Wikiplayer

luni, 29 august 2011

Prin gradina

    Ce mai face gradina ? 
    Se odihneste, dormiteaza, asteapta ploile de toamna ... 
    Dis de dimineata, in spatele casei, e asa ...



    Se mai coace cite o rosie, cit sa facem salata, dar nu prea multe. Trebuie sa fiu multumita, trei luni am cules rosii, am facut bulion, am gatit cu rosii proaspete si gustoase. Anul viitor o sa le plantez in gradina in mai multe etape, sa se coaca pe rind . 



    Vinetele se tin inca bine. Ardeii, asa si-asa. Am avut si ani mai buni. Dar e prima data, ca am gogosari din rasad  propriu. 




     Avem rucola din belsug ...


    ... si vlastari fragezi de stir, pentru salata ...


    Infloreste de citeva saptamini bune floarea noptii ( Cestrum nocturnum ) si seara parfumeaza gradina si casa. O tufa oarecare, cu niste flori minuscule, in ciorchini, ce miroase ametitor ...



    Si-apoi se mai deschid cu zgircenie de august, citeva flori ...






      Incep sa ma gindesc la gradina de iarna - salati si verze si broccoli ...  

26 de comentarii:

  1. imi place rucolaaa...dar , vlastari de stir nu am papat inca...banuiesc ca sunt foarte buni , mananc orice fel de frunze...sunt frunzivora :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa plimbarea, dar cam scurta :(
    M-am obisnuit cu mai multe imagini :))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Coco, daca maninci verdeturi, trebuie, sa incerci stirul, dar numai virfurile tinere. Sint foarte bune - fierte in apa si apoi, cu sos de ulei de masline, suc de lamiie si sare ( eventual, cu putin usturoi ). E o alternativa pentru noi, fiindca vara, nu avem laptuci in gradina, nici alte verzituri. Doar rucola si stir. Astea rezista ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Vasi, vezi, cum e la mine in August ? In primavara imi ziceati, ca sint muuult inainte ... Acum, e pe loc repaus ... Asta e !

    RăspundețiȘtergere
  5. SUPERBA gradina Dani!! sa te bucuri din plin de roadele ei! pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Anto, tu esti o dulce ! O fi de la dulcegariile tale ? Te sarut !

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună DANI!
    Superbă grădină ai,cu de toate!
    Te invidiez puțin(glumesc)eu stau la bloc!
    Frumoasă să=ți fie ziua și săptămâna care
    abia a început!
    Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Elena, acum nu mai e asa de frumoasa, din cauza caldurii. Vine vremea, sa punem legumele de iarna. Si eu am stat la bloc, pina in urma cu citiva ani. Dar mi-am dorit mult o gradina si, pina la urma, am reusit. Nu e usor, dar merita !
    Ma bucur, ca iti place, ce vezi.
    O saptamina frumoasa si numai bine ! Te sarut !

    RăspundețiȘtergere
  9. Dani, nice to see photos of your backyard! It looks very lush and fertile. Your vegetables are all looking awesome, promising great pleasures for the taste buds :-)! Your roses are lovely. Can you tell me what variety the pale soft pink/cream one is?
    Christina

    RăspundețiȘtergere
  10. Christina, the soft pink rose is " Awakening ". A good rose. I have other photos of her here : http://jurnaldegradina.blogspot.com/2011/06/awakening.html .
    The vegetables are not so big, but very tasty. I grow them only with compost.
    Thank you, for visiting and for your nice comment !

    RăspundețiȘtergere
  11. da, frumoasa gradina...un loc de relaxare...si ce ingrijita :)

    RăspundețiȘtergere
  12. lumina si multa bucurie, vad in aceste poze!

    RăspundețiȘtergere
  13. Tamy, e o gradina mica si asta imi permite, sa o pun la punct. In realitate, e mai ciufulita, dar in fotografii arata bine.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna, Daniel ! Ma bucur, ca ai comentat !
    Lumina ... de obicei ies cu aparatul foto dimineata, inainte de a pleca la servici, si-atunci, e cea mai dulce lumina, se vad toate atit de clar... Bucurie - optimism, la gindul, ca o sa se schimbe fata gradinii in curind, o sa scot uscaturile si o sa planuiesc straturile noi ... Imi place, sa fac planuri.

    RăspundețiȘtergere
  15. Jak Ci potrzeba trochę deszczu do Twojego ogrodu, to niech życzenie Twoje się spełni, życze tego. Pozdrawiam

    RăspundețiȘtergere
  16. Giga, n-am vazut ploaia de trei luni si ceva. Nici o picatura ... Astept toamna ... pozdrawiam .

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce senzarie superba, aleea plina de vegetatie...............

    RăspundețiȘtergere
  18. Acolo, in umbra casei, cu orientare spre nord, e singurul loc, la adapost de soare, citeva ore pe zi. Se pastreaza umiditatea cit de cit si plantele sint inca bine ... E ca un tunel verde. Si sint citiva trandafiri agatatori, ce trebuie legati, urgent. Amin, de pe o zi pe alta ...
    Ma bucur, ca ti-au placut pozele, Corina !

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce grădiniţă faină, plină de frumuseţi şi bunătăţi! Felicitări pentru ea!
    Şi...o săptămână cât mai frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  20. Dar ce le lipseste rosiilor tale ca sa produca in continuare? Apa? Caldura nu cred ca le lipseste...
    Sau pur si simplu sunt "consumate".

    Ale mele, cel putin acelea galbene "pearshaped" infloresc intr-o veselie.Nici nu putem mânca atâtea.

    Ce interesant sa poti tine o gradina si iarna!

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc, Alexandru ! Se pregateste de toamna ...

    RăspundețiȘtergere
  22. Alex, cred, ca a trecut vremea lor. Rasadurile le-am pus in gradina in mijlocul lui Aprilie. Sint trei luni bune, de cind culegem fructe zemoase. Mai sint citeva, ce au flori la virfuri ...
    Trebuie, sa le plantez esalonat, sa nu se coaca toate deodata.
    Perele galbene, trebuie, ca sint tare gustoase. O sa pun si eu in primavara viitoare.
    Acum urmeaza perioada verdeturilor. Zilele astea, trebuie, sa fac un control in cutia cu seminte. O activitate foarte placuta ...

    RăspundețiȘtergere
  23. cate frumuseti ai in gradina Dani! O minunatie de culori, e incantator! Si mie imi place sa ies dimineata, macar cateva minute sa ma incarc cu energia din gradina...Cred ca si toamna e superba. Toate cele bune, Dani!

    RăspundețiȘtergere
  24. Dana, toamna imi place mai mult decit vara, e ca o a doua primavara ... de-abia astept ploile de toamna, sa se improspateze gradina.
    Dimineata trec repede printre straturi, rup o rosie si o maninc pe loc ... curat citeva frunze uscate ... si imi fac planuri ... si ziua incepe frumos ...
    La tine, gradina e la apogeu acum - eu sint cu doua luni inainte .

    RăspundețiȘtergere
  25. tu tot mai ai rosii in gradina. ale mele s-au dus de mult , acu trebuie sa cumpar pentru salata. si asta pentru ca la fel ca tine le-am pus pe toate odata. invatare de minte , esalonare scrie pe fruntea mea la anul. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Mai am si sint si citeva inflorite. Din greseli invatam, Daiana .
    Si, nici nu sint toti anii la fel. Anul trecut si acum doi ani, tot asa le-am pus, deodata. Dar am avut rosii si in sfirsitul lui Noiembrie. Alte soiuri decit cele de anul asta. Conteaza si soiul.
    O sa reintroduc " Miel de Mexique " - plantutele erau cu rosii verzi pe ele, cind a dat bruma ...

    RăspundețiȘtergere