Wikiplayer

duminică, 14 septembrie 2014

Frumoasa Tzia

Bun gasit, la inceput de anotimp !
Poate ca ar trebui sa schimb numele blogului, anul asta a fost mai mult un jurnal de vacanta decat unul de gradina. Sper ca nu v-am plictisit.
O sa povestesc despre inca o insula.

De cativa ani buni, mergem la mare la inceput de Septembrie.
Anul asta a fost randul mai putin cunoscutei Tzia sau Kea, cum se numea in antichitate. Apartine Cicladelor, e a doua ca marime din grupul lor si e foarte aproape de continent ( unul din motivele pentru care am ales-o, Kea fiind doar la o ora de drum cu ferry-ul de Lavrio ).

Pe harta seamana cu o frunza ce pluteste pe apele marii Egee. In partea vestica sunt plajele cele mai cosmopolite, in partea estica sunt cele mai salbatice si mai frumoase. Se ajunge mai greu acolo, pe drumuri de pamant ce au o inclinatie atat de mare, incat uneori simti ca masina o sa-si ia zborul. In mijlocul insulei e o padure, cea mai veche padure de stejar si singura ramasa in insulele grecesti. Sunt multe ruine, biserici, bisericute si manastiri legate intre ele printr-o retea de poteci pietruite bine intretinute si asta face locul atragator in orice anotimp. Mi-ar place sa ma intorc acolo intr-o zi de iarna si sa vizitez templele si amfiteatrul Kartheei antice ...

Cea mai buna parte a fost apa, neasteptat de calda si de limpede si n-am fost de doua ori pe aceeasi plaja. Apoi placerile gastronomice  :  branza picanta si vinul rosu facut dintr-un soi autohton de struguri, mierea de cimbru, biscuitii si macaroanele din faina de ghinda, prajiturile cu migdale si placinta insiropata de portocale, dupa care inca mai oftez ... si pestii proaspeti degustati in veranda casei noastre de vacanta la ceas de seara.

Va urez o toamna lunga si frumoasa  !

28 de comentarii:

1. Bine ai revenit! La cate insule au grecii, cred ca nu iti ajunge o viata sa le vezi pe toate, si aproape toate pe care le-am vazut si la tine si in alte parti sunt foarte frumoase in felul lor. E superba marea in imaginile tale! Era frumoasa padurea de stejari? O saptamana frumoasa si asteptam sa vedem si gradina:)

1. Multumesc, Marc ! Ai dreptate, nu-mi ajunge o viata, ca sa pun piciorul in toate insulele grecesti :) Dar o sa ma straduiesc sa cunosc cat mai multe :)
      Marea in Kea are o culoare mai adanca, mai verde decat in insulele marii Ionice, dar e la fel de frumoasa. Padurea ... sa nu-ti inchipui ca e o padure ca la noi. E mult mai rara si mai luminoasa. Fiecare stejar se decupeaza perfect pe dealurile imbracate cu ierburi uscate.
      O saptamana frumoasa, Marc ! Gradina trebuie pusa intai la punct, apoi o sa apara si pe blog :)

2. Bine ai revenit, Dani! Eu sunt tot pe Evia. Maine, ultima zi in Kymi, apoi marti ne mutam in sud, la Marmariou. Cand revenim pe continent, facem o oprire la Delphi, unde n-am ajuns pana acum:-)

Marea ta din Tzia seamana mult cu a mea, de aici. Steaua rosie de mare e grozava! :-*

1. Sper ca petreci zile frumoase in Evia, Adriana, chiar daca toamna isi face simtita prezenta. La Delphi o sa-ti placa foarte mult, sunt sigura. E un loc minunat :) Am fost de cateva ori si m-as mai duce.
      Marea mea de vacanta e aproape de a ta :) Te imbratisez si iti urez calatorie placuta in continuare !

2. M-am uitat pe harta si am vazut ce aproape e Kea! Ferice de voi ca aveti atatea insule:-)

3. In Kea nu vezi multi straini, dar sambata, duminica si in zilele de sarbatori e inundata de atenieni. In ultima duminica au fost 5 nunti si doua botezuri :)
      Doar insulele locuite sunt 117 la numar :)

3. Dani, Thanks for the island visit. So relaxing. Jack

4. Dani, bine-ai revenit! Ah, ce minunatii ne spui si ne arati! Mi-e asa dor de mare...iar marea ta e atat de frumoasa...
    Tare, tare frumoase poze, nu ma satur sa le privesc! Nu ma opresc din a ma minuna de bijuteriile marii!
    Multumesc, draga mea! Mereu e o incantare sa te vizitez!

1. Maria, stiu ca nu poti pleca in concediu si ma simt vinovata ca iti flutur pozele astea ca o panza rosie ... Dar marea te asteapta, draga mea. Asa sa stii, ca marea te asteapta !
      Te imbratisez, cu drag !

2. Aa, in niciun caz, cum sa te simti vinovata! Dimpotriva, daca nu ma pot duce eu la ea, iata, o aduci tu la mine!! Sa stii ca sper s-o mai vad si-n realitate, asa e!
      Un bun an scolar, draga mea, ca uitasem...!

3. Maria, visele se implinesc :) Multumesc de urare ! Un an bun, pentru copii mai mici si mai mari !

5. bine ai revenit, Dani! :)
    fiecare mare, o culore....verdele acesteia e splendid!
    miere de cimbru, cred ca e destul de parfumata, la placinta aceea insiropata de portocale refuz sa ma gandesc :)))

1. Bine te-am regasit, Pandhora ! Marea e schimbatoare si mereu frumoasa, asa-i :) Iar mierea de cimbru e mierea locurilor pietroase. In insule se amesteca rachiul cu miere si se serveste pe post de cocktail :) Se cheama rakomelo si e grozav un paharel in prag de seara. La placinta nu vreau sa ma gandesc nici eu ...

6. Bine ai revenit!Frumoasa vacanta si multumim ca ne arati noua,celor care nu ajung acolo.Nu cred ca titlul blogului are o mare importanta pentru noi,care te vizitam si te citim cu drag,poate pentru ceilalti.O saptamana buna!

1. Poate te conving sa vii intr-o vacanta in Grecia :) Merci pentru apreciere, Flori ! Ma bucur, ca iti place ce gasesti pe pagina mea. Eu ma simt ca si cum as povesti cu prieteni dragi.
      O saptamana buna si spor la treburi !

7. Buna dimineata si bine v-am regasit.
    Foarte frumoase peisaje iar fotografiile si descrierile pe masura locurilor.
    Sa ai o toamna binecuvantata.

1. Buna, Vasile ! Din vacanta ma intorc intotdeauna cu multe fotografii si am de unde alege :) Sa avem toti o toamna frumoasa !

8. Bine ai revenit, Dani! Asa cum ne-ai obisnuit, si de aceasta data, atat pozele cat si textul sunt la superlativ! Multumesc, Dani. Am inceput saptamana foarte frumos. :)
    Un an nou scolar cu multe reusite va doresc!

Cu drag,
    Mihaela

1. Ma bucur ca ti-au placut impresiile din Kea, Mihaela ! Multumesc mult pentru intampinarea calduroasa ! :) Si pentru urari, bineinteles :) Sunt frumoase inceputurile de an scolar, dar de azi deja o sa avem teme de facut cu cel mic si se ingroasa treaba ...
      Te imbratisez, cu drag !

9. Dani, nu stiu de ce, vazand poza cu baietii tai in mare, m-am gandit ca ei invata si vorbesc greaca fiindca acolo traiesc. Apoi m-am gandit la nepotica mea, care vorbeste australiana(ca nu-i chiar engleza pura ) de parca nu ar fi romanca. Si m-a durut o clipa sufletul si mi-a curs o mica lacrima si m-am gandit ca ce vremuri am ajuns sa traim aici in Romania: majoritatea dintre romani au pe cineva foarte apropiat, pe afara, prin lumea mare care, nu cred, nu cred si pace, ca nu au momente de regret, macar cateodata, la ceas de taina :(
    Gata, partea goala a paharului e tot mai mica, ferice de voi ca ati plecat la timp din tara, bucurati-va de viata normala pe care o duceti, fiti binecuvantati, dragii nostri, dragi!

1. O, Elisa ... imi pare rau ca te-am intristat, chiar daca a fost doar pentru o clipa. E greu si sigur ca exista momente de regret ... Acasa pentru mine e si in Romania si in Grecia si asa va fi mereu. Pentru copii e usor, ei s-au nascut aici si isi petrec doar vacantele in Romania. Si ma simt grozav de norocoasa, ca isi cunosc bunicii si vorbesc romaneste, chiar daca e cu accent.
      Iti urez tot binele draga mea, tie si celor dragi ! Sanatate si sa va vedeti curand !

10. Dear Dani, what a long time ago. I love your blog about Kea. To me it looks wonderful. Lovely music.
    Have a wonderful week ahead my friend!!

1. Some time has passed, but I am back :)
      Thank you, Marijke ! Glad you liked the photos from Kea. Have a nive week too, my dear ! :*

11. Fabuloasă vacanța voastră, ca toate celelalte.
    Mi-aș dori așa de tare să locuiesc într-o țară mai călduroasă, cu atâtea comori în apropiere, dar nu-i cel mai important lucru, nici pe departe, așa că mă bucur de vacanțele pe care reușesc să le fac în fiecare an, dar și de imaginile tale.
    Reacomodare plăcută îți doresc și un am școlar cât mai plăcut pentru puii tăi!

1. Sa stii, ca mi-au trebuit cativa ani pana am invatat sa programez vacantele cu copii :) N-are importanta unde le petreci, daca cei dragi sunt cu tine. Bucura-te din plin de anii copilariei lor, care trec atat de repede ...
      Merci de urari ! Am avut o saptamana de foc la intoarcere la servici, acum mi-am intrat in normal :) Scoala, meditatiile la engleza, fotbalul, atletismul, sahul si alte cele, toate si-au gasit locul in caleidoscopul cotidian. De-acum urmatoarea zi libera va fi la sfarsitul lui Octombrie ...
      Toate cele bune si daca mergeti deja la gradinita, un bun inceput celor mici !

12. Pe mine nu ma plictisesti! Chiar te rog sa incerci in continuare!!!