Wikiplayer

miercuri, 9 mai 2018

Aprilie

Dupa o luna si mai bine de pauza, mi s-a facut dor sa scriu o noua pagina in jurnal. Nu despre gradina, si imi cer scuze celor ce asteptati sa vedeti trandafirii infloriti. Anul asta m-am bucurat de ei, si au inflorit foarte frumos, dar poze le-am doar in fuga, cu telefonul.

A fost cald, am avut multe zile cu cer "nisipos", a plouat apoi cu bulbuci, a batut vantul ca nebunul doua zile si mi-a frant doi trandafiri cataratori, care erau prea grei de floare, intr-un cuvant, am avut un Aprilie nebunatic. In prima saptamana din Mai am apucat sa pun rosiile in gradina. In nici un an n-am intarziat atat de mult pana acum. Dar e bine si, chiar daca gradinuta e mai putin ordonata decat mi-as dori, e frumoasa si plina de surprize.

Si acum, ca am trecut peste introducere, o sa va povestesc despre una din excursiile facute in ultima luna. Am avut parte de trei "evadari", ele fiind in mare parte responsabile de disparitia mea din blogosfera.

La Galaxidi am mai fost, dar pana acum doar in trecere, pentru o plimbare, o cafea si mai ales pentru a lua masa la una din tavernele din port. Intr-un an am facut si baie pe o mica plaja pietroasa din apropiere. E aproape de oraselul nostru si e in drum spre renumitul DelphiDar anul asta am programat sa facem o drumetie mai speciala. De la Delphi pana la Kirra, pe cararea care lega marea in antichitate de templul lui Apollo. Despre drumetie o sa scriu mai in amanunt zilele viitoare.

Ne-am cazat la Ganimede, un mic hotel renumit pentru micul dejun traditional. Camera noastra, recent renovata, cu podele de lemn patinat si un perete in culoarea chiparosului, a fost exact ce ne-am dorit. In prima seara am iesit la plimbare in port si, fiindca inca nu aparusera in zona alti excursionisti de weekend, a fost de parca am fi avut oraselul doar pentru noi. Am dormit cu fereastra deschisa si ne-au trezit randunelele in zori. Micul dejun servit in curticica umbrita, cu plante agatatoare si tot soiul de glastre cu flori, a fost memorabil. Masa aranjata cu gust si totul adus cu gratie de gazda, cu explicatiile de rigoare. Placinta, in fiecare zi alta, chec cu capsune si cu ciocolata, paine de la brutaria din piata alaturata, grisine, trei feluri de marmelada, chutney si pasta de masline, iaurt, suc proaspat de portocale, lapte, ceai sau cafea si o farfurioara cu fructe proaspete. A la Lucullus  😊
A doua zi a fost dedicata drumetiei iar in a treia zi, am revenit la ritmuri mai lente, cu cafeaua si prajitura, pe terasa vis-a-vis de port, privind la barcutele cu panze iesite in larg.

Prajitura n-a apucat sa fie fotografiata, desi am luat o tavita cu noi la intoarcere. E o reteta locala, cu ingrediente simple, in principal orez, pe care au perfectionat-o cei din Galaxidi, ca sa reziste mai multe zile in calatoriile pe mare, localnicii fiind pe vremuri marinari vestiti.

Ramane sa revin cu amanunte despre miezul calatoriei

Pe curand  !

1. ce privelisti incantatoare, multumim de plimbare, ne-am bucurat si noi!

2. Tare m-am bucurat de plimbarea oferita! Pozele sunt cu adevarat incantatoare. E interesant un hotel cu dusumele de lemn. Sunt curioasa daca exista un anumit miros special al incaperii.
    Multumesc mult de tot. Sa te bucuri de gradina si de roadele ei!
    Cu drag!

1. Placerea e de partea mea :)
      Hotelul, sau mai degraba pensiunea, consta in trei case traditionale legate intre ele, foste resedinte ale familiilor instarite de pe vremuri, proprietari de vase si capitani. Camera noastra mirosea a nou, foarte placut.
      Merci de urari, Suzana ! O vara frumoasa cu tot ce iti doresti !

3. Minunat, liniste, pace, atmosfera de vacanta, o poveste vizuala ce invita la meditatie si relaxare(mai ales dupa masa copioasa). Fotografiile sunt frumoase si puncteza bine specificul zonei.Multumesc pentru mini vacanta, o zi cu spor si inspiratie sa ai.

1. Relaxare, da :) In partea de mijloc a fost mai activa :)
      Merci, Vasile ! Toate cele bune si spor la gradinarit !

4. Καλώς την!Πανεμορφες εικόνες απο το υπέροχο Γαλαξίδι!
    Μου άρεσε πολυ το ξενοδοχείο και η όμορφη βόλτα που μας πηγες!
    Καλο και χαρούμενο μηνα Ντάνι μου!Φιλια!

1. Για σου, Ντίμη μου ! Ήταν τέλεια βόλτα και μου φάνηκαν λίγες οι μέρες. Καλό μήνα, με πολλές βόλτες και πολλά λουλούδια !

5. Pauzele sunt binevenite, Dani:) Mă bucur pentru voi. Spor la toate!

6. Dani, ne-ai descris si aratat o parte dintr-un PARADIS ! Eu asta am simtit cand am deschis postarea si am privit pozele. :)
    Totul ma indeamna sa ma teleportez acolo ACUM. :)

Iti doresc zile frumoase in gradina, iar plantutele sa fie santoase si sa aduca recolte bogate !

1. Si eu m-as teleporta rapid ☺
      Hai sa ne inchipuim ca suntem in curtea inflorita si ne bem cafeaua cu stil. Ar fi perfect !
      Merci de urare ! Asemenea, Mihaela !

2. Daaa, ce bine si frumos este ! :)

7. Bine te-ai ìntors Dani. Ma bucur ca ai avut parte de atata frumos si multumim pentru ca impartasesti cu noi bucuriile tale. Acum cand scriu este ora 5 dimineata. Am fereastra deschisa si peste oracaitul sacadat al broastelor se aude un cuc tare harnic. Te imbratisez cu drag (daca-mi dai voie☺)

1. Bine te-am regasit, Ilinca !
      Cum sa nu-ti dau voie 😊 Ma bucur, ca ai venit in vizita la o ora atat de matinala 😊 si te imbratisez si eu cu drag !
      Daca deja canta cucul, a venit vara, nu-i asa ?

8. O mini vacanță memorabilă, bine documentată cu fotografiile tale!

1. A fost prima iesire dupa lunile de iarna si entuziasmul a atins cote maxime :)

9. Buna Ziua stimata doamna !
    Tot butonand am descoperit coltul Dvs, de rai ! Felicitari ! Sufletul vibreaza la atata splendoare ce naste dintr-p petala sau o frunza ba insorita de aurul zilei ba umbrita si obosita untr-un apus de soare. Multumesc.

1. Bun sosit in lumea mea virtuala ! Ma bucur ca ai rezonat cu "emotiile" mele si multumesc pentru cuvintele calde !
      In ultima vreme scriu tot mai rar dar nu ma indur sa parasesc jurnalul ...