Wikiplayer

joi, 25 iulie 2013

Piatra inflorita

Dupa douazeci de ani de cand am pus piciorul in Grecia, m-am invrednicit sa vad coloanele de marmura ale epocii de aur.  Am fost la Acropoli.
    Am urcat incet, pe o carare prafuita, printre ruinele impletite cu radacini de pini si chiparosi. In urma noastra au ramas doua amfiteatre albe, in fata au aparut scarile portilor imense, deasupra zburau lastunii de stanca ... am intrat.
    Sus, piatra cu vinisoare portocalii si visinii e lucioasa, satinata, lustruita de atingerea timpului. Se vede tot orasul ca-n palma si marea valureste in fundal.
    Si desi schelele acopera inca o mare parte din templul zeitei Atena, maretia si frumusetea sunt acolo ... Mai ales cand soarele incepe sa coboare spre apus si scalda totul in lumina de aur, piatra infloreste. De doua mii cinci sute de ani si mai bine ...

Daca va vor purta vreodata pasii pe-acolo, cititi intai cateva pagini de istorie. Placerea de a vedea e legata de placerea de a sti.
    Cea mai frumoasa clipa a serii a fost cand am coborat scarile spre Erehtion, un templu dublu, mult mai vechi decat Parthenonul. Se spune ca a fost construit chiar pe locul in care Atena si Poseidon s-au luat la intrecere. Acolo si numai acolo, in fata intrarii ornamentate cu dantele de marmura tocite, suiera vantul in asa fel incat auzeam marea. Mi-am inchipuit, cum zeul marii a lovit piatra cu tridentul si-a izbucnit apa sarata ...

50 de comentarii:

1. Foarte frumoasă povestea și pozele foarte reușite.
    Am trecut și eu pe acolo cu ceva mai mulți ani în urmă, pe o zi caniculară, dar tot am amintiri plăcute

1. Multumesc, Ioana !
      Poate ajungem vreodata acolo si intr-o zi de iarna ... mi-ar place sa privesc coloanele in prag de seara.
      Ma bucur, ca ai amintiri frumoase :)

2. Cudowne zdjęcia tam zrobiłaś. Zobaczyć to miejsce to duże przeżycie. Miałam okazję też na to patrzeć trchę lat temu. Pozdrawiam.
    Imagini minunate făcut acolo. Văzând acest loc este o experiență mare. Am avut o șansă să se uite la ea prea în urmă trchę ani. A ta.

1. Deci si tu ai fost la Acropoli :) Macar ti-am reamintit o experienta placuta :)
      Pozdrawiam sedeczne !!!

3. Przepraszam, zapomniałam, jeszcze buziak :)
    Îmi pare rău, am uitat, am un sarut :)

4. multumim de poze Dani , imi doresc sa ajung tare mult !

1. O sa ajungi, Coco :) Sunt sigura.

2. Ce frumos trebuie sa fie acolo...mi-am adus aminte ca am vazut un film , o comedie romantica, asa...de vacanta :) cu un grup de turisti care vizitau Grecia. Daca -l mai gasesc , ti-l trimit si tie , este exact asa ...usurel si vesel :) Eu cred ca daca as sta in Grecia, m-as simti mereu in vacanta ! Dana B.

3. Daca ai avea de-a face cu greutatile zilnice, mai ales cu birocratia, ai inceta sa te simti in vacanta, Dana ... Noroc cu zilele de weekend :)

4. Ooo...eu credeam ca doar in Romania ne confruntam cu birocratia, cred totusi, ca nu este mai rau ca la noi...crede-ma...lucrez in administratia publica locala . Sa ai un sfarsit de saptamana asa cum ti-l doresti . Pup ! Dana

5. Si Grecia si Romania sunt tari ce au trait multi ani sub influenta otomanilor ... se simte :) Weekend frumos, Dana !!!

6. http://www.filmepeales.com/my-life-in-ruins-online-subtitrat.html Sper sa-ti placa ! :)

5. You have captured the Acropolis perfectly, showing all of her wonderful architectural details on a beautiful sunny, blue sky day. It is many years since I visited Athens, but your images have recaptured it again for me.

1. Glad you liked the photos, Rosemary :) Thank you for this nice comment !!!

6. Frumoasa si incarcata de istorie plimbarea ta:)La Atena inca nu am ajuns si nici Erechteionul nu l-am vazut..inca.De fiecare data cand vad poze de la Acropolis ma minunez de arhitectura spectaculoasa de acum 2400 de ani:)

1. Iti trebuie o zi intreaga ca sa vezi totul, sa vizitezi muzeul si-apoi sa hoinaresti pe ulicioarele din Plaka ... Si cred ca e tare frumos toamna si iarna ...

7. Once again, I loved my visit to your Blog today. Love Greece, the beauty of the architecture. Thanks for the posting today - thanks very much. JC

1. I am happy you loved the post about Acropolis, Jack ! Thank you so much for visiting !

8. So beautiful! You make me want to pack my bags and leave for Greece. It's a country that's been on my list of countries I want to visit forever. And Athens is a must then of course. The Acropolis is so pretty especially against that bright blue sky. Your pictures are gorgeous!
    Marian

1. I'm sure you will love to come here :) Greece is a small country but has so many wonderful places.
      Thank you, Marian, for your kind words !!!
      Greetings and wishes for a nice weekend !!!

9. You made beautiful detailphoto's. I hope to visit it one day.
    Have a wonderful day Dani.

1. Reconstruction is still goin on so I photographed mostly details :) I'm sure you'll visit one day :)
      Hugs, Marijke, have a beautiful day, my friend !!!

10. Dani,
    Ne delectezi cu imagini superbe, ai surprins momentul acela cand cu lumina sa ca de aur, soarele, zeul Ra, mangaie coloanele antice, si aceasta o va mai face si peste un mileniu...

Off topic
    Comentariul meu nu se va afisa, am eu o problema cu platforma blogspot, nici pe blogul meu nu am reusit sa-ti raspun la comentariu. Sper sa o rezolv cat ma repede.

1. Multumesc, Nicule !!!
      Uite ca s-a afisat comentariul tau fara probleme, ma intreb de ce nu poti scrie la tine ...
      Daaa, lumina piezisa reliefa perfect fiecare detaliu si as fi vrut sa stam acolo pana coloanele s-ar fi infasurat in umbra ... Pe vremuri existau nopti cu luna plina in care se permitea intrarea in incinta ... acum nu se mai poate.

11. A beautiful series of images. The hues of the stone is so golden and beautiful. One day I would love to see these sights in person.

1. Thank you, Jennifer ! The colours are so soft and beautiful up there ... and Akropolis is waiting for you, one day you'll see the sacred stones, I'm sure :) Have a nice evening and a wonderful weekend !

12. ce frumos ai povestit! Dani draga, ne-ai transmis din farmecul clipelor si maretia monumentelor mangaiate de soare. Multumesc!

1. Am petrecut o dupa-amiaza frumoasa acolo si imi doream de mult vizita asta, Carmen :) Ma bucur, ca ti-a placut povestea !

13. M-ai facut sa-mi doresc sa ma reintorc la Atena. Cand am vizitat Acropole, era aproape tot inconjurat de schele, care i-au luat tot farmecul. Ne-am consolat cu privelistea, dar am ramas cu o neimplinire. Vom reveni sigur !

1. Ah, Zina, schelele mai sunt inca acolo, mai ales in interiorul Parthenonului si pe partea vestica. Doar capatul estic e liber si acolo am putut fotografia in voie, dar de la distanta. Din pacate, lucrarile nu inainteaza rapid, din lipsa de fonduri ... Poate peste cativa ani ...

2. Deci si acolo monumentele istorice sunt lasate mai la coada... Mare pacat ! Si ce monument ! Daca nu ma insel, Acropoli din Atena face parte din Patrimoniul Mondial al UNESCO...

3. In ultimii ani, de cand cu criza economica, e din ce in ce mai greu ... se lucreaza, dar nu in ritm alert.

14. Minunata calatorie, Dani! Multumesc pentru lectia de frumos si istorie. Iar fotografiile, cu toate detaliile potentate de soarele de dupa-amiaza, sunt foarte, foarte frumoase. Mi-au creat o stare de bine, atat "povestea", cat si imaginile. Un weekend placut si linistit iti doresc!

1. A fost ultimul sfarsit de saptamana inainte de intoarcerea copiilor din Romania si am vrut sa-l petrecem intr-un mod mai special :) Sambata am fost la Acropoli si duminica dimineata la muzeu. Am bifat doua dorinte implinite :) Ma bucur, ca ti-au placut pozele si descrierea.
      Un weekend frumos si tie, Andreea !

15. Un loc cu totul special! N-am ajuns acolo desi imi doresc de mult. Cine stie, poate intr-o zi...
    Toate cele bune, Dani!

1. Sigur, intr-o zi !!! O seara frumoasa si o duminica la fel :)

16. un regal de fotografii superbe!
    am simtit, pas cu pas, fiorul emotiilor ce ti-au cuprins inima, urcand spre Acropole!
    nu degeaba ai ajuns sa traiesti in Grecia - este o radacina din sufletul tau ce te-a chemat pe aceste meleaguri !
    si titlul ales "piatra inflorita" spune multe despre cat esti atrasa de minunea de pe Acropole!!!
    multumesc din inima pentru subiectul acestei zile!
    iti doresc o duminica minunata!

1. Am trecut de-a atatea ori pe-aproape si mereu era altceva de facut ... ma simt multumita, ca am reusit sa vizitam in sfarsit templele Atenei. Acum mai ramane, sa mergem intr-o seara cu luna plina la Sunio :)
      Radacinile mele ... au fost norocoase, sa gaseasca pamant bun :)
      Multumesc pentru cuvintele frumoase !!! Sa ai o saptamana buna si cat mai racoroasa !!!

17. Desigur ca sta si pe lista mea de "tari de vizitat" Grecia si nu numai....:))
    Numele meu de familie este grecesc, dar de ce, nu ma întreba ptr ca nu stiu, de fapt l-am primit o data cu sotul, acum 35 de ani! :)))
    Τάλως - cam asa sper ca se scrie.....:)))))
    pupici, o duminica faina!

1. Deci stramosii sotului tau erau greci ... si purtau un nume mitologic. Τάλως, era pazitorul Cretei in antichitate, un urias cu trup de cupru si rasuflare fierbinte ... se presupune chiar, ca ar fi personificarea soarelui. Ai ce povesti copiilor despre provenienta numelui de familie :)))
      Eu as programa un concediu in Creta :))) Exista un intreg cartier la Heraklion, cu numele vostru :)))
      O saptamana perfecta, doamna Talos !!!

18. Frumos ca in povesti, imagini de istorie si legenda. Mi-a placut enorm mitologia greaca si povestile despre zeii Olimpului. Si pozele asa cum ne-ai obisnuit... minunate. Si nu te opri doar la excursia asta...:)

1. Ma bucur, Dana, ca ti-a facut placere periplul la Acropoli :) A fost doar un interludiu, concediul mai intarzie putin, dar pana atunci poate mai reusim o "evadare" :)

19. Ce poze frumoase! N-am fost deloc la Atena, desi imi doresc, fiindca sunt atatea d evazut. Dar nu s-a "nimerit" niciodata. Ma bucur ca ati avut asa zile frumoase acolo.

Anul acesta nu-mi merge deloc internetul la Garda (Orange), drept pt care voi si renunta la abonament. Il platesc un an intreg, ca sa-l pot utiliza acolo o luna-doua si acum nu merge deloc! In consecinta, am lucrat toate postarile pana in 25 septembrie si m-am intors in Timisoara pt 2-3 zile sa le incarc si sa le programez. De la 1 aug, cand se termina povestea cu Germania, va fi o postare la 3 zile din Grecia, Tunisia si Malta. Dupa 25 septembrie, incep povestea Coreea II. La noapte ne intoarcem la Garda, in Valea Ariesului.

Cand ma intorc, voi raspunde la toate commenturile si voi incerca sa prind din urma blogurile voastre. O vara frumoasa si mai putin caniculara! Petrecere frumoasa la mare!

1. Sunt multe de vazut la Atena si nu-i cel mai bun moment sa mergi acolo vara. Noi am profitat de libertate, fiindca copii erau inca la bunici :) Dar o sa ne intoarcem sigur intr-o zi de toamna tarzie, vreau sa vad ruinele si in alt anotimp ...
      Imi pare rau, ca nu ai net la Garda, dar nu te necaji prea mult. O sa faci o pauza si o sa te bucuri de alte lucruri. Cred ca de-acum ai perfectionat programul calatoriei in Peloponez si sper din suflet sa ai o vacanta exceptionala. O sa ma gandesc des la tine si o sa urmaresc zborul soimului in jurul Mediteranei :)

2. Multumesc, Dani! Da, stiu deja traseul si ma bucur in avans de el:) Si eu ma gandeam la Atena pentru o primavara.

Nu stiu unde sa iti dau linkul asta, cred ca cel mai bun loc e aici. E de pe un blog pe care ti l-am mai recomandat.

Uita-te la salata asta, poate faci si tu asa un mix, nu stiu. Aud prima data de folosirea banalei Portulaca la salata. O fi portulaca pe care o stim noi?

3. O folosesc si eu vara la salata, in greceste ii zice glistrida, adica cea care luceste ... Creste singura in gradina si pe pasunile din jur :) Merci de link !

20. uh, ce deliciu de poze, superba lumina si unghiurile alese! privind fotografiile tale, imi regasesc dorinta de a fotografia din nou, doar subiecte noi sa gasesc. numai bine, dani!

1. Red, ma bucur mult ca ti-au placut ! A fost o dupa-amiaza foarte reusita si asta se simte si in fotografii. Subiecte noi o sa gasesti, dispozitia conteaza :)
      O vara frumoasa in continuare, cu tot ce iti doresti !