Wikiplayer

vineri, 26 mai 2017

Ceva simplu cu caise


Cea mai simpla prajitura cu fructe, prima de anul asta.
Ce urmeaza e cu caise, originalul e cu prune.

Ingrediente  :

125 g de faina
1 lingurita de praf de copt si un praf de sare
200 g de zahar tos
115 g unt moale
2 oua mari
caisele injumatatite, curatate de samburi
2 liguri de zahar tos
2 ligurite de suc de lamaie
1 lingurita de scortisoara

Zaharul si untul se bat spuma. Se adauga pe rand ouale intregi, apoi faina cernuta, cu praful de copt si sarea. Se toarna totul intr-o forma unsa cu unt si tapetata cu faina. Forma poate fi din cea cu inel detasabil sau o tavita de tarta. Deasupra se aseaza jumatatile de fructe cu miezul in jos, se stropesc cu sucul de lamaie, se presara cu cele doua linguri de zahar tos si in final cu praful de scortisoara. Se da la cuptor ( preincalzit la 180 de grade Celsius ) pentru 40-5o de minute. 

In poza e o felie de prajitura coapta in forma de tarta si fiindca forma mea e marisoara, am folosit cantitati duble. Fructele s-au afundat de tot in aluat si a iesit ca o prajitura umpluta. Cand am facut-o in forma cu inel si cu cantitatile initiale, a iesit mai subtire si fructele erau vizibile ca un mozaic. 

De obicei o servesc pudrata cu zahar, dar merge de minune si cu o cupa de inghetata, cand prajitura e inca fierbinte. Mi-ar place si cu un mot de frisca sau cu mousse de iaurt. 

Presupun ca ar fi la fel de buna cu cirese, visine, piersici si coacaze. 
Mai am de experimentat.


28 de comentarii:

  1. Ce bunatate... îmi ploua în gura! :)))
    Ce cantitate de caise ai nevoie? (cu aproximatie!) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu le-am numarat. Ella, dar sa zicem vreo 15 bucati. Erau micute.

      Ștergere
  2. arata atat de bine incat....o sa ma uit dupa caise maine!
    Cu cirese nu fac, e munca multa la dezghiocat :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata superb! Multumesc de reteta!
    Cu inghetata ar fi faina!
    Un weekend inmiresmat sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu inghetata de vanilie sau de caimac, daaaa :)
      Cu placere, Suzana !
      Weekend placut !

      Ștergere
  4. delicioasă !!! ce aş gusta din ea !!!
    simplă reţeta - mulţumesc frumos !
    tare plăcută şi muzica !!!
    pupic şi weekend cât mai plăcut !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte usor de facut si are ingrediente ce se gasesc intotdeauna la indemana. Cu oua de casa iese galbena si frumoasa :)
      Weekend placut, draga mea japoneza !

      Ștergere
  5. Talentata esti! Ne pui la treaba acum ,nu cred ca rezista cineva la cum arata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un sfert de ora e gata de pus in cuptor. Mai simplu de atat nu cred ca se poate :)

      Ștergere
  6. Hello dear Dani,
    What a lovely cake you made. Thanks for sharing it with us.
    Have a wonderful weekend.
    Rosehugs Marijke

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I would love to offer you a piece of cake. It is moist and a little sour, just perfect for a summer day. Hugs and kisees, my dear ! Have a nice saturday evening and a gorgeous sunday !

      Ștergere
  7. Recomand! Ceva asemănător fac și eu (ce-i drept, mai rar, că se depune pe ici-colo în...punctele esențiale :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prajitura fac o data pe saptamana si nu rezista mai mult de o zi, cel mult doua. Eu nu apuc sa mananc mai mult de o felie :)

      Ștergere
  8. Dani, ai si cais pe langa casa? Deja ii si simt gustul prajiturii....Eu am pruni si cand se coc, pun si eu reteta ta la incercare! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si cais :) Dar caisele noastre nu s-au copt inca. Am luat din piata de pofta.
      Cu prune e reteta originala, o sa iasa perfect. Recomand doza dubla, ca sa iasa prajitura mai groasa, dar nu-i rau nici in varianta mai subtire.

      Ștergere
    2. Sa creasca toate caisele mari si dulci!
      O sa revin cu poze cand se coc prunnele!!!

      Ștergere
    3. Intorc urarea pentru prune :)

      Ștergere
  9. vreau neaparat, arata intr-un fel!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost si nu mai este :) Daca imi ies planurile, urmatoarea va fi o tarta cu cirese.

      Ștergere
  10. si noi de privit pofticiosi la asa bunatate, proaspata si cu parfum de caise...bine ca nu se simt ca nu stiu ce m-as fi facut :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sadica. Dar am vrut sa impartasesc reteta. E foarte simpla si pe mine m-a salvat de multe ori cand n-am avut chef sa petrec mult timp in bucatarie. Cu drag as servi tuturor vizitatorilor gradinii virtuale o felie de tarta :)

      Ștergere
  11. Arată grozav, cred că-i o bunătate!
    (Şi-mi place şi şervetul/faţa de masă!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o bunatate :) Fata de masa e un stregar din zestrea bunicii ...

      Ștergere
  12. Sunt sigura ca e un dulce gustos, dar pana il testez admir cu sarg poza ta, farfurioara si desigur, servetul cusut cu albastru. Nu este chiar un model simplu. Foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am cautat sa asortez caisele din prajitura cu modelul farfurioarei si implicit culorilor cusaturii de pe stergar :) Plus ca albastrul aduce a vara :)

      Ștergere
  13. pana la prajitura am mancat toate caisele ca atare. Halal om mai sunt.

    RăspundețiȘtergere