Wikiplayer

miercuri, 25 martie 2015

Cafea, dulceata, hortensii si camelii

O plimbare in piata unui sat de munte.
Se cheama Portaria si e poarta spre inima muntelui Pelion.
De cate ori ajungem in zona, ne oprim sa bem cafea langa platan. Cafea cu dulceata de mere. Sunt faimoase merele de acolo. Se cheama " firikia ",  sunt mititele, cam cat un ou, ovale si cu pulpa tare si acrisoara. Se curata de coaja si de casuta samburilor si se fierb intregi in sirop. 
De data asta am admirat cameliile inflorite si hortensiile pline de frunze tinere. Le merge tare bine acolo. Stau frumusel in butoaie. 
Acum au soare la discretie iar in vara umbra deasa le apara de arsita. 
Apa susura la radacina platanilor din gurile de marmura ale izvoarelor, pasarile isi vad de concertul lor, pisica hotelului din colt se linguseste in timp ce incerc sa fotografiez bobocii cameliilor ...  si ma gandesc, ca am vazut piata asta in trei anotimpuri. Ramane sa ajungem o data si vara ...







PS - Pozele sunt facute cu zece zile in urma, la mijlocul lui Martie.


32 de comentarii:

  1. Foarte faină ideea cu butoaiele. De reținut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da, mai ales ca asa le poti pune pamant adecvat la radacini.

      Ștergere
  2. Camelii frumoase și fântână frumoasă. Avem, de asemenea un arc, dar nu la floare ca și în tine. Spuneți sănătate și sărut.

    RăspundețiȘtergere
  3. I-au crescut mustati leului statuie. :)
    Un refugiu bine ales. Imi pare ca ofera calatorului cateva momente de serenitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mustati si barba :) Mai ales acum, in extra-sezon, linistea e asigurata.

      Ștergere
  4. Foarte frumos! Imi vine asa un dor de duca, intr-un loc linistit, frumos, inverzit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dorul asta e parca mai puternic primavara ... iar daca in locul inverzit nu are semnal telefonul mobil, e si mai bine :)

      Ștergere
  5. Ce frumos loc! Si cameliile sunt minunate...daca ajung vreodata prin zona, stiu unde sa imi beau cafeaua :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mai toate satele traditionale din zona exista o piata frumoasa, cu cel putin o cafenea si o taverna, plus un platan gigantic, dar Portaria e foarte aproape de Volos si e la indemana. In vara o sa admiri hortensiile inflorite :)

      Ștergere
  6. Azi m-ai bagat in ceata cu florile prezentate.Sunt in butoaie atat camelii,cat si hortensii?Camelii nu am reusit sa am,dupa cativa ani m-am lasat pagubasa,dar hortensii vreo 7-8 tufe.Numai ca le-am pus la umbra goasa,pentru ca vara se pleosteau frunzele,plus ca trebuie udate la cateva zile.Cred ca difera mult si clima,dar o sa incerc camelii la ghiveci.Numai bine sa ai si zile rodnice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Da, sunt in butoaie. Unele si in glastre mari de ceramica nesmaltuite. Si cameliilor le prieste umbra, ca si hortensiilor, plus ca le place pamantul acidofil. Sper sa iti reuseasca experimentul :) Zile frumoase, Flori !!!

      Ștergere
  7. Ce bine că văd și eu locuri la care nu pot nici să visez!!! Merci Dani.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cameliile astea mi-au adua aminte de multele lor surate vazute in Japonia! Ai reusit niste fotografii frumoase, Dani! Sunt reconfortante dupa o zi in care nu mi-a fost prea cald, la Stuttgart:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi inchipui ca in Japonia e raiul cameliilor si nu pot decat sa visez ca le voi vedea si eu odata si odata :) Pana atunci ma multumesc cu ce imi iese in cale. Imi pare bine, ca ti-au placut pozele, Adriana ! Si mie mi-a facut mare placere sa le fotografiez.
      Petrecere frumoasa in Germania !

      Ștergere
  9. ce loc minunat...si parca simteam si gustul dulcetii aceleia de mere :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoase camelii! Eu nu am camelii,dar toporasi sunt peste tot si parfumul zambilelor ma atrage .sa stau tot mai mult in gradina. Mi-e dor de voi,si astept vacanta de vara! Sa aveti un wekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai putin si vine vara :) Si noua ne e dor de voi ! Bine ca vremea e frumoasa si poti sta in gradina sa te bucuri de flori. Va sarutam si va imbratisam, cu drag !

      Ștergere
  11. Imagini deosebite, ca de obicei! Ador butoaiele acelea imense pe post de ghivece.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai fost de doua ori acolo, dar crede-ma ca butoaiele acum le-am observat :)

      Ștergere
  12. Arata foarte romantic piata asta, cel putin din pozele tale.
    Clar ar fi un loc des vizitat daca as locui prin preajma

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, daaa, plus ca in apropiere sunt doua restaurante foarte bune :)

      Ștergere
  13. Ce frumusete de postare si de poze, pe cuvant ca ai reusit sa ma transpui la umbra unui platan, la o cafea cu dulceata de mere de care nu am auzit vreodata. Firikia- ce melodios suna.
    Cameliile sunt atat de frumoase, superba paza cu floarea, dar si bobocii sunt incantatori. Ai asa un firesc extraordinar al scrisului si postatului, uite acus merg la mine sa-mi completez blogrolul-ul, ca am o cale prea alambicata de a te gasi. Si ma linisteste super, si ciripitul acesta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, Mihaela ! Sincer, ma bucur !
      Eu te accesez prin Google+ . E destul de comod si in ultima vreme intru des sa vad noutatile :)
      Cand am o experienta atat de frumoasa, incerc sa pastrez amintirea ei cat mai vie. Daca povestesc pe blog despre locurile in care m-am simtit asa, e ca si cum as retrai momentul :)
      Multumesc pentru cuvintele frumoase ! Iti urez un weekend reusit, Mihaela !

      Ștergere
  14. Ce poze frumoase! Primăvara este mai "vrednică" pe la voi. Florile sunt minunate, iar ciripitul păsărilor pe care l-ai pus în fundal, mă face să doresc să merg acum afară, la pădure, numai că la noi plouă...
    Mi-a placut mult de tot acel izvor, cu gura plină de muşchi verzi a medalionului cu cap de leu.
    Weekend frumos, dragă Dani! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot mai buna e ploaia decat ninsoarea, Alex :) Va urez sa aveti o duminica insorita si sa mergeti la plimbare cu Sara, sa inspectati firele de iarba si sa va bucurati de primavara !
      Izvorul e chiar sub platanul cel mai batran, care a fost sadit in 1220 ... Presupun ca de atunci s-au schimbat cateva capete de lei si muschiul le-a inverzit pe rand ...
      Weekend placut si voua ! Merci de vizita, Alex !

      Ștergere
  15. I love the camelia's Dani. I have them too in my garden. It's always a pitty that this beautiful flowers are not bringing any parfum.
    Have a wonderful day.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Even without perfume, they are a jewel in every garden. But not very easy to grow :)
      Wishing you a beautiful day, Marijke !

      Ștergere
  16. Mai-mai că mă roade invidia:) Ehei, prin martie ne bucuram dacă nu trebuia să curățăm zăpada din fața casei :D

    RăspundețiȘtergere