Wikiplayer

vineri, 11 iulie 2014

Crini comestibili

Au inflorit crinii de-o zi. Ei si iasomia sunt singurele flori ce lumineaza gradina in zilele fierbinti de Iulie. Totul arata atat de neingrijit, incat nu stiu ce sa fac mai intai. Imi fac curaj sa incep treaba intr-un colt de gardina si sa avansez incet inspre terasa. Baietii au plecat azi la bunici. Intram in vacanta la domiciliu. Asta inseamna, ca va veni si randul gradinii sa fie pusa in ordine. Stiati ca tulpinile, bobocii, petalele si chiar tuberculii crinilor de-o zi sunt comestibile  ?  Informatii amanuntite gasiti aici .



24 de comentarii:

  1. Nu stiam! Interesant o sa incerc:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu inca ma gandesc ce reteta sa incerc. Vreau sa-i gust, dar as incepe cu o cantitate mica.

      Ștergere
  2. chiar nu stiam, mi-ai trezit curiozitatea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu știam, voi verifica, mai ales că am 3 crini de o zi care se dezvoltă spectaculos, ocupând deja prea mult loc pentru grădina mea micuță :)
    Vacanță plăcută vouă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o modalitate sa-ti poti diversifica meniul cu produse din gradina proprie :)
      Merci, Ioana ! Micutii tai nu pot mege inca in vacante la bunici, asa ca tu ai program zinic si stiu ca nu-i usor ... Sper sa petreceti vara cat mai lejer.

      Ștergere
  4. Arată destul de îmbietor...:)) N-am însă de gând: lipsește grădina la noi, cu atât mai mult crinii din ea: stăm la bloc...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea sa ii gasesti si in salbaticie, nu degeaba li se zice si crini salbatici :)

      Ștergere
  5. Am si eu intr-un colt acei crini,dar nu stiam ca sunt comestibili.Cu gradina ia-o incet,incet ca mine.Ce sa fac ? Dupa atate zile au napadit balariile.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am aflat cu putin timp in urma ca pot sa-i folosesc in bucatarie :) Iar cat despre gradina, incet, incet, cum zici tu, ca oricum e prea cald ca sa stau multe ore afara :) Weekend frumos si bine ai revenit din vacanta, Flori !

      Ștergere
  6. Ah, nu te necaji! Intai si-ntai cred ca te-ai putea bucura de gradina asa cum este! Si fiindca este! Apoi incet, incet, te vei bucura de timpul petrecut punand in ordine ce consideri...Mie nu-mi place prea multa ordine in gradini!!! Imi place natura, cum se ordoneaza ea, aparenta ei dezordine...Dar cred ca inteleg ce spui, probabil e nevoie de curatat ce e vestejit, taieri...Hai ca m-am gasit sa vorbesc!!!
    Vacanta la domiciliu cat se poate de placuta iti doresc, Dani draga mea!
    Minunate fotografii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma necajesc, dar simt mereu ca am ceva de facut in gradina ... Glicina trebuie taiata din nou, lastarii noi ai cataratorilor legati pe suporturi, e de curatat la rosii ... Acusica ies in gradina, cu cafeaua la purtator :)

      Ștergere
  7. Sa ai spor! Mi-ar parea rau sa am gradina si sa nu o pot lucra.
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Robby !
      Cel mai bine e sa ai o gradina mica :) Dar oricum iti ocupa mult timp .
      Zile frumoase !

      Ștergere
  8. Nici pe departe nu as fi crezut ca sunt comestibili. Azi am facut ceva absolut ridicol.... M-am apucat sa curat florile trecute ale crinilor de o zi.... si am rupt o gramada de boboci pana sa-mi dau seama ce prostie fac. Ce o fi fost in capul meu??? Confuzie totala. :( Bine ca m-am oprit la timp, dupa ce am curatat o singura tufa... mica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi, e bine de stiut daca rupi boboci din greseala :) Mi se intampla si mie si nu doar la crinii de-o zi :)

      Ștergere
  9. Ca sunt comestibili, chiar nu stiam. De flori , eu nu m-as indura sa le stric punandu-le la masa, insa de tulpini, dupa ce florile au trecut, poate...:).O sa citesc mai multe pe siteul indicat, merci! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prea multe flori n-as rupe nici eu, dar ma gandesc, ca la o masa festiva ar arta minunat in bolul de salata sau pe farfuria de desert :) E de studiat in articolul cu pricina.

      Ștergere
  10. habar nu aveam! o sa-i mananc crinii soacra-mii :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Polenul de crin e un puternic alergen pentru mine, așa că, de data asta, nu gust !

    Dani, dă-mi, te rog niște sfaturi legate de glicină. Am căutat pe net, dar nu m-am lămurit suficient. Am plantat în primăvară o glicină care acum are cam 1, 60 m înălțime. Am citit că devine agresivă dacă o lași de capul ei, că dărâmă streșini și burlane, am cam intrat la idei. Se poate tunde și forma ca și copăcel ? Ce e de făcut cu ea ?
    Zi frumoasă !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna ca nici macar nu poti planta crini in gradina ...
      Cu glicina e adevarat ca e agresiva. Unde ai plantat-o ? Sigur ca poate creste sub forma de copac, as zice sa ii oferi un suport gen umbrela. Eu as impleti doi, trei lastari ca sa formeze trunchiul. Cu timpul se va lemnifica si eventual o sa poti renunta si la suport, daca o sa-l mai poti descalci dintre lianele glicinei :) Dar pregateste-te de tuns nu gluma la ea, eu cam la zece zile fac curat in balcon si tai lastarii ce se aventureaza spre interior :)
      Daca vrei sa vezi fotografii cu copaci de glicina, cauta pe Google " wisteria trees ".

      Ștergere
    2. Îți mulțumesc ! Am citit cam târziu răspunsul tău, dar instinctiv am procedat exact așa cum ai spus tu. Am împletit lăstarii într-o coroană, âi tai pe cei laterali, i-am pus un suport, dar cred că trebuie înlocuit cu unul mai solid. Am căutat și pe o mulțime de site-uri, de asta m-am și îngrozit.
      Am plantat-o în grădină, cam la doi metri distanță de peretele casei. Mă tot gândesc dacă nu ar trebui să o mutăm și când ar fi bine să fac asta...

      Ștergere
    3. Daca tu o sa-i dai forma de copacel, ar arata mai bine la distanta mai mare de casa .... O poti muta in toamna sau in primavara, cat e tinerica, dar o sa ai ceva de lucru la faza asta.

      Ștergere