Wikiplayer

vineri, 19 octombrie 2012

Trandafiri alpini - Flora Graeca

In primele zile de octombrie, inainte de ultimele ploi, am fost la munte. Am urcat in masivul Pindului pe un traseu pe care l-am facut pentru prima data cu multi ani in urma, spre adapostul Astraka si apoi spre Lacul Dracului adapostit in umbra muntelui Smolikas. O zi cu miros de piatra si iarba ...
 La la tot pasul, chiar la mai mult de 2000 de metri inaltime, am dat peste tufe de trandafirii salbatici. Macesele imbujorate straluceau pe crengute, irezistibila atractie pentru un fotograf pasionat de gradina ...

Zile frumoase la mijloc de octombrie  !

35 de comentarii:

1. Dear Dani - really beautiful photos - I have never seen rose hips with prickles on them before.

1. Thank you, Rosemary ! Those hips were something new for me too :)

2. Lovely shots Dani

wish you a nice weekend.

Bye,Joop

3. cîte minuni are Lumea
    DESPRE CARE unii dintre noi niciodată nu o să știm :(
    fericiți acei care au binemeritat să primească și să dăruiască și celorlalți

1. E o regiune foarte frumoasa si foarte vizitata. Daca reusesc, sper sa mai scriu despre Zagorie, asa se cheama ... " Tinutul de dincolo de munte " , un paradis pentru iubitorii de natura ...

4. What a beautiful country you live in Dani. I love the seeds of the wild roses they are great.
    Have a wonderful weekend Dani

1. Beautiful mountains, gorges and rivers ... a great place to go all year long. Glad you liked the hips, Marijke ! Have a perfect week, my dear !

5. Beautiful rosehip. Fruitful weekend.
    Monika B.

6. Mi-ai facut pofta de munte, Dani! Foarte frumoase macro-uri. Ma dic si eu saptamana viitoare pentru 4 zile la cabana, ultima data in anul acesta. Sa ai un sfarsit de spatamana frumos!

1. Imi place la munte in orice anotimp, dar toamna e momentul favorit, culorile-s asa de frumoase ...
      Te duci in Apuseni ? Ii urez, sa ai parte de vreme frumoasa si sa petreci minunat, Adriana !
      Duminica frumoasa !

7. Frumoase fotografii, erau destule pentru gem?:)

1. Erau, dar fiind ziua mai scurta si traseul lung ( 14 ore de trekking, cu copii ), n-am avut timp de cules :) Am adunat in ziua urmatoare doua kg de coarne :)

8. mă bucur că ai fost în drumeţie la munte!
    superbe măceşe! un adevărat regal de fotografii!
    mie îmi plac măceşele pentru frumuseţea lor dar, mai ales, pentru aroma lor - ca ceai (sunt atât de valoroase pentru sănătatea corpului uman!!!)- pe timpul rece!
    îţi doresc un weekend plăcut!

1. Da, au multa vitamina C si intaresc organismul impotriva racelilor. Poate intr-o drumetie viitoare, sa adunam macese pentru ceai, daca le mai gasim :) Sintem norocosi, ca avem fructe proaspete iarna, citricele incep sa se coaca la sfirsitul toamnei si anul asta o sa rodeasca si mandarinul din gradina noastra, de-abia astept. O duminica placuta si o saptamina cu soare-n suflet !

9. imi place culoarea vie a maceselor...foarte reusite fotografii...

1. Nu ma mai saturam sa le pozez si de asta, eram mereu ultima din coloana :) Ma bucur, ca ti-au placut !

10. Nie tylko wycieczka była z pewnością wspaniała, ale i zdjęcia owoców dzikiej róży śliczne. Pozdrawiam.
    Nu numai ca va călătoria a fost mare, dar fotografiile de Rosa canina frumoase. Al tău.

11. ce-mi plac fotografiile tale...
    am facut must fiert...a iesit un sirop gros ca mierea fooooaaartee bun :)

1. Bravo !!! Deci ti-a iesit. Ce ma bucur ! Incearca sa il folosesti si la gatit, poti face chec, sosuri sau budinci si orice altceva are nevoie de un indulcitor natural.
      Trebuia, sa adun niste crengute cu macese, sa fac o cununa de toamna ... Noroc, ca am macese si-n gradina :)

12. Grozava plimbarea! Pozele sunt pe masura.
    Asa imi faci pofta de plimbari montane sau cel putin prin padure, dar e aproape imposibil cu copii mici. Sa vedem ce se poate improviza :)
    Imi place la nebunie culoarea maceselor!

1. Ah, Ioana, te inteleg perfect ... nu poti pleca in drumetii cu ce mici pentru ani buni ... De fapt, asta a fost prima experienta serioasa si pentru noi, anul trecut am urcat doar de proba pe o poteca de munte si daca am vazut ca au rezistat, am facut pasul cel mare :)
      Si mie-mi plac enorm macesele. Incerc sa plantez si in gradina trandafiri de genul asta, care se impodobesc toamna cu fructe.

13. Sa te mai duci acolo si in perioada in care vor fi infloriti, sa ne arati si noua florile lor.Nici eu nu am mai intalnit macese cu spini :).

14. Thank you, Cloudy ! It's a marvellous sunny day :) Happy sunday !

15. Buna dimineata Dani! astazi a rasarit soarele si sunt mai optimista, am fost si noi la padure intr-o mica excursie.Nu am putut urca,doar pe carari si cu bratele pline de ferigi ne-am intors.Vine ziua mortilor si mergem la cimitir !!! Imi aduc aminte de primul urcus la Muntele Mic cand aveai 5 ani.Te pup cu drag!!!!

1. Ma bucur, ca ai o zi frumoasa si imi inchipui, ce buchete frumoase o sa faci cu ferigile :) Din prima excursie le munte nu-mi amintesc prea multe, doar ca aveam un rucsac mic ... Te sarut, mama !!!

16. Minunate fotografii! Iti doresc sa te bucuri de aceasta toamna frumoasa!

17. Frumoase locuri si poze. Daca ai stii ce dor imi e de o drumetie pe munte - sa simt aerul rece si curat, sa muncesc si sa obosesc... Cam din primavara ma tot plang lui Ionut, insa cand am vrut sa mergem s-a ivit mereu cate ceva. Iar acum inteleg ca s-a si stricat vremea pe la munte. Ma delectez putin pe la tine pe aici pana cand...

1. In vara am trecut prin munti in Romania, dar cu masina, si de-atunci am zis, ca nu se poate sa treaca toamna fara o drumetie. Am planuit totul in ultimul moment si a iesit perfect :) Am prins ultimele zile calde si uscate ale toamnei ...