Wikiplayer

duminică, 12 mai 2013

In meniu

A venit vremea anghinarelor, una din legumele mele favorite. 
Si, cum s-a copt si mazarea, draguta de ea, o sa se intalneasca negresit in farfurie, decorate cu rondele de morcovi si cu marar cat cuprinde.
Boboci fragezi cu pufusorul ascuns in spatele foilor suprapuse ... 
Nu-s prea multe de spus, doar ca am incercat o reteta noua de Paste : 
anghinare fierte cu branza si oua, totul acoperit cu sos bechamel si dat la cuptor pana se rumeneste. Ca o tarta fara aluat. Simplu si bun.





23 de comentarii:

  1. sunt in primul rand foarte sanatoase...
    gustoasa reteta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta incercata de Paste e neindicata celor cu colesterol, dar mazarea cu anghinare e tot ce poate fi mai simplu si e un fel de mancare pe care il facem des. Cu toate astea, imi place sa incerc ceva nou :)

      Ștergere
  2. Stii ca n-am mancat niciodata?! Imi place insa cum arata - dar mie toate imi plac...
    Maine asta e meniul nostru - supa cea de toate zilele, mazare cu muuuult marar si friganele cu zahar!
    Am observat ca iti place sa te joci cu mancarea! Si te gandesti, mi se pare, sa fie si sanatos, si gustos, dar si hranitor! Multumesc ca ne spui si noua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am gustat-o prima data aici, in Grecia, pana atunci stiam de ea doar din cartile de bucate.
      Supele la noi sunt mai mult in meniul de toamna - iarna, vara fac eventual supa de rosii, pe care o mancam rece.
      Aici se gatesc mult legumele cu ulei de masline la cratita, cu sau fara suc de rosii, cu ceapa si diverse mirodenii. E o categorie de retete ce se cheama " ladera " ( " ladi " inseamna ulei, deci in traducere e cumva " uleioase " ) .
      Friganele cu zahar ? Adica felii de paine inmuiate in ou si lapte si prajite ? Si noua ne plac. Chiar ieri am incercat varianta la cuptor ( o budinca dulce cu paine sau felii de cozonac unse cu unt si deasupra lapte, oua si zahar cu coaja de portocala ). Copiilor le-a placut mult si am scutit si prajitul :)
      Daca am timp , imi place sa ma joc la bucatarie :) Si incerc sa gasesc mereu ceva ce place celor mici. Anghinara in mazare n-o ating, dar cu sos si branzeturi le-a placut :)

      Ștergere
  3. Frumoasa ca o floare. Ca gust...eu am incercat numai murata si nu m-a impresionat tare. In plus imi amintesc de vremea cand mama folosea ceai de anghinare ca tratament si se vaita ca e amar, de atunci pentru mine anghinarea e ceva cu gust rau :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar e floarea plantei, mai bine zis bobocul, cel care se consuma. Mie imi plac mult cele murate, mai ales vara la un pahar de vin sau uzo ( prefer vinul ) .
      Se fierb tocmai ca sa se elimine gustul amar. Presupun, ca ceaiul e intr-adevar foarte amar ... n-am gustat niciodata.

      Ștergere
  4. Deci...am luat astazi seminte de anghinare.
    De abia acum am gasit.
    E prea tarziu daca le pun acum?
    Ce sol prefera, dar cu soarele cum se impaca?
    Am auzit ca este foarte buna si as vrea sa o pot cultiva la mine-n gradina :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am avut niciodata anghinare din seminte, doar din rasaduri cumparate. Oricum, n-o sa rodeasca in primul an ... as zice sa pui semintele intr-o jardinera mai la umbra, eventual la toamna, sa faci rasad si in primavara viitoare sa le muti in gradina. Le place soarele, rezista la seceta si trebuie tunse in fiecare an, ca sa infloreasca frumos. Solul nu trebuie sa fie prea bogat, e ruda cu ciulinii, asa ca nu-i mofturoasa deloc. Are frunze tepoase si mari, sa o pui undeva intr-un loc mai ferit, eventual langa gard. Sper, ca ti-am fost de ajutor :)

      Ștergere
  5. Hello! Beautiful photos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce forma interesanta are anghinarea! Nu am mancat decat murata, de cumparat.
    Dani, uite cum am procedat eu cu paginile afisate:
    1. Dai click pe Design (dreapta sus)
    2. click pe Pagini (stanga)
    3. Alegi afisati paginile ca File principale

    O saptamana frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As fi curioasa, sa vad ce anghinare murate se vand in Romania :)
      Am citit si la tine pe blog cum ai facut cu paginile afisate. Multumesc mult, Mirela ! O sa studiez problema.
      O saptamana minunata si tie !

      Ștergere
  7. Nici eu nu am mancat dar acum aduc la supermarket si aici. Daca zici ca se fierbe ca sa nu mai fie amara, arunci apa aia si o mai gatesti apoi? Habar n-am cum s eprepara. Si cum o faci cu mazare? Poate ne mai spui ceva despe asta:)

    De maine, timp de 2 saptamani, te urmaresc de la Seoul (am computer in camera).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curatatul e greu, Adriana. Se indeparteaza solzii verzi pana ramane o cupa carnoasa care are un puf in mijloc. Se scoate si puful si se pun in apa cu suc de lamaie, fiindca se inegresc rapid ...
      Apoi se fierb cu putina sare, se arunca apa si se pot servi ca atare ( salata cu ulei de masline si lamaie ) sau se prepara diverse gustari. Daca se pregatesc cu mazare, se taie in doua sau in patru, depinde de marimea anghinarei, si se gatesc impreuna ( ceapa verde sau uscata dinstuita in ulei de masline, mazarea, anghinarele, bulionul de rosii, eventual cativa cartofi si mult marar ). Fiindca se pun doua - trei cupe de anghinara la o mancare, nu se simte amaraciunea, mazarea e dulce si o echilibreaza.

      Esti grozava, n-ai renuntat la Seoul ! Calatorie placuta !

      Ștergere
    2. Multumesc mult, Dani! Si pentru detalii si pentru urare!

      Ștergere
  8. Ma alatur celor care nu au mancat, dar am rasadurile mari si trebuiesc puse repede in gradi. Am incercat un ceai dintr-o frunza, intr-o zi in care am avut probleme cu fierea si mi-a facut bine. Deci tocmai la anul viitor sa incerc o mancare :))
    Sa ai pofta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, anul asta nu cred sa-ti infloreasca. Dar de-acum o sa apara in fiecare an si tufa va fi tot mai mare si mai roditoare. Cu seceta ce ne paste in anii viitori, te-ai orientat minunat, Vasi !

      Ștergere
  9. I know the the flowers but I have no idea how it will taste. I never been eaten it Dani.
    Have a wonderful evening.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. You must try some artichokes, they are so tasty :) Hugs, my dear Marijke !

      Ștergere
  10. Te rog, Dani, spune-mi si mie despre anghinare. Trebuie facute rasaduri? Si are viata mai lunga, rasare mai multi ani? Am mancat la restaurant, dar despre cultivarea ei nu stiu nimic. Am un plic cu seminte, probabil acum e tarziu, dar pentru anul urmator as incerca si eu. Multumesc. PS Pozele sunt superbe, felicitari pozarului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presupun, ca nu-s greu de crescut din seminte, dar le-as pune la incercare mai spre toamna si as tine plantele la adapost toata iarna. La noi e usor sa cumperi rasadurile de gata.
      Planta e perena, rasare an de an si e si foarte decorativa. Eu am doua sub lamai, dar ale mele-s mai mult de frumusete, pentu gatit ma aprovizioneaza socrul meu :)
      Imi place sa le fotografiez, ma bucur, ca ti-au placut pozele :)

      Ștergere