Wikiplayer

duminică, 7 mai 2017

Flora Graeca - Din gradina


Printre altele, la vremea asta de inceput de vara, intre trandafiri 
infloreste si un soi de usturoi salbatic cu flori rozalii  :  Allium roseum
Un companion reusit. Delicat si neasteptat de frumos, zic eu, pentru o planta atat de banala. Il las sa faca seminte, in speranta ca o sa se semene sigur.


Poate daca o sa se inmulteasca, o sa ma indur sa ii folosesc 
florile in salata. Doar de zile mari, bineinteles.😊

40 de comentarii:

  1. Foarte frumos "usturoiul" tau ... astia ai mei îi zic ceapa! Hahahaha..
    Eu stiam numai de cel mov!
    Duminica placuta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mod sigur nu e ceapa :) E din natura Ella, nu e cumparat, dar s-a dovedit mai de efect decat ce am comandat prin posta. Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
    2. Am descifrat rebusul! :))
      Allium hollandicum numele comun fiind de Persian onion sau Purple Sensation, este ceapa... :))))De aceea am zis eu ca ai mei zic ca e ceapa!
      Al tau este usturoi dar Allium asta mai are si ceapa verde, praz, arpagic sau șalotă! Hahaha .... One big family! :))
      Ma tin bine ... la mine iar îngheata maine si poimaine noapte... :((

      Ștergere
    3. Familia e numeroasa, da :) Chiar si usturoiul asta salbatic e de mai multe feluri.
      Imi pare asa de rau ca vremea isi face de cap la voi ... Sper sa nu fie daune mari. Iti tin pumnii, Ella !

      Ștergere
  2. Nu stiu ce fel de usturoi este, dar florile lui sunt minunate. E prima data cand vad asa ceva!
    Multumesc pentru aceasta noua cunostinta! :)
    O duminica excelenta, si o saptamana la fel! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E nativ zonei mediteraniene, din Portugalia pana in Turcia. Ma bucur ca iti place :) Merci, Suzana ! O saptamana buna !

      Ștergere
  3. Plouă cu flori la tine, Dani. Ce-i drept, și aici plouă; sunt mai tot timpul cu umbrela după mine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ploua cu petale de trandafiri ce se scutura, Gy :) As putea matura de doua ori pe zi scarile si veranda, dar le las sa se usuce gratios si sa zboare in vant. Buna ar fi o ploicica si la noi, din aia normala, nu cu petale ... Ai grija sa nu pierzi umbrela :)

      Ștergere
  4. These flowers are so beautiful that I regret to eat them. Greetings and kisses.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I prefer to look at them too :) Pozdrawiam i buziaki, Gigo !

      Ștergere
  5. Chiar ca este delicat si neasteptat de frumos ! Nu am mai vazut pana acum.
    A inflorit si al meu Allium, dar este mov. L-am facut vedeta pe Instargram, atat sunt de mandra de el. :)
    Saptamana frumoasa ! Poate vine si ploicica aceea pe care o astepti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am vazut :) E tare frumos. Si e in culoarea ta favorita :) Cred ca o sa vrei sa plantezi mai multe cepe anul viitor.
      Speram sa ploua, de o luna n-a mai plouat ...
      Saptamana linistita, Mihaela !

      Ștergere
  6. Cît e de fain și delicat!!! Unele plante din flora spontană sînt uimitoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Beautiful! That's really new plant for me. Thanks for sharing

      Ștergere
    2. I'm glad you liked the pink allium, Endah ! Thank you !

      Ștergere
  7. In general nu sunt fana "roz", dar asta e unul delicat, minunat!

    RăspundețiȘtergere
  8. Gingas!!!Nu am mai vazut ! Imi place foarte mult! Il pun si eu pe lista mea pentru achizitionare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-o sa-ti fie greu sa gasesti bulbi. Vad ca sunt multe pepinierele ce il comercializeaza.

      Ștergere
  9. The flowers of your Alium are so wonderful Dani.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    RăspundețiȘtergere
  10. Vai cat e de frumos! Mari sunt minunile lui Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place, Loredana ! Da, multe minuni exista in jurul nostru, doar sa fim noi atenti sa le descoperim :)

      Ștergere
  11. chiar ca e frumos. unde mai pui ca e si din flora spontana, asa ca e si mai mare minunea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e cu atat mai pretios cu cat imi aminteste de momentul in care l-am gasit intr-un camp cu orhidee.

      Ștergere
  12. Adorable! Simply adorable flowers!
    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Răspunsuri
    1. Una peste alta, usturoiul rozaliu a adunat o gramada de critici pozitive :)

      Ștergere
  14. Ia uite de ce e în stare un usturoi! Superbe flori!

    Zile frumoase, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merita toata atentia :) Multumesc, Zina ! Toate cele bune !

      Ștergere
  15. Ce delicatete de floare. Parc-ar fi un manunchi de ghiocei rozalii. Sau minilalele, mai degraba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca sunt ceva verisori indepartati cu ghioceii :) Ambele plante apartin marii familii Amaryllidaceae. Cu lalelele nu se inrudesc :)

      Ștergere
  16. in salata? ce salata deosebita o sa ai!!! super!

    RăspundețiȘtergere
  17. Poate creste si in insula ta :)

    RăspundețiȘtergere
  18. I love the delicate pale pink flowers! Mine are plain white and not as ethereal-looking.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's a lovely plant indeed, Sweetbay. I am happy to grow this allium in my garden.

      Ștergere