Wikiplayer

marți, 9 decembrie 2014

Din ultima calatorie

Intr-una din cele mai ploiase zile ale toamnei, am trecut muntii spre Sparta. Pe intuneric am ajuns la poarta cetatii Monemvasia, adica " Cea cu o singura intrare ". Am intrat si am calatorit in timp. Doua zile am privit soarele si norii deasupra marii, urcand si coborand caldaramurile slefuite de vreme. Am oftat de prea multa liniste si frumos. Inca visez cu ochii deschisi la stanca rosiatica, la casele ce se colorau in liliachiu in amurg, la valurile ce murmurau chiar si din spatele ferestrelor ...

M-as intoarce maine ...

44 de comentarii:

1. Îmi place aceste locuri frumoase, case, străzi și la mare. Spuneți sănătate și sărut.

1. Un loc special, Giga. Peste asteptari. Pozdrawiam i buziaki !

2. Buna seara,superbe peisaje si dau o senzatie de liniste si siguranta, comuniunea mare,piatra.
    O seara linistita

1. Desi istoria cetatii e foarte framantata, acum e ca un sanctuar. In spatele zidurilor nu intra nimic cu roti, nici macar o bicicleta :) Seara placuta, prietene !

3. Doamne Femeie! Ai fost în rai și ni l-ai arătat și nouă. Mult mulțum.

1. Ti-ar place acolo, Ilinca :) Mi te inchipui pictand o icoana inconjurata de zidurile unei bisericute bizantine, cu cerul ca acoperis ...
      Eu multumesc, draga mea !

4. Locuri inedite pentru mine.Am tot privit de mai multe ori si pe o terasa am vazut niste vase mari.La ce oare folosesc?

1. Sunt un soi de amfore, Flori. Se folosesc pe post de glastre sau chiar si numai de decor. Pe vremuri in astfel de vase, dar de dimensiuni mai mari, se pastrau granele, uleiul, vinul si alte produse ce se puneau la pastrare.

5. Cata istorie zace intre zidurile prafuite ale acestui oras. Multumim de plimbarea!

1. Istoria incepe pe vremea cand se numea Akra Minoa ( Pausianos Anno Domini 200 ) si e tare incurcata :) Pana si papa a fost suveranul Malvaziei, cum o numeau venetienii.
      Cu placere, Marc !

6. Astea da, fotografii!!! Ai avut și splendoarea peisajului, lumina tot, dar ai avut și ochi de văzut! Foarte fain, merci!

1. M-am catarat pe niste ziduri ca sa fotografiez ce mi-a placut mai mult, dar au iesit multe poze frumoase. Ma bucur, ca ti-au placut, Marta !

7. Bola by som rada, keby si dávala viac takýchto príspevkov z Grécka počas zimy. Zimné Grécko nepoznám a zaujíma ma to.

1. Zimne Grecko je inaksy svet :) Som rada ze sa ti paci, Danka ! Dakujem !

8. Absolut superb! Ce deliciu de vacanță!
    Pozele tale sunt foarte reușite.
    Îmi plac cel mai mult cea cu acoperișul de biserică și marea pe fundal și cea cu pisica asortată cu țiglele roșii.

1. Au fost doar doua zile foarte reusite. Copii au fost fericiti se catere peste tot si noi ne-am gasit linistea ( relativa ). Mancarea a fost buna, vinul exceptional si am umblat mult pe jos. Monemvasia a intrat in topul preferintelor mele :)
      Fotografia cu bisericuta pe fondul marii albastre ca sineala e si preferata mea :)

2. Am căutat-o pe Wikipedia să știi :)

3. E aproape de Sparta si de Micene. O destinatie perfecta pentru iubitorii de istorie :)

9. What a beautiful and tranquil place - Iove the terracotta roof tops

10. Doamne Dani ce poze frumoase! Ma uit la poze de ceva timp si nu ma pot hotara care-mi place mai mult: cea cu pisica, cele cu acoperisul bisericii si mare in fundal, ultima in care m-as aseza pe jos si am sta acolo?! Ia sa ma uit pe Goagal sa vad mai multe despre Monemvasaia ca pana acum nu am auzit de ea. Multumesc, Dani! O seara frumoasa asa ca pozele tale!

1. Cred ca o sa-ti placa ce o sa gasesti pe Google :) Daca faci planuri pentru Monemvasia, nu te grabi, orasul de sus e in reconstructie si nu se poate vizita la ora actuala, s-ar putea sa dureze chiar si doi ani pana va reintra in circuitul turistic. Ar fi pacat sa ajungi pana acolo si sa nu ajungi sa vezi toate frumusetile locului.
      Ma bucur mult ca ti-au placut pozele :) Multumesc, Mihaela ! Seara perfecta, draga mea !

2. Multumesc frumos pentru informatie. Chiar aseara ii povesteam sotului meu de postarea ta. Chiar am intrat pe booking.com sa vedem preturi. :)
      Atunci mai asteptam. :(

3. Mihaela, daca in viitor programati un concediu acolo, sa stii ca se poate merge in orice anotimp ( desi stanca nu are plaja, sunt multe locuri frumoase unde poti face baie la mica distanta ).
      Si neaparat sa alegeti o cazare in incinta cetatii. Imi scrii si iti trimit informatii. Poate chiar reusim sa ne coordonam si sa ne intalnim :) Nu se stie niciodata :)

4. Dani, sa stii ca m-am gandit sa-ti cer mai multe detalii dar n-am vrut sa deranjez. Ieri cand pendulam pe booking. com am vazut cateva hoteluri din incinta cetatii si m-am prins ca acolo ar fi bine sa ne cazam. Si m-am uitat si dupa un loc de plaja si baie pentru sotul meu. Eu nu mai suport caldura si ma gandeam la un un sfasit de mai sau inceput de iunie.
      Cat despre coordonare in vedere intalnirii m-as bucura enorm sa ne vedem. Desi pentru la anul ne propusesem sa mergem in Toscana, cand am vazut pozele acestea, ne-am sucit brusc. :) Pentru Toscana tie si Andreei trebuie sa va multumesc. Voi mi-ati dat idea in urma postarilor de pe blogurile voastere. :) Am "tocit" site-ul de la "Impruneta". :)

5. Iti pot impartasi cu mare placere ce am descoperit eu in urma cautarilor pe net si apoi la fata locului. Eventual iti fac o lista cu ce aveam eu in vedere. Sunt cateva pensiuni si hoteluri micute in cetate ideale pentru o vacanta linistita. Si e un loc perfect pentru un concediu in afara sezonului de varf. Daca aflu ceva despre deschiderea cetatii de sus, o sa-ti dau de veste.
      Toscana e perfecta la sfarsitul lui mai :) Sa-mi spui ce planuri ai si daca imi permiti, iti fac recomandarile de rigoare. Eu am citit cateva luni bune inainte de calatorie si am niste liste interminabile cu ce as mai avea de vazut.

6. Multumesc frumos Dani, inca odata! Da, sunt interesata de detalii pentru ambele locatii. In general incepem prospectarea pentru concediu din luna ianuarie a anului respectiv. La Toscana mi-a placut foarte tare Impruneta, acele casute cu piatra pe jos si perdelute dantelate la geamuri. Am vazut ca au si piscina (tot pentru sot). Sa stii ca mi-am dat seama ca studiezi in detaliu si te informezi foarte bine inainte de a calatori. :) De la tine am aflat de foarte multe locatii pe care cred ca nu le-as fi gasit vreodata. Atunci voi reveni pentru recomandari. Zi frumoasa si un sfarsit de saptamana placut! Astazi a iesit soarele in Bucuresti. :)

7. Ma bucur pentru soare :)
      La Impruneta a fost perfect si da, au piscina, dar, daca mergeti in Mai, s-ar putea sa fie inca rece apa. Un alt atu ar fi si faptul ca se poate face barbeque langa piscina. Cel putin cat am fost noi, o familie de americani ce locuiau in apartamentul de langa noi se delectau la ceas de seara zilnic cu ceva pregatit la gratar :) Micul dejun e de foarte buna calitate si sunt cateva restaurante minunate la mica distanta in piata satului.
      Cand o sa stii sigur de Toscana, imi scrii si iti trimit un mail cu ce mi s-a parut mie mai grozav acolo. Mi-a placut atat de mult sa planuiesc calatoria asta si as fi fericita sa impartasesc si altora din experienta noastra.
      Zi frumoasa si weekend insorit, draga mea !

11. Nu am mai vazut soarele de trei saptamani, toata lumea in jurul meu este intr-o mare mahnire si monotonie , imaginile tale au picat perfect,
    Te pup!

1. Ah, Myky ! Si pentru mine mesajul tau e perfect :) Multumesc !!!

12. Splendide locuri ! Mulțumiri că împarți cu noi frumusețile acestea !

Să ai zile frumoase, Dani !

13. What a beautiful place to visit Dani.
    Have a wonderful weekend.

1. Another beautiful corner of Greece :) Thank you, dear Marijke ! Happy weekend, my friend !

14. ce privelisti superbe, te incarca de liniste sufleteasca! mercic :)

15. Da, si mie mi-ar placea sa merg din nou acolo, Dani! Foarte frumoase fotografiile tale. Multumesc pentru readucerea in memorie a unui loc special din calatoria noastra in Peloponez, din septembrie trecut.

1. Tu recunosti locurile si stiu ca cele cateva fotografii te fac sa iti inchipui intreaga stanca, cu cetatea ascunsa. Stiam ca o sa-mi placa, dar tot nu m-am dezmeticit, m-a impresionat peste masura. Vesnic o sa simt piatra si marea si soarele si ploaia asa cum le-am simtit acolo ... Ai contribuit si tu la excursia asta. Monemvasia era o destinatie ce plutea in ceata si m-ai ajutat sa ajung acolo.

16. Ce excursie frumoasa! si mi-e imi place sa merg in excursii, bine cu blogul tau pot sa vad si eu multe locuri frumoase, pe care n-am sa le vad niciodata. sa ai multe asemenea calatorii pe viitor !

1. A fost tare frumos si sigur o sa mai ajungem acolo. Tie ti-ar fi fost imposibil sa urci pe caldaramul de piatra, umed de ploaie. Desi am avut incaltari adecvate, a trebuit sa fim cu grija, ca sa nu alunecam. O sa-ti mai trimit si alte poze :)

17. What a beautiful magical place. I especially love the picture of the sun shimmering on the blue water.

1. It is a wonderful place, Sweetbay. I wish you could feel the time between the old walls ...