Wikiplayer

joi, 2 ianuarie 2014

Serialul continua

Serialul gradinii, bineinteles. De data asta cu poze.
Desi era racoare bine, in prima dimineata a anului am iesit repejor, 
sa vad ce-i de nou.
Veniti si voi  ?

Primul admirat e dumnealui, cu frunze aurii si-o frumusete de floare roz. 


Awakening
Apoi vin la rand salatile fragede, care in curand vor ajunge in farfurie.


Mai in spate se inrosesc frunzele murilor ...




Sub o tufa desfrunzita au mai inflorit cateva narcise ... 
si parca atrag tot soarele asupra lor.


Iar ultima incantare e arborele de jad, care s-a impodobit cu stelute roz- albe.


 Am smuls buruieni pe ici pe colo, am semanat din nou salata, am curatat pe sfert hortensia de langa scara si am pus la incoltit doi cartofi dulci. 
Si uite-asa, a inceput 2014 ...


55 de comentarii:

  1. Incantare de inceput de an, in gradina ta. Arborele de jad tu il tii in gradina?Cat de mare este?
    Ca avem si noi, dar in ghiveci, mai micuti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il am de cinci ani intr-o glastra pe scara de la intrare. Se mai ard frunzele uneori la varfuri, se vede si in poza, dar nu il mut in casa, e prea voluminos. Are cam jumatate de metru in inaltime si ar cam trebui sa-l mut in ceva mai mare ... Acum e plin de boboci ...

      Ștergere
  2. Ce frumoooos! Asta da, satisfacţie!!! Îmi place mult. La mulţi ani şi numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  3. An Nou Fericit, Dani!
    Ca sa infloreasca, unele au nevoie de seceta, altele de mai putina lumina, altele infloresc la racoare; adica, trebuie chinuite un pic plantele de ghiveci ca sa infloreasca. Arborele de jad cum este, cand infloreste? Il uzi rar, ori cum? Ai mei nu au inflorit niciodata.
    La noi, desi nu-i iarna-iarna, tot e pamantul inghetat si nu se poate face nimic in curte ori in gradina, in plus este si uscat tare, ca nu a plouat/nins deloc de cateva luni.Salata ta imi face cu ochiul, e superba! S-o consumati sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Elisa !
      Arborele de jad il uda Dumnezeu cu ploaie si cu roua :) Iarna nu ud glastrele lasate afara, vara le ud la trei zile . Din ce-am observat, suculentele infloresc cam la o luna dupa ce ploua serios.
      E rau daca nu ploua, nici nu ninge ... poate totusi se mai schimba vremea, altfel o sa fie greu la primavara ...
      Salata e transplantata acum doua luni. Am pus si din cea rosie, dar e mai sensibila la frig, nu creste asa de frumos. Poate isi ia avant mai incolo :)
      O seara frumoasa si numai bine !

      Ștergere
  4. Proszę w styczniu masz wiosnę. Już widzisz, że ogród się budzi, kwitną róże i żonkile. Pozdrawiam i buziak.
    Vă rugăm să aveți o primăvară în luna ianuarie. Deja se poate vedea că grădina se trezeste, trandafiri floare și narcise. Îi salut și sărut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca vremea se mentine asa, o sa avem o primavara in viteza. Si asta inseamna, ca trebuie sa grabesc si eu treburile in gradina :) Pozdrawiam i buziak, Gigo !

      Ștergere
  5. Dear friend at first i wish you a fantastic 2014
    Great and amazing what plants arebbringing you flowers
    Have awonderful evening dani

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, my dear Marijke !!! Best wishes for you too, my friend !!! Hugs and kisses !!!

      Ștergere
  6. Cum sa nu incepi anul bine cu asa minunatii in gradina! Sa dea Domnul sa ne mutam intr-o zi la casa si atunci sa vezi cite intrebari o sa am pentru tine la capitolul organizat gradina!

    Da' nu ai stat deloc? Nici nu au trecut 2 zile si ai facut asa de multe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag o sa te-ajut la organizarea gradinii, Amedeya, dar sa stii, ca si eu inca mai invat ! Sunt incepatoare, ma ocup de gradina doar de cativa ani si la partea cu legumele am inca muulte nelamuriri. Am o gradina micuta, nici nu ti-ar veni sa crezi daca ai vedea :) Dar e de mirare, ce poti face chiar si cu un spatiu atat de redus.
      Planuiam sa fac mai multe in prima zi, dar a inceput sa ploua marunt pe la pranz ...

      Ștergere
  7. ────────────────▌▌▌▌▌
    ───────────────▌▌▌▌▌▌▌▌
    ────▌▌▌▌▌▌▌▌───▌▌▌──▌▌▌
    ───▌▌▌▌──▌▌▌▌▌──▌▌▌────▌▌
    ──▌▌─────────▌▌─▌▌──────▌▌
    ─▌▌───────────▌─▌────────▌
    ─▌▌───────────▌▌───────▌▌▌
    ─▌▌────────────▌───────▌▌▌
    ─▌▌▌───────────────────▌▌▌
    ──▌▌▌────────────────▌▌▌▌
    ──▌▌▌───────────────▌▌▌
    ───▌▌▌▌────────────▌▌▌▌
    ────▌▌▌▌─────────▌▌▌▌
    ──────▌▌▌▌──────▌▌▌▌
    ───────▌▌▌▌─────▌▌▌▌
    ─────────▌▌▌▌───▌▌▌
    ─────────▌▌▌▌─▌▌▌
    ───────────▌▌▌▌▌
    ────────────▌▌
    ────────────▌▌♥FELIZ AÑO NUEVO 2014♥
    ─────────────────────────────────★MaRiBeL★

    RăspundețiȘtergere
  8. ce de minuni ai tu... la noi doar o iasomie de iarna ce are cateva floricele galbene, anemice...
    la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu ma pot plange din cauza vremii. Na, ca m-a ascultat si pe mine o data :))
    Dar la tine-n gradina...e deja rasfat. Cu trandafiri infloriti in ianuarie si cu salate delicioase

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica o sa incepi devreme anul asta si tu treaba in gradina :)
      Numai de nu ne-am plange de seceta la vara ...

      Ștergere
  10. Dani, la tine cand vine iarna ? :)) deja ma incearca un soi de invidie cand vad ce trandafiri infloriti ai tu in gradina, in ianuarie !!! glumesc, desigur ...daca acum ai asa ceva in gradina, ma gandesc ce-o sa ai mai la primavara. Puuup ! :) Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i iarna :) Cel putin calendaristic, ca altfel nu prea seamana :)
      Sper sa infloreasca frumos trandafirii, dar din experienta mea, o iarna calduroasa nu ajuta deloc ...
      Nu ma invidia, iti garantez, ca n-ai vrea sa petreci vara gandindu-te ce sa plantezi ca sa reziste la peste 40 de grade Celsius ...
      Te imbratisez, Danuta !

      Ștergere
  11. La mulți ani,DANI!
    Îți doresc un an fericit cu sănătate și multe împliniri!
    O primăvară frumoasă,după cum se arată în poze!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Elena ! Anul Nou cu bine si tot ce iti doresti, draga mea !

      Ștergere
  12. Mai un pic si înfloresc pomii si la noi!
    Doamne da un pic de frig înainte de a înfrunzii si îmbobocii plantele si nu dupa......
    Zau ca e trista situatia, magnolia are niste boboci mari....... si nu e normal!
    Arborele de jad este chiar deosebit, am sa ma uit sa vad daca pe aici sunt!
    Zi faina! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, nici nu vreau sa ma gandesc ce-ar insemna acum sa vina inghetul ... Doamne, pazeste ! Sper sa-ti vezi magnolia inflorita, Minnie !
      Arborele de jad o sa-l gasesti cu siguranta. Numele lui stiintific e Crassula si e o suculenta foarte raspandita si usor de intretinut.
      O zi frumoasa si tie, draga mea !

      Ștergere
  13. La multi ani si bine te-am regasit in noul an! Nici ca se putea sa intri mai bine in 2014 decat cu o plimbare prin gradina:) Narcise, trandafiri, salata verde.. primavara in toata regula :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se zice, ca ce faci in prima zi , faci tot anul :) Trebuia sa ma joc nitel in gradina :)
      Merci, Marc ! Sa ne citim sanatosi si in 2014 !

      Ștergere
  14. bun, proaspat, infloritor inceput de an cum doar in gradina ta e posibil :)
    floarea de jad...o bijuterie!
    un 2014 rodnic iti doresc draga dani, cu tot dragul! la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Pandhora ! Tare ma bucur, de cuvinte si de urari la inceput de an :) Te imbratisez, draga mea !

      Ștergere
  15. La grădinarul harnic şi drăgăstos e primăvară şi-n ianuarie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca locuieste mai la sud :)

      Ștergere
    2. Ei, chiar şi mai la sud, dacă n-ai grijă de grădină, nu înfloreşte cu sârg.

      Ștergere
  16. Pana o veni la noi primavara, ma hranesc cu imagini din gradina ta minunata.Sa ai un an rodnic plin de realizari.Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de urare, Flori ! Si sper sa am ce va arata in poze :) O seara frumoasa, draga mea !

      Ștergere
  17. You have a rose and daffodils blooming now? I am envious! Happy New Year!

    RăspundețiȘtergere
  18. ooo...
    la umbra... grădinilor în floare!
    ce splendoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La umbra, la soare :) Dar inca prea putin in floare :) Multumesc !!!

      Ștergere
  19. La multi ani! cu multe flori...
    Pozele astea-s SF-uri, eu dardai de frig si tu ai narcise-nflorite. Daca-i vrut sa-mi faci in ciuda, ti-a reusit. La mine-n jardiniera abia dau coltii la branduse...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita si pentru urari ! N-am vrut sa fac in ciuda nimanui, doar sa va bucur cu imagini din gradina :) E ciudat, dar asa-i rostul florilor pe meleagurile astea, profita de iarna, ca vara nu prea fac fata :) Numai bine in anul cel nou, Gabi !

      Ștergere
  20. Hi Dani, sounds like you had a good start of the New Year in your garden! I love the 'Awakening' rose bloom and you salad looks so yummy! Reminds me that I had plant to sow salad, too, well it is not too late in the season, yet! Happy New Year to you!
    Christina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Christina ! You must plant some salads, it's not to late :) Have a nice week my friend !

      Ștergere
  21. Dani, cred că în curând ne vom lăuda și noi cu plantele înflorite iarna. Mâine e Boboteaza, iar aici (la București) e ceață, iarba e verde, iar salciei și altor plante nici nu le-au căzut frunzele verzi.
    2014 cu sănătate și noroc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Zina ! Sper sa nu vina iarna intarziata si sa inghete promisiunile primavaratice ... O sa trec si eu sa citesc ce-i de nou la tine. O seara frumoasa si un an perfect, draga mea !

      Ștergere
  22. Foarte frumos inceput de an! Probabil gradinita, chiar daca e la inceput de drum, te umple de vitalitate si buna-dispozitie. Abia astept primavara, ca sa ma dezmortesc cu ceva treaba pe afara. Pana atunci, am vazut pe la altii ca deja isi fac listele de seminte pentru rasaduri. Mult nu mai e, nu? O saptamana linistita iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As avea de lucru afara berechet, dar timpul e masurat ... sper sa reusesc intai sa pun la punct ce-i mai important, adica trandafirii :) Azi am pus niste seminte de flori la incoltit si trebuie sa-mi fac si eu lista rosiilor. Pe la sfarsitul lunii vine randul lor, nu mai e mult :) Numai bine, Andreea !

      Ștergere
  23. cum sa nu mergem...in noul an impreuna? :)
    sa avem un an minunat, cu multe realizari si tot ce ne dorim...tocmai ce mi-am dat demisia Dani si sunt super fericita! :)...nu ma multumea mersul la acest job de multa vreme!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai inceput anul cu o mare schimbare, Coco ... Ma bucur, ca esti fericita, inseamna, ca ai facut un pas bun si necesar. Iti tin pumnii si iti doresc numai bine in tot ce faci, draga mea ! Te imbratisez !

      Ștergere
  24. Cum ai pus cartofii? Vesnica poveste - cartofii dulci. Dar si cand ne-or iesi ca la carte... O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am pus in apa de data asta, in fata fereastrei din bucatarie. Deja a trecut o saptamana si nu se vede nici un semn, nici o radacinuta ... tare mi-e frica, ca sunt tratati contra incoltirii si n-o sa reusesc nici anul asta sa cultiv cartofi dulci ... Macar tu sa fii mai norocoasa !

      Ștergere
  25. Am uitat să adaug ceva: forsiția e plină de boboci, de jos până sus...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna, ca in curand vei taia trandafirii :) Asa se zice, cand infloreste forsitia, incepe treaba la trandafiri :)

      Ștergere
  26. Asa am patit si eu anul trecut cu salata rosie pe care eu o ador si ca aspect si ca gust, a crescut mult mai incet fata de cea verde creata. Mi se par niste bibelouri de gradina aceste " verzituri". Rucola imi place ca este asa nepretentioasa si rezistenta si creste peste tot pe unde ajunge, la fel ca si regina noptii sau petuniile ( prin toate crapaturile din beton :))
    Tu chiar gradinaresti, nu gluma :))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine si mai incet, bine ca-i sanatoasa salatica rosie :) Rucola am tuns-o la nivelul pamantului si vad ca au aparut si alte tufe noi printre narcise :) Sunt minunate plantutele ce se seamana singure, imi plac foarte mult si macar de-as avea mai multe in straturi. Regina noptii am cam pierdut-o dar sper sa reapara, am presarat semincioare luna trecuta :)
      Gradinaresc printre picaturi :) Te sarut, Vasi !

      Ștergere
  27. Să-ți fie 2014 plin de asemenea minuni, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de urare, Adriana ! Si eu iti urez, sa ajungi cat mai des in gradinile tale frumoase si sa te bucuri de darurile lor !

      Ștergere