Wikiplayer

marți, 19 septembrie 2017

Din urma


Asta a fost inainte de Naxos. Am facut zacusca de vinete si ciuperci. Nu mai facusem de cativa ani si tare mi-era dor. Vinete din gradina socrului, rosii din gradina noastra, ardei din piata si ciuperci de la Super Market. Concomitent am fiert bulion de rosii. Am asudat din greu, dar am pus o farama de vara in camara  😊




22 de comentarii:

  1. Cred ca aceasta coproductie, gradina socrului. gradina voastra si Super Market este tare gustoasa! :))

    Sa ai o zi faina, draga Dani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Suna tare apetisant, mai ales pentru mine, care am decis sa nu mai pun nimic. Eu am facut mereu numai zacusca obisnuita, clasica, iar anul trecut toata mi-a fiert in borcane. Anul asta gata! Nu mai pun decat vinete la congelator. Atat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja doua borcane s-au dus. Pana de Craciun nu mai ramane nimic :)

      Ștergere
  3. Ce harnica ai fost! Culoarea borcanelor de zacusca intotdeauna m-a atras magnetic! Are o tenta ce imi place mult de tot. Chiar mai mult decat gustul...:D
    Acum, cu zacusca facuta, sa te odihnesti un picut!

    O saptamana excelenta si o toamna la fel, draga Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place cum a iesit culoarea :) Dar imi plac si tartinele cu zacusca si feta.
      De odihnit m-am odihnit in saptamana de vacanta, dar de-atunci am acumulat deja ceva oboseala ...
      Merci, Suzana ! Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
  4. Tu ma zoresti, am vinetele pregatite, ramane sa ma hotarasc cu restul de ardeioase pe care sa le coc(asta nu-mi place dar altfel nu fac) , dar cu ciuperci am facut o singura data si era extraordinar de buna; trebuie sa repet ca m-am lenevit prea de tot :(
    Ca sa nu fermenteze, eu le fierb in bain marie, neaparat.
    Te pup, Dani si toamna frumoasa iti doresc :)
    Toate bune, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu aveam ajutor la copt, ma apucam si eu mai greu. Cu ciuperci e cea mai buna zacusca, da :)
      Eu nu le-am sterilizat dupa ce am umplut borcanele, doar am turnat ulei fierbinte pe deasupra. Pana acum se coporta bine, cred ca n-ajung sa se strice.
      Spor la treaba si zile frumoase, Elisa !

      Azi m-am intristat, cand am aflat de vijelia din Timisoara ...

      Ștergere
  5. Arata fooooarte bine ! Imi ploua in gura. :):):)
    Sa le mancati cu placere !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Copii nu se inghesuie, dar nu ma supar de loc :) Multumim, Mihaela !

      Ștergere
  6. Eu in fiecare an vreau sa fac si nu reusesc. Anul acesta imi propusesem doar vinete congelate, suc de rosii si ceva bulion, compot si gem. Doar cu gemul sunt mai bine :) Harnicuta esti! Zacusca iau de la mama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bun si gemul. Nici eu nu fac in doi ani la fel. Anul asta am pus mai putin gem si dulceata, dar am umplut un raft cu compot :) Iar zacusca i-am trimis si mamei :)

      Ștergere
  7. de ani de zile nu am mai facut, ca nu am cum coace la bloc cu bucatarie open. Dar ma pui pe ganduri :D. Oare merg cu ele necoapte, doar fierte? O sa iasa asa, o tocana de legume.
    Anul asta am facut gemuri, suc de rosii, castravetii murati i-am si mancat :D .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salata de vinete cum o faci ? Daca poti coace vinete, e valabila metoda si pentru ardei si apoi pui zacusca sa fiarba fie intr-o oala mare, fie la cuptor. Sora mea o face la cuptor, mie imi place s-o amestec :)
      Catraveti de murat, mititei si fragezi, nu gasesc ioc si nu ma pricep sa-i cultiv, mereu se faineaza si n-am spor cu ei. Ma multumesc cu ceva gogonele si in rest sunt la putere maslinele si caperele.

      Ștergere
    2. salata de vinete o fac cu vinete oparite. Dar ma gandesc sa ma auto invit la prietenii cu curte si gratar cu sacul de vinete si saculetul de lemne.
      Fainarea a dat si la mine in castraveti, dar cum i)am mancat (4kg, singura) o sa pun din belsug gogonele la loc in borcane.

      Ștergere
    3. Asa fac eu salata de dovlecei. Presupun ca se poate, dar sigur va fi mai gustoasa zacusca daca vinetele au gust de fum.
      Gogonele, da, o sa vina si randul lor pana la sfarsitul lunii :)

      Ștergere
  8. Mmm, minune! ☺ Cum procedezi cu ciupercile? Nu am mai făcut până acum și cu ciuperci și aș vrea să fac.
    Spor la treburile de toamnă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciupercile le toc marunt si le pun in tigaie dupa ce prajesc ceapa cat sa devina transparenta. Le tin pe foc pana se evapora apa din ciuperci, dupa care adaug vinetele, ardeii si in final sucul de rosii. Cantitatea de ciuperci poate varia, de la 400-500 la 800 de grame ( curatate ).
      Merci, Zina ! Spor la treaba si tie !

      Ștergere