O sa mai repet menu-ul. La salata n-am pus sunca si branza rasa. Branza fiindca mi-a fost lene s-o mai rad ca era foarte cald si m-a apucat nebunia stand in bucatarie si sunca ca m-am gandit ca oricum am gratar.
    Tzatziki l-am facut cu 2/3 iaurt de oaie si bivolita si 1/3 smantana.

    RăspundețiȘtergere
  10. La multa lume citesc, ca s-au manat rosiile, Stefania. Dar intr-adevar, daca te prinzi rapid si le cureti, ai sansa, sa mai culegi fructe de la ele. Eu am avut doar frunze uscate la etajul inferior, dar pe caldurile astea, nu-i de mirare.
    Singura protectie, pe care au avut-o, a fost srtopirea cu zeama bordeleza. Si, am sadit, printre rinduri, tufe de busuioc si craite.
    Sper, sa isi revina rosiile voastre.

    RăspundețiȘtergere
  11. Flordel, brinza trebuia taiata cubulete. Da, ma bucur, ca ti-a placut si ti-au reusit retetele ! Fiecare adauga o tusa personala la bucatarie. Important e rezultatul !

    RăspundețiȘtergere
  12. Dani, ma bucur pentru tine ca ai o satisfactie vazand legumele pe masa ta,sunt si frumoase si foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mami, iti aduc vinete si ardei, cind venim !

    RăspundețiȘtergere
  14. Se face "salata de vinete" si in Grecia? Eu incepusem sa cred ca asta este singura mâncare, cu adevarat, Româneasca.
    In Italia, localnicii cu care am intrat eu in contact (e drept, nu prea multi) s-au cam minunat când au auzit de asa ceva. In alte tari nici atât.
    Nu-ti mai zic de strâmbaturile din nas vis-a-vis de coptul pe aragaz. :)
    Nici in Grecia nu am dat peste felul asta cu toate ca am incecat sa mâncam cât mai in stil local (ca de altfel peste tot pe unde ne ducem).
    Acum insa, am impresia ca m-am inselat. Inseamna ca românii chiar nu au nicio mâncare "nationala"!

    RăspundețiȘtergere
  15. Se face salata de vinete, Alex, bineinteles.
    Putin diferita de a noastra, cel putin de cea facuta in Banat. Se toaca vinetele mai mare si se pune neaparat usturoi. De multe ori, are si ardei gras, rosu,copt si tocat impreuna cu vinetele. Si numai ulei si suc de lamiie, niciodata maioneza. Eu pun numai ceapa, daca vreau sa regasesc gustul de acasa ... dar imi place si cu usturoi, e mai picanta.
    Daca vrei sa comanzi salata de vinete la taverna, ceri melitzanosalata. Se vinde si la Super Market in cutiute, dar n-am luat niciodata de acolo.

    RăspundețiȘtergere
  16. E clar. Acum inteleg si de unde vine vorba "a merge cuiva gura melitza" vine din greceste.

    RăspundețiȘtergere
  17. Wow, what a great bounty you get out of your garden! All the pictures look like beautiful still lives. I think your vegetables are as pretty as flowers are. All I want is to bite into one of these dark cherry tomatoes right now :-)!
    Christina

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu cred ca are vreo legatura, melitza cu melitzana, Alex ! Nu exista expresia asta in limba greaca. Da, ai aflat cu se zice la vinete - melitzanes ( cu tonul pe a ).

    RăspundețiȘtergere
  19. Christina, I love my vegetable garden too, and the tomatoes are my favorites. You picked the best tomatoes to bite !!!
    Thank you for writing such a nice comment .

    RăspundețiȘtergere
  20. tine din ...dovlecii aia mari..unul... sa faci supa crema...e delicioasaaaaaaa......

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu sint dovleci cu miezul dulce, Coco. Desi, cred, ca tot ar iesi o supa crema buna . Ne plac supele cremoase. Sint asa de usor de facut .
    Mai am, pe undeva, o reteta de sufleu de cartofi si dovleac, cu brinza ... o bunatate.

    RăspundețiȘtergere
  22. I love tomatoes more than any other vegetables. Last two years were not good for them. It looks like this summer is too cool for tomatoes too. That is why your beautiful pictures make me a bit sad! I want to have such gorgeous tomatoes in my garden!

    RăspundețiȘtergere
  23. Tanya, tomatoes need sun and heat. A small greenhouse, maybe ?
    I am sorry, my pictures made you sad .
    Here, we are praying for some rain ... the air is so hot, that I wake up, to shower in the middle of the night ...

    RăspundețiȘtergere
  24. E-atat de frumos pe la tine Dani incat mi se taie rasuflarea.

    Vizitez si nu comentez pentru ca la voi fiind totul mult mai avansat imi da asa o senzatie ca noi nu te mai putem prinde din urma. Ganduri de copil prostut.

    Sa te bucuri de tot ce ai si-ti multumim ca impartasesti cu noi frumosul din preajma ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilinca, te vad ca treci, la trafic. Nu-i nevoie sa comentezi, daca nu simti, ca ai ceva de spus. Eu sint multumita, ca te simti bine.
      Nici eu nu scriu des la tine ... dar ma bucur de imaginile si de cuvintele gasite pe pagina ta :)
      Pozele astea-s de anul trecut, e un post vechi :) Nu sintem chiar asa de avansati si anul asta o sa mai avem de asteptat pina la primele rosii ... a fost o primavara ploioasa si mai rece decit de obicei.
      Te imbratisez si iti urez toate cele bune !!!

      Ștergere