Wikiplayer

miercuri, 14 septembrie 2016

Un voyage à Cythère

Anul asta am intarziat sa povestesc despre saptamana petrecuta la mare. Acum ca vara sa dus, imi reamintesc cu drag de zilele cu gust de sare ...

Dupa cinci ore de drum cu masina si o ora cu vaporul, am ajuns mai jos de Peloponez, unde se intalnesc valurile si vanturile marii Ionice cu cele ale marii Egee. Acolo e Kythera, Insula Afroditei, cea nascuta din spuma,
sau Insula Porfirei, disputata de-a lungul anilor de toti cuceritorii respectabili din Mediterana ( mai putin vikingii ). Venetienii au stat 600 de ani, fiind de departe cei care au influentat cel mai mult arhitectura si gastronomia insularilor.

Ape calde, limpezi si adanci, tarmuri pietroase ( bucuria iubitorilor de sarituri ), cioburi de amfore pe fundul marii, hamace pe plaja, manastiri si bisericute cocotate pe varfurile muntilor, acolo unde pe vremuri strajuiau templele zeilor antici, maslini aliniati ca la parada, ceramica minunata, alba ca portelanul, apusuri de soare fenomenale, cei mai buni pesmeti si cea mai aromata miere, bezele uriase si prajituri cu pasta de migdale, plus rosii super gustoase la piata ( de la care am recoltat seminte si planuiesc sa le cultiv in gradina anul viitor).

Si as putea enumera o multime de nuante de albastru, dar va las in compania fotografiilor care sunt mult mai graitoare.

Diakofti

Comorile marii

Lykodimou
La revedere, Kythera  !

P.S. - am adaugat legende la fotografii, pentru cei ce planuiesc o viitoare vacanta.

29 de comentarii:

1. Buna dimineata, superbe imaginile si peisajele de basm.Un pui de somn in hamac cred ca mi-ar prinde cel mai bine. Sa aveti o zi minunata si o toamna binecuvantata.

1. Buna dimineata, Vasile ! Un hamac la umbra, deasupra marii e un lucru minunat :)
      O zi buna, prietene !

2. Ce minunatie de poze, apusul acela cu norul ce acopera soarele este superb si nu doar el. Ma bucur mult ca am vazut niste baieti, zburatori tare si foarte fericiti. Insula este asa de atragatoare, ai descris-o atat de frumos...

1. A fost primul apus in insula si nu ne-am despartit de plaja pana la caderea noptii. In largul marii ploua si cerul era ca o panza de cinema. Nu-ti spun cate poze am facut :)
      Am avut doar un zburator cu noi, cel mare a ramas acasa ca sa nu intrerupa antrenamentele la fotbal ( pe care il ia foarte in serios ). A fost greu sa ma obisnuiesc cu ideea ... si sper sa planuiesc altfel concediul de anul viitor ca sa fim toti impreuna.
      Insula e perfecta si cel mai mult mi-a placut ca exista activitate in orice anotimp. Ne spuneau gazdele ca inchid pensiunea doar doua luni pe an. As vrea sa ma intorc in alte anotimpuri ...

3. Pensiunea este la fel de frumoasa ca cea din munti, cu proprietarul mare botanist si magazinul acela cu gemuri si suveniruri?

1. La fel de frumoasa, dar in alt stil, mai minimalist. Gazdele sunt o pereche de olandezi blonzi si zambitori care s-au mutat in insula dupa ce s-au cunoscut. Au o livada de maslini ( in camera ne-a asteptat o sticla cu ulei auriu ) si pomi fructiferi si sunt indragostiti de Kythera. Iar domnul e pasionat de orhideele salbatice :)

2. In viteza, ca ieri am avut o zi grea, am trecut peste amanuntul f. important ca ai plecat doar cu unul dintre baieti. Anul acesta, in care multumesc Domnului pentru cat am calatorit, Mihnea mi-a zis de multe ori ca abia asteapta sa plece doar cu prietenii. Stiu ca va veni vremea aceea, este firesc si normal, dar tot mi s-a strans sufletul...Asa ca te inteleg bine, deocamdata doar de la niste vorbe, cred ca nu ti-a fost confortabil. Sa ne bucuram de anii in care ne mai insotesc, zic.. Iar cu pensiunea, imi place tare mult ce mi-ai spus despre ea, imi plac si oamenii acestia curajosi si intreprinzatori, asa ca mor de curiozitate sa o vad. Daca nu vrei sa scrii aici, imi trimiti si mie pe mail siteul lor? Pleeeease

3. A fost si pentru el o incercare sa ramana singur acasa atatea zile. A gatit, a spalat rufele cu masina si a facut ordine in casa inainte de venirea noastra de nu mi-a venit sa cred :) Bineinteles ca vorbeam zilnic la telefon.
      Sa ne bucuram de ce avem zilnic ! Nu mai e mult pana ce o sa-si ia zborul din cuib.
      Sigur ca iti trimit link-ul :)

4. Dragul de el, merita felicitari si pentru fotbal si pentru cat de bine s-a descurcat! Sa ne bucuram, asa este, uneori ne surprind atat de tare si de frumos. Multumesc pentru link, e un loc superb!

4. Amintiri din această vară...Vai ce fotografii frumoase!Iar măslinii sînt aliniați chiar ca la paradă. O zi bună, Dani,

1. De acum doua saptamani si ceva. Dar timpul trece atat de repede ...
      O zi frumoasa, Marta !

5. Superb! Sa va fie de bine vacanta!
    Eu n-am fost niciodata in Grecia, dar locul prezentat de tine pare genul de loc preferat si de mine, ador astfel de insule :). Iar voi aveti acolo o multime. Poate candva voi avea ocazia sa petrec o vacanta acolo. Culoarea apei este incredibil de frumoasa!

1. Multumim, Larisa !
      Cred ca ti-ar place. Majoritatea plajelor sunt neorganizate si cateva greu accesibile, dar asta inseamna doar ca esti singur in paradis, nu-i asa ? Mi-as fi dorit sa ajung si in Antikythera. Mai lasam ceva si pe data viitoare :)

6. Frumoasa marea,indiferent de loc.Anul asta am revazut-o si eu dupa 13 ani.Interdictii medicale.Sper sa o revad cat mai traiesc.La tine e ca-n rai,eu asa il vad.Frumos totul.

1. Ma bucur ca ai revazut marea dupa atatia ani ! Stiu ca iubesti apa si marea e intotdeauna ceva special pentru cei ce se simt bine in elementul lichid. Eu iti urez sa ajungi pe malul ei cat mai des !

7. Un mic colț de rai!Multumim de fotografii, sunt superbe!

1. Merci, Anca ! Ma bucur ca iti plac pozele !
      E o insula destul de mare :) Seamana si cu Cicladele si cu insulele ionice, un mix foarte reusit.

8. Răspunsuri
    1. Multumesc ! Momentele in care am fotografiat seria cu copii pe ponton in lumina apusului au fost aproape de perfectiune ... Mi s-au parut siluetele copiilor pierduti din Neverland.

9. Wow! Casele albe cu obloane albastre si vegetatia bogata din jurul lor intotdeauna mi-au placut! Le-as privii ore in sir fara sa ma plictisesc vreodata. Dar cand tabloul este completat cu acea superba culoare a marii, cu hamacul si copiii "din Neverland", rezulta un Paradis. :) Ma bucur ca ati avut o vacanta frumoasa si ca v-ati bucurat de toate aceste minunatii!
    Multumim pentru poze, ca de obicei sunt superbe.
    Duminica placuta!

1. Ore in sir sau zile in sir :) Ne-am desprins cu greu de Kythera si cu speranta de a reveni. Am lasat prea multe obiective nevizitate. Eram atat de flamanzi de mare incat nu ne-a ramas timp de multe altele pe care mi le doream. Sanatosi sa fim si ne-om mai duce, acum ca am invatat drumul :)
      Seara frumoasa de duminica, Mihaela !

10. Niste imagini superbe! Daca trebuie sa aleg, mereu raman cu muntele, fara nicio indoiala. Dar unde marea e ca in pozele tale, si acolo imi place sa ma duc :) Foarte frumos. Abia astept sa ajung prin Grecia, nu stiu de ce nu am fost inca.
    O seara linistita, Dani!

1. In Grecia ai muntii si marea la pachet :) Cred ca ti-ar place sa faci o drumetie pe carari de munte si in final sa ajungi intr-un golfulet cu ape limpezi in care te poti racori dupa voia inimii. Cauta sa vezi traseul ce parcurge valea Samaria din Creta. Dupa cateva ore in creierii muntilor, cobori pe o plaja cu nisip negru si apoi urci pe un vaporas care te readuce la civilizatie. Pentru mine asta e o zi perfecta de vacanta. Unde mai pui ca sunt cateva taverne cu mancare buna in port :)
      Seara frumoasa, Evelyn !

11. minunate locuri si amintiri, salutari...de la alta mare!!!

12. Buna dimineata! superbe imaginile si peisajele de vis!
    nici eu nu m-as supara daca ai publica (sau da pe mail) adresa pensiunii. Si cred ca nici proprietarii :)

13. Există oare vreo insulă grecească care nu e frumoasă?? Nu cred! Iar voi aveți talentul de a le descoperi pe cele mai frumoase și noi ne bucurăm să le admirăm în poze.

1. Fiecare insula isi are farmecul ei. Kythera e undeva intre insulele Ionice si Ciclade, ca stil si ca infatisare, si fiind pe traseul pe care circulau cretanii antici spre continent, are multe in comun si cu Creta.
      Ai avea de vazut o multime de biserici si manastiri, care de care mai frumoasa. Chiar si una cladita intr-o pestera in care a inceput sa scrie Apocalipsa Sf. Ioan evanghelistul. Imi pare rau ca n-am ajuns sa vedem ruinele vechii capitale care a fost distrusa si pradata de Barbarossa si de atunci a ramas nelocuita ... Am lasat multe deoparte pentru marea cea albastra ...