Wikiplayer

duminică, 19 februarie 2012

Ceva simplu cu portocale

  De foarte multa vreme, tot planuiam sa coc piine. Si de fiecare data intervenea ceva si o lasam balta. Acum doua zile am vazut o reteta la Zina  si m-a pus pe ginduri. Pe urma s-a intimplat sa maninc ieri piine de casa la cumnata mea. M-am ingindurat dublu. Ultimul pas a fost achizitia unei carti de retete cu portocale. Avea si o reteta de piine cu suc si coaja rasa de portocale. 
  Am facut-o astazi, fara sa ma gindesc prea mult. Parca nu-mi vine sa cred. Si a iesit foarte buna. Deja patru felii le-au mincat copii, cum a iesit din cuptor. 
  E o piine aromata si are o culoare de parca-i cozonac. 
  Pentru cine-i amator, reteta de Piine aromata cu portocale :

  •   500 g faina alba
  •   1/2 cupa lapte
  •   1/2 cupa suc proaspat de portocale
  •   30 g drojdie proaspata sau 9 g de drojdie uscata
  •   25 g unt sau ulei de masline
  •   3 oua
  •   1 ligurita de sare
  •   3 linguri pline de zahar
  •  1 lingura si 1/2 de coaja rasa de portocala

  Se cerne faina si se amesteca in ea zaharul si sarea. Drojdia se dizolva in lapte caldut. Se face o gropita in faina si se toarna acolo laptele cu drojdia. Se acopera si se lasa pina se fac niste balonase pe suprafata lichidului. Apoi se adauga sucul de portocale, untul sau uleiul si ouale si se framinta bine. La sfirsit se adauga coaja de portocala. 
  Se lasa la odihnit vreo ora la cald. Pe urma se formeaza piinea si se pune in forma unsa. Mai sta la cald vreo ora, pina se umfla bine, apoi intra in cuptorul incalzit la 180 de grade pentru 50 de minute. 
  
  Urmatoarea reteta vizata e cea de halva cu portocala, ca se apropie postul Pastelui. Parca ieri era Craciunul.

51 de comentarii:

  1. That bread must taste delicious. One for me please, warm from the stove with creamy butter, yammy.
    Have a lovely sunday
    Marijke

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Right away Marijke ! With butter or with jam, even with cheese. This recipe is a keeper for me. Hugs and wishes for a nice evening !

      Ștergere
  2. parca simt aroma de portocala raspandindu-se din painea coapta in cuptor...mmmm...
    oricum...arata ca un cozanecel...cred ca o sa-mi iau inima in dinti si o sa incerc si eu reteta iarna asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miroase a piine dar mai dulce. A iesit neasteptat de gustoasa si a crescut frumos. Incearca fara frica, nu poti da gres.
      Sa nu crezi ca eu ma pricep, sint amatoare la facut piine si in general mi-e frica de aluaturile dospite. De Paste, asta voi face pe post de cozonac. Macar e incercata reteta .
      Iti urez o seara frumoasa !

      Ștergere
  3. Cred ca e tare buna si o sa o fac si eu in curand. Ce capacitate are cupa ta? (cati ml?) Si eu breau sa fac paine de catva timp si tot aman, asa ca a picat bine reteta asta. Multumesc1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cupa o masor cu paharul de la blender, care are trei scari de masuratoare ( in ml, oz si cup ). Iese cam 220 de ml cupa, deci e cit un pahar de apa.
      Sper, sa-ti reuseasca. Succes !

      Ștergere
  4. Da da si eu la fel.. tot la chec ma gandeam! Arata cum nu se poate mai bine! ii simt si eu parfumul de porto .. de vis!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chec pare dar nu e. La chec pun muuulte fructe glasate si stafide. Si e asa de usor de facut ... poate peste citiva ani, o sa zic asa si de piine.
      Te sarut, Anto !

      Ștergere
  5. Na pohľad to vyzerá ako nejaké sladké pečivo, nie chlieb. Rada by som ho ochutnala, musí to byť zaujímavá chuť. Až počas mojej návštevy Cypru som prvý raz jedla rôzne ochutené chleby, ale s pomarančami nie. Spomínam si na chlieb s olivami, s rajčinami, syrom.
    Moje tajomstvo je už prezradené, môžeš sa prísť pozrieť ku mne na blog :-)
    Pekný večer!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aj ja by som ti rada poslala taky chlebicek ! Je velmey dobry.
      Som videla uz tvoje fotky. Dakujem ! Bol to krasny vylet !

      Ștergere
    2. Ďakujem Dani :-) aj za chlebík aj za odpoveď, kde bývaš. Pozerala som to na mape. Napríklad do Heraklionu na Kréte to máš skoro tak ďaleko, ako ja z Bratislavy do Venezie /Benátok. Juj, ale je to Grécko veľké.

      Ștergere
  6. N-am avut placerea sa mananc un asa sortiment de paine.. arata fantastic! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la gust e fantastica. Ma bucur, ca mi-a reusit de prima data, imi da curaj, sa experimentez si cu alte retete.
      O seara buna, de luni !

      Ștergere
  7. Arata absolut minunat.Stiu ca este foarte gustoasa.Eu paine cu suc de portocale coc destul de des pentru Diana,dar inca nu am apucat sa o postez,dar ii vine si ei randul.Numai bine iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, ti-am luat-o inainte ! Eu nici n-am mai facut, nici n-am mai gustat. Am multe portocale, nu stiu, ce sa le mai fac si am zis, sa incerc reteta asta. Si, bingo, a reusit !
      O sa incerc si reteta ta, se intelege. Te imbtatisez !

      Ștergere
  8. Arata foarte bine, nu am mai mancat asa ceva, oare se poate gasii si prin magazine!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred, sa gasesti asa ceva prin magazine. Curaj, e o reteta simpla !

      Ștergere
  9. Thank you for the recipe, it looks delicious!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I am so excited with this bread. Something good I backed my self ...
      Thank you, Masha, for passing by !

      Ștergere
  10. Pâine cu portocale?! Se manânca pe post de desert?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai degraba pentru micul dejun, cu unt, marmelada sau miere. E grozava cu marmelada de citrice ... Ieri am servit-o si simpla, la ceai.
      Azi am mincat o felie cu iaurt in pauza de prinz. Minunata !
      Data viitoare incerc sa o coc in formele de muffin, o sa iasa ca niste briose.

      Ștergere
  11. eu puteam sa jur ca este cozonac...bravo !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eeee, trebuia sa ma laud. Nu fac ispravi din astea zilnic. Merci, Coco !

      Ștergere
  12. Ei, dar parca nu ar fi chiar paine, ci mai degraba cozonac sau chec, ca este cu zahar . Si cred ca e foarte bun cu lapte sau iaurt, asa cum spui , la mic dejun. Ai talent si la bucatarie, nu numai in gradina :), bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i dulce, zaharul doar echilibreaza aciditatea portocalei. Dar e tare buna si cred, ca voi incerca si cu coaja de lamiie. Copiilor le-a placut si asta inseamna, ca o sa se repete reteta. :)

      Ștergere
  13. noi aici, ne-am îndopat cu gogosi, ca nu mai pot vedea dulciuri. Doua saptamâni, zi de zi! E perioada de vârf a Carnavalului...
    La cât de fin arata checul tau, zau ca m-as încumeta sa iau o felie... Multumesc. Te pup Dani

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doua saptamini ? Asta-i un record !
      Aici de carnaval se pregateste traditional o placinta dulce cu lapte, oua si gris, insiropata. Se cheama galaktobureko si in saptamina asta e protagonista la cofetariile si patiseriile grecesti.
      Piinica mea e mai saraca in calorii. Iti ofer cu drag o felie groasa. Te imbratisez !

      Ștergere
  14. Arata bine! Vazand la tine ce bine arata painica asta, poate ma mobilizez sa fac si eu pentru ca nu prea ma atrage domeniul brutarie-patiserie (desi produsele le apreciez).
    Toate cele bune, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu ma aventurez mult in directia aluaturilor, dar am zis, sa iau taurul de coarne.
      A fost usor. Imi era frica, sa nu ramina cruda in mijloc. Ultima incercare, acum citiva ani, a avut ca rezultat o piine rotunda, necoapta bine in interior, fiindca era uriasa si pusesem tot aluatul in tava, neportionat. Invatam din greseli ... acum am copt minunea in forma lunguiata si cu mai multa rabdare.
      Succes !

      Ștergere
  15. Multumesc pentru citare ! As zice ca painea asta e mai apropiata de chec decat de painea obisnuita. Ma gandesc ca e excelenta pentru micul dejun si o voi incerca, fireste !
    O zi minunata, Dani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, Zina ! Sper sa iti placa, e aromata si totusi e piine.
      O zi frumoasa !

      Ștergere
  16. Bună DANI!
    După cum arată..îmi lasă gura apă!
    Cred că a fost bună de consumat simplă
    și caldă!
    O seară excelentă draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost minunata calda, dar e buna si a doua zi. O sa repet figura cu suc de mere la cererea copiilor. Numai bine, Elena !

      Ștergere
  17. chiar ca arata ca un cozonac si parca parca se si simte o arma de portocale :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are trei oua si suc de portocala rosie in aluat. Si culoarea e ca de cozonac, dar e o varianta cu mai putine calorii. :)

      Ștergere
  18. In trecere, cu obisnuitul bagaj de ganduri bune si urari de multa sanatate! Nu te-am vazut la WW, credeam ca m-am chiorat de tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Azi a fost o zi plina. De vreo saptamina o tin intr-o alergatura. O sa postez acum, printre ultimii ... O zi buna, Robert !!!

      Ștergere
  19. Foarte frumos ai scris...:XImi place felul tau de a fi:>Tine`o tot asa..in curand voi face un grup de bloggeri:)Poate vei voii,sa te inscrii!Iti poti face publicitate mereu!:>x

    RăspundețiȘtergere
  20. Reading the ingredient it sounds like a really delicious bread cake.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It was a great bread. I will bake it again, we have a lot of oranges at this time of year. Thank you, for passing by, Diana !

      Ștergere
  21. Arata a chek insa chiar si asa cerd ca este foarte gustoasa! O sa incerc si eu mai al ales ca fetiteti mele ii plac amandoua foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper, sa-i placa. Baietii mei mi-au dat comanda sa mai fac.

      Ștergere
  22. Reteta dumneavoastra mi-a facut pofta si cred ca vreau sa incerc si eu aceasta paine aromata cu portocale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa reusesti, nu-i greu. Doar timp sa ai, aluatului ii trebuie citeva ore, ca sa creasca frumos. Succes !

      Ștergere