Wikiplayer

vineri, 23 februarie 2018

La start


Ieri am reusit sa pun semintele de rosii la germinat. 
Sunt singurele rasaduri pe care le fac si, ca in fiecare an, imi notez aici soiurile pe care le-am semanat.

1. Ananas
2. Orange Queen
3. Principe Borghese Rampicante
4. Costoluto Fiorentino
5. Pisanello
6. Cosentino
7. Paul Robeson
8. Cuor de Bue
9. Des Andes
10. Inimi mov de la Elisa
11. Gigante de la Elisa
12. Timisorene de la Elisa
13. Gigante de Kythera
14. Rotunde de Kythera
15. Alungite de Kythera
16. prunisoare dungate
17. rosii mari dintr-un pachet de mix, presupun ca e o varietate ruseasca
18. rosii carnoase din gradina mamei

Rosiute din gradina parinteasca, in vara anului 2017


29 de comentarii:

  1. Buna dimineata, Dani!
    Ce lista bogata ai afisat aici! Eu ma tem sa plantez rosii! Nu le stiu îngriji, desii ... anul acesta mi-am luat o mica "cutiuta" cu seminte de rosi ... 😅
    Sa vedem ce o sa iasa! Ai un 'tip' pentru îngrijirea lor? Mi-am luat tot asa si o cutie cu ardei gras... ce mai! Ma fac fermier! 😅
    Un bun inceput de weekend, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata, Ella !
      Adica o sa mananci rosii de gradina la vara ? :) Bravo !
      Eu zic sa le semeni si ma intrebi pe parcurs. Cat ma pricep, te sfatuiesc :) Initial trebuie mentinut pamantul umed si dupa ce germineaza sa le ai la lumina, ca sa nu se lungeasca.
      Cu ardeii o sa ai mai mult de asteptat. Sunt mai lenesi decat rosiile. Eu prefer sa iau cateva rasaduri din piata.
      Bun inceput si weekend placut !

      PS - eu o sa fiu la birou pana deseara ...

      Ștergere
    2. Iti tin pumnii ... si ma gandesc ce fain e sa te plimbi pe malul lagunei! Mai un pic si e seara deja! 🌸

      Ștergere
    3. Azi ma ia vantul pe sus. M-am plimbat scurt, cat sa-mi iau portia de aer :) Mai e un pic, da :) Merci, Ella !

      Ștergere
  2. Bravo si felicitari pentru harnicie !
    Sa fie sanatoase, sa creasca mari si sa aduca recolte bogate !
    Uitandu-ma la lista soiurilor pe care le-ai enumerat mai sus am intalnit cateva despre care nu am auzit/citit. Sunt curioasa cum vor arata fructele si ce gust vor avea.
    Foarte frumoasa poza din gradina mamei! Ma vad asezandu-ma in genunchi langa vrej ca sa le pot mirosi mai bine. :)
    Un sfrasit de saptamana frumos, Dani !
    La noi va fi ger, se anunta -11 grade noaptea si -8 ziua. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am intarziat, dar intr-un final am reusit :)
      Sunt seminte din mai multi ani, cele mai vechi din 2012, sper sa rasara. Si apoi, sa vedem unde o sa le plantez pe toate. Cate 2-3 fire din fiecare soi.
      Sunt nerabdatoare sa simt mirosul rosiilor si eu :) In curand :)
      Atat de frig o sa fie la Bucuresti ??? Vai de mine ! Programati-va proviziile, sa nu fie nevoie sa iesiti din casa. Ganduri bune pentru voi si sper sa aveti un weekend frumos, chiar daca va fi inghetat :)

      Ștergere
    2. Sambata voi pune si eu semintele in ghivece. :)

      Ștergere
  3. Vă urez o colecție minunată de soiuri semănat. Sărutări.

    RăspundețiȘtergere
  4. Καλησπέρα Dani μου!
    Τι ωραία ποικιλία ντομάτας ειναι αυτη!
    Ετοιμάζεσαι για το καλοκαίρι!
    Καλη Συγκομιδή σου εύχομαι!
    Σήμερα έβγαλα το τελευταίο σπανάκι απο τον λαχανόκηπο,έμειναν μόνο τα καρότα και λίγα μαρούλια με το σέλινο!Τα κουνουπίδια τελείωσαν απο τον περασμένο μηνα!
    Σου εύχομαι Καλο Σαββατοκύριακο και Καλη Σαρακοστή!Πολλα φιλιά!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Καλησπέρα !
      Η φωτογραφία είναι από τον κήπο της μαμάς :) Μπράβο σου που βάζεις λαχανικά. Εγώ έχω λίγο χώρο και το καλοκαίρι φυτεύω κυρίως ντομάτες αλλά φτιάχνω δικά μου φυτά από σπόρο. Είναι πιο νόστιμα.
      Καλό Σαββατοκύριακο, Ντίμη μου !

      Ștergere
  5. Pot spune ca citesc si nu prea pricep toate cuvintele?
    Ce sa-i faci, asa e la bloc!
    Sa iasa frumos si sa te bucuri de toata colectia!
    Un weekend placut, draga Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt soiuri de rosii traditionale pe care le colectionez de cand cu gradina :)
      Multumesc mult, Suzana ! Weekend placut !

      Ștergere
  6. Ce de soiuri!Unde pui atatea cuiburi de rosii?Esti foarte ordonata si harnica,sper sa se ia si la mine.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pun cateva fire din fiecare soi si ma intind cu ele pe unde pot, de obicei si in gradina socrului. Anul asta am inclus in lista rosii pe care nu le-am mai cultivat de cativa ani, ca sa nu pierd soiurile. Plus favoritele noastre, care revin an de an :)
      Toate cele bune, Flori !

      Ștergere
  7. Buna ziua, draga Dani!
    Si eu am semanat de cateva zile dar nu mai am "gigante", nu stiu de ce ultima data nu au mai fost la fel ca la inceput(le cumparasem de undeva), asa ca mi-am inmultit soiurile doar cu soiuri noi dar mari. O sa fac si eu o lista, am destule soiuri si tot destule la care am renuntat. In plus, am de la Mihaela (multumiri multe, Mihaela T ) un soi nou de rosii pitice pe care eu le cunosc, este, cred, un soi unguresc tip tufa joasa(nu se copilesc) si face multe, multe patlagele. In rest, doar mari si f. mari caci noua astea mari si zemoase ne plac.Desi stau la 22-24 grade vad ca nu au iesit inca.
    iti doresc sa fie intr-un ceas bun, sa ne bucuram si anul acesta inca si inca o data de rosii minunate :) Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elisa ! Multumesc mult ! Sper sa rasara toate si sa le mearga bine 😊
      Eu nu mai am din cele galbene de la tine, dar am portocalii. Nu ma abtin sa incerc mereu soiuri noi dar anul asta m-am limitat la cutia mea de seminte. Majoritatea celor semanate sunt rosii marisoare carora le merge bine in climatul nostru.
      Sa fie intr-un ceas bun si sa avem recolta frumoasa ! Weekend placut !

      Ștergere
    2. corectez : Mihaela Radulescu mi-a dat seminte de rosii pitice.Scuzele mele, dragilor :)

      Ștergere
  8. Ador rosiile...vara le vanez pe cele de gradina...e super ca vi le cultivati in curte...succes si anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ramona ! Nu se compara cu cele cumparate la piata si merita tot efortul. Poti incerca sa le cultivi si pe balcon. Macar cateva fire. Ce zici ?

      Ștergere
  9. Wow!ce listă!Anul acesta am și eu multe soiuri noi, în afară de multele soiuri pe care le aveam.Am reușit să pun doar 12 pahare cu câte două semințe roșii Albenga și un soi de solar, foarte productiv.Săptămâna aceasta continui.A!ardeii au scos capul la lumină. Să avem spor și rod bogat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le pun in cutii de iaurt de 1/2 kg, cate doua soiuri intr-o cutie, si apoi le repic in pahare mai mici. Succes la semanat si sa speram intr-o recolta buna ! Merci de vizita, Claudia Mihaela !

      Ștergere
  10. It is still very cold here, but soon we will start planting.
    Good week!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. These are the last days of winter, Tania. Have a nice week, my friend !

      Ștergere
  11. o sa ai o super cultura... si la noi a venit iarna... da cred ca vrea sa ne sperie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca n-au rasarit si am emotii :) Iarna isi face numarul de sfarsit, nu mai e mult si o sa iasa din scena. Curaj !

      Ștergere
  12. oho, o adevărată colecție dar tare interesante mi se par Timișorenele alea :) :) :) s[ ai rod bogat, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Adriana ! Timisorenele n-au rasarit deocamdata. Sunt seminte mai vechi, din 2012. Dar inca mai am sperante :)

      Ștergere