Wikiplayer

luni, 27 aprilie 2015

Povesti despre Creta

O calatorie in care am incercat sa revedem locuri dragi si sa descoperim altele noi. Lista ramane deschisa.

Intai a fost traversarea marii Egee, pe o mare ce torcea ca o pisica mangaiata. Ne-au intampinat muntii albastrii cu varfurile albe, ireale.
Apoi Heraklion, muzeul, fantana lui Morozini, bougatsa lui Kirkor, acvariul si palatul de la Knossos la ceas de seara ...
  In drum spre Chania am iesit din drumul principal si am intrat in alta lume.  Maslini cat vezi cu ochii si verde pictat cu galben, manastiri si biserici de o frumusete rara,  izvoare sub platani si, cu cat urcam mai sus, cu atat mai multa liniste si mai multi drumeti in cautare de orhidee.
Pe seara am ajuns in portul vechi al romanticei Chania si am cazut in adoratie. E atata frumusete acolo, incat ti se taie rasuflarea ...
A urmat Sfakia, tara de piatra cu tarmuri aparate de coaste atat de abrupte incat drumurile sunt mai mult pe mare decat pe uscat.  O zi pe mare si in mare. Am cumparat prosoape in sat si am facut prima baie de anul asta pe plaja de la capatul Cheilor SamariaEra programata o drumetie in chei, dar ploile si zapezile ultimei ierni au facut cararea impracticabila pentru cel putin inca doua saptamani. In ultima zi am ales sa coboram spre mare pe coasta nordica ( o sa va povestesc alta data despre cum Creta poate semana cu Middle Earth ) si apoi am inchis cercul intorcandu-ne la Heraklion pentru vaporul de seara, dupa o masa buna cu rachiu servit in carafe aburite si iaurt cu caimac si dulceata de gutui.

PS - Stiati ca numele stiintific al gutuilor se trage de la numele antic al orasului Chania  ?  Pe vremuri se chema Kydonia.

Ramane sa ne intoarcem pentru Samaria.

41 de comentarii:

1. Multumesc pentru ca ai reusit sa-mi deschizi saptamana asa de frumos. O saptamana minunata iti doresc si eu tie!

1. Sincer ma bucur, Myky ! :) O saptamana perfecta, draga mea !

2. Orice aș spune, e prea puțin.
    Visez acum la o asemenea călătorie. :)

3. Da, mare dreptate ai ca "intotdeauna trebuie sa visam la o calatorie." Nu am nici cea mai mica problema cu visatul, visez atat de usor si atat de mult, ca uneori ma intreb cum de oi mai apuca sa mai si fac caye una-alta. Problema este ca nici nu stiu unde sa merg mai repede, atunci cand finantele imi permit aceasta mare bucurie. Dar hai ca m-am intins cu vorbele si scriu pe de laturi. Aceasta postare imi starneste si mai puternic visul. Ai scris ca este o frumusete care iti taie respiratia si stiu din experienta ca realitatea, de obicei intrece fotografiile. Dar pe mine asa ma lasa pozele tale, cam fara vorbe, ca nu am atat de multe incat sa descriu bine cat de mult imi plac. Prima fotografie este de vis, ulcele acelea micute de pa masa deosebita, peretii vechi cu crapaturile si urmele de albastru marin, toate sunt atat de frumoase. Iar cea cu portocalele in cosul impletit este absolut superba!
    O saptamana frumoasa ca aceasta postare iti doresc!

1. Doua calatorii pe an de cate o saptamana, la care visez cu multe luni inainte, asta e media. Cat se mai poate, ca nu stim ce o sa ne aduca ziua de maine ...
      Ma bucur, ca iti plac pozele, Mihaela :) Muntii au fost ca o bunavestire de-a dreptul si desi calatoria incepuse cu mult inainte, eu atunci am simtit ca a fost rasturnata clepsidra ... Ulcelele mititele sunt jucariile vremurilor apuse iar peretii vechi m-au fascinat de-a dreptul. Nu i-am putut lua cu mine, asa ca i-am fotografiat :) I-am invidat pe cretani, crede-ma :)
      Am facut 1200 de poze in cinci zile, ca sa pastrez cat mai mult din zilele de vacanta ...
      Multumesc si iti urez implinirea viselor !!! Cu mult drag !!!

4. E nevoie din cînd în cînd de o excursie, chiar în locuri mai puțin pline de splendoare, ca să ne refacem. Frumos ai prezentat ieșirea voastră, Dani...

1. Da, ai dreptate, nu-i nevoie sa cautam prea departe :) Si simt asta cu atat mai mult cand ne intoarcem acasa dupa mai multe zile si privesc locurile familiare cu alti ochi.

5. Zona este cu adevarat superba din ca vad in poze. Multumim pentru plimbare, fie ea si viruala :)!
    O saptamana excelenta!

6. Atat de bine te pricepi la descrieri si la arta cuvintelor incat cred ca ai face si o curte din beton sa para un paradis prin vorbe! Foarte frumoasa descriere si pozele la fel! Acum trebuie sa scriu si eu amintirile din vacanta ca vad ca am ramas in urma :)

1. Ma faci sa cresc in ochii mei, Marc :) Pur si simplu asa vad eu lucrurile :) Stiu ca insula e cotropita de hoarde de turisti in vara si am ales sa o vedem in primavara tocmai fiindca am vrut sa evitam aglomeratia. Daca m-as duce vara, as alege coasta sudica si in nici un caz plajele cele mai cunoscute :) Tie nu ti-a placut Creta ?
      Astept povestile tale :)

7. O minune aceasta excursie! Atatea emotii in doar cateva zile, asa imi plac si mie excursiile! Ca si Mihaelei si mie mi-a placut prispa aceea cu cosul cu portocale. O compozitie minunata. Cat bine ne fac asemenea iesiri!

1. Emotiile se pastreaza in cuvinte si in imagini ... se estompeaza cu timpul, dar raman ca un parfum vechi. Cosul cu portocale, de fapt cosurile cu portocale, ii asteptau pe vizitatorii palatului lui Minos la cafeneaua de langa casa de bilete. Si desi acasa bem mereu suc proaspat de portocale, parca acolo a fost mai bun :)
      A fost o excursie minunata din toate punctele de vedere, toate s-au legat perfect si pana la urma ma bucur ca n-am intrat in chei, fiindca am un motiv sa ma intorc.

8. Și, uite așa, ziua de luni poate fi superbă! Nici că-mi mai pasă de ploaia rece de afară :) Mulțam fain!

1. Cred ca o sa-ti placa fotografiile cu flori, Gy :) Nu le-am inclus in postul de fata, fiindca deja avea prea multe poze. Ma bucur, ca te-am facut sa uiti de vremea urata ! Calatoria asta a fost atat de insorita, incat si descrierea ei e la fel. Am simtit ca incepe vara :)

2. Aștept cu nerăbdare florile :)

3. Trebuie sa aleg intai pozele :)

9. multumesc pentru incantarea ochilor pe ziua de azi!

10. O vacanta tare frumoasa,pentru voi si pentru noi care cascam gura la aceste imagini extraordinare.Am mai vazut poze din Creta,dar ale tale sunt reale,nu comerciale.O saptamana placuta!

1. Incep sa cred ca mi-am gresit vocatia si ca ar trebui sa lucrez in turism :) Multumesc mult Flori ! O saptamana reusita !

11. Oooo, ce minunatii!
    Ti-am mai zis ca visez la Grecia, iar fotografiile tale si cuvintele tale parca pun jar pe foc :)
    Culmea este ca eu zilele astea trebuie sa rezerv ceva la mare si soare pentru prima saptamana din noiembrie cand este vacanta scolara, dar pentru Grecia nu am variante decat destul de complicate (gen masina-avion-bus-ferry)...prea complicate pentru doar o saptamana cu 2 copii de 3 si 5 ani.
    Imi plac foarte mult toate postarile tale din vacante si vad ca nu sunt singura daca ma uit la comentariile anterioare :)

1. Sunt curioasa ce variante ai pentru Noiembrie. N-am fost niciodata in vacanta la mare atat de tarziu in toamna. La noi e deja prea racoare. Se culeg maslinele si primele mandarine, se fierbe rachiul si se aduna castanele. Anul asta am avut o toamna lunga si blanda si ca urmare, marea a fost calda in Octombrie, imi amintesc oameni facand baie in ultima saptamana, dar nu copii, mai ales atat de mici ca ai tai.
      Sper sa iti placa Grecia la fel de mult pe viu :)

2. Insulele Canare cred ca vor fi de data asta.
      Suna bine ce e la voi atunci, dar mie imi place foarte mult sa merg inca o tura la mare si soare inainte de iarna, plus ca le face bine si celor mici.
      In Grecia am fost deja de 2 ori si mi-a placut foarte mult, dar nu am fost in Creta.

3. Ma gandeam ca e una din variante :) Insulele Canare sau Insulele Azore, eventual Madera. N-am fost inca si as vrea :)
      Doua vacante la mare intr-un an se aude super ! Cum sa nu fie fericiti cei mici :)
      In Creta e grozav toamna, dar pana in Octombrie. Programezi tu o vacanta in anii ce vin :)

12. Dani, uitandu-ma la poze mi-a venit in cap, in primul rand, ca esti o ambasadoare perfecta pentru Grecia!
    Grecia este o tara foarte frumoasa cu niste peisaje ireale ai spune! Acum imi dau seama ca intotdeauna m-am gandit la Grecia, doar in perioada de vara cu lenevit la soare si bai in mare. Avand in vedere problema mea cu caldura, ii voi propune sotului meu sa vizitam Grecia si in alte perioade. :) Nu am uitat de Monemvasaia. :)
    Sa ai o saptamana cu spor!
    Cu drag,
    Mihaela

1. Sunt atatia ani de cand invat sa cunosc tara mea adoptiva si mi se pare ca stiu prea putin, Mihaela. Daca e sa o privesti cu un ochi critic, sunt destule aspecte negative, dar eu am ales sa privesc frumusetea :)
      Monemvasia e ideala pentru voi, in primavara sau in toamna. Cand te hotarasti imi dai de veste, da ?
      Cu mult drag !

2. Monemvasaia e pe lista cu locuri de vizitat. :) Astept sa fie finalizata reconstructia orasului de sus de care povesteai. Si mi-am adus aminte de poza cu motanul care dormea, si de cea cu acoperisul bisericii cu marea in fundal. :) Of, am cautat postarea si am admirat-o inca odata toate pozele! :)

3. Si eu programez sa revad cetatea :) Poate chiar ne suprapunem :)

4. Daaaa - mi-ar placea foarte tare! :)

13. Am vizionat Creta,uitanduma la fotografii ! Felul in care descrii aceasta excursie,este ca un film care se deruleaza in fata ochilor mei. Este minunat ai putea fii un ghid turistic. Imi place Grecia si iti multumesc mult pentru tot ce am vazut!

1. Tu ai fost acolo, ceva mai la est, dar coasta nordica iti e familiara. O sa vorbim in vara, cum ar fi mai bine sa programam o calatorie pentru voi :) Nu in vara, ca sa nu suferi tu de cald. Poate chiar in toamna asta ... Te sarut si te imbratisez, cu mult drag !

14. Buna ziua. Minunate locuri si foarte expresiv reportajul. O incantare sa parcurgi locuri necunoscute prin ochii si inima unui prieten atat de sensibil. Multumesc pentru clipele de contemplatie, o zi minunata sa aveti,

1. Buna sa-ti fie si tie ziua, Vasile ! Multumesc, prietene ! :)

15. Frumoasa excursie ai facut Dani si iti doresc cit mai multe !

1. Multumesc de urare, Geta ! Deja visez la urmatoarea calatorie ...

16. Și am fost acolo anul trecut. Sărut.

1. Inseamna ca ti-am amintit locuri familiare. Buziaki, Gigo !

17. Your pictures are beautiful Dani. Thank you for taking us along on a tour!

1. Thank you, Sweetbay ! Glad you liked the pictures from Crete :)