Wikiplayer

miercuri, 8 august 2018

Continuare


Vara asta a fost foarte extrema. Gradina a iesit ciufulita din Iulie cel ploios si, brusc, au dat peste ea caldurile lunii August. Rosiile au succombat majoritatea pe motiv de paianjen rosu, n-am reusit sa ii vin de hac cu nici un chip. Am apucat sa recoltez cate ceva, ca sa nu zic ca le-am pus degeaba. 
Cele plantate ultimele, vreo zece plantute, carora nici nu le-am cautat in coarne, au rezistat. Cand ma gandesc, ce rasaduri alungite si galbejite erau, nu-mi vine sa cred ca datorita lor mancam salata din gradina. 

In schimb, am ardei ca niciodata. Am recoltat trei etaje si inca mai au flori. 
Ultima noastra recolta de vara, cea de cartofi, e inca in pamant. Sper sa le vina si lor randul zilele astea. In rest, caldura mare si milioane de tantari care ataca furiosi la ceas de seara, cand e mai bine de gradinarit.

Pisanello

Mari de Kythera

Inimi roz

14 comentarii:

  1. Țânțari nu avem, ce-i drept, dar temperaturi insuportabile da. Pentru mine e relativ ok, sunt obișnuită de acasă, în schimb luxemburghezii suportă destul de greu. De mâine așteptăm ploaia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul asta, dupa ce vara a inceput cu ploi tot a doua zi, tantarii sunt ceva de speriat. Trebuie sa ies cu pantalon lung seara in gradina si e imposibil. Nu are efect nici citronella nici altceva. Mai ales in zilele in care nu bate vantul, e ceva de speriat ...
      Sa va bucurati de ploaie ! E mult dorita in partile voaste.

      Ștergere
    2. Azi am avut parte de o furtună în toată puterea cuvântului. Temperaturile au scăzut, în cele din urmă.

      Ștergere
    3. A dat si la noi o ploicica ieri seara. Nepotica furtunii de la voi :)

      Ștergere
  2. Sa le mancati cu placere, Dani ! Sunt nepretuite avand in vedere vremea.
    Tantarii pe mine m-au ciuruit (in casa). In plus, in Bucuresti ne mai luptam si cu tigrul de platan. Asta doar ciupeste. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le savurez pana la ultima picatura :)
      Ce-o mai fi si tigrul de platan ? A devenit tare exotic Bucurestiul :)

      Ștergere
  3. Ce roșii frumoase! Mi se pare că le simt și eu parfumul...O seară plăcută, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-au fost multe anul asta, dar tot e bine ca au fost :) Toate cele bune, Marta !

      Ștergere
  4. Faine roșii, se vede că sunt... de grădină! Cât despre țânțari, avem și noi, nu ne văietăm că ne lipsesc! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fara ele nu stiu cum ar fi vara :) Rosiile cu branza si paine sunt zilnic in meniu. Tantarii ne-au omorat anul asta. Niciodata n-am avut asa de multi ...

      Ștergere
  5. Dependenta de vreme este inevitabila. Varianta unei mici sere este SF?
    Nu-mi dau seama suprafata. Rosiile acelea cu pliuri arata tare frumos. Sunt altfel la gust?

    Toate cele bune, draga Dani! Sper ca vremea sa tina cu voi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spatiul e prea mic pentru o sera. As putea incerca cel mult sa le umbresc cu plasa, dar o sa-mi strice estetica gradinii :)
      Rosiile cu pliuri sunt pentru salata, au destul de multe seminte si sunt pline de suc. Calitatea lor e ca sunt rezistente la diverse boli si produc devreme si indelung.
      Merci pentru gandurile bune, Suzana ! Cu vremea o sa ne impacam, ca n-avem ce face :)

      Ștergere
  6. ma uit la a tale cu drag, arata apetisante.

    Eu una mancai din recolta proprie. MAi am ceva gogonele, poate se mai coc....
    Altfel am castraveti cacalau. Pt ca nu i-am cules din motive de concediu au facut si seminte in interior - ce as putea face cu ei??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am cateva in frigider si foarte putine in gradina. Dar oricum, acusica vara-i gata, asa ca o sa trec la salata de toamna :)
      Castraveti ? Ii poti curata de seminte si poti folosi pulpa rasa la tzatziki, sau o supa de castraveti cu iaurt si usturoi.

      Ștergere