Wikiplayer

duminică, 17 septembrie 2017

My Naxos


Dupa doua saptamani si ceva de pauza neanuntata de blog, dau si eu semne de viata. Am fost calatori chiar in ajun de inceput de an scolar. 
In Ciclade, mai precis in Naxos.

E toamna, stiu, dar gandul meu e tot la apele marii Egee, la insulele batute de vant, cu vegetatie tepoasa si aer parfumat.

Ce o sa-mi amintesc despre Naxos  ?  In afara de plajele ce trec prin toata gama, de la nisipul cel mai fin la lespezi de piatra si de la umbrare cu baldachin la pustietatea absoluta, am facut o pasiune pentru cartofii si branzeturile insularilor. Am mancat cartofi zilnic si chiar daca ii comandam in doza dubla, n-am apucat sa ma satur. Iar branzeturile, de fapt lactatele in general, au fost un deliciu. Din lapte de vaca ( daca nu stiati, in Naxos au vaci, lucru rar pentru o insula greceasca ), de capra si de oaie. Ca urmare, si inghetata a fost exceptionala. Atat de buna, ca n-am facut poze  😋
Din ce am fotografiat  :

Bisericuta din port - Panaghia Mirtidiotissa

Mic dejun : branza moale de capra si fructe de cactus

Azalas 

Cochilie

Padurea de cedru in drum spre plaja

Salata noastra cea de toate zilele

Naxos Town

Panaghia Drosiani

Pyrgaki - cu marmura roz in nisip

Terasa muzeului de arheologie in orasul vechi

Koufonisia 
Calmari proaspeti la taverna Deoudas

Alyko Beach
Hawai Beach 

Cedru albit de soare si vant

La revedere, vara  !

26 de comentarii:

  1. Welcome back! :)
    Voi ati avut vara, dar noi ... un soi de primavera!
    Sper din suflet draga vara, ca ne vei vizita mai mult si pe noi la anul! :))
    Frumoase fotografiile tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de intampinare, Ella ! Poate te hotarasti sa vii cateva zile incoace, e cald ca in August si lumea inca merge la plaja. Noi ne rugam de ploaie :)
      Ma bucur ca iti plac pozele :)

      Ștergere
  2. Foarte frumos! Imagini inedite pentru mine, in vacantele mele nu am avut experiente asa de autentice.
    Salutari, Dani, si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Vulpito ! Eu cred ca toate vacantele sunt perfecte, important e sa ne relaxam si sa traim clipa. Toate cele bune si la cat mai multe calatorii, draga mea !

      Ștergere
  3. Eeee....multiplu rasfat aici la tine! 🙂

    RăspundețiȘtergere
  4. Welcome! Nice pictures and tasty food.
    Hugs!

    RăspundețiȘtergere
  5. La revedere, vara, si de la noi! Ma intreb cum or fi fost cartofii aceia insulari, de te-au impresionat asa de tare. Fotografiile sunt minunate, culoarea apei este foste frumoasa si imaginea aceia din oras te pune pe visat. Foarte autentic, vorba Vulpitei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Taiati in felii mai groase si prajiti in ulei de masline :) Daca nu aveam cartofi din gradina noastra in camara, ma intorceam cu un sac in portbagaj.
      Am facut poze putine in oras, mai ales fiidca acolo ajungeam tarziu, cand lumina deja era prea putina. E o insula mare cu multe de vazut. Simt ca de-abia am atins suprafata.
      O saptamana buna, Mihaela !

      Ștergere
  6. Ca de obicei pozele esunt superbe ! Maine as zbura acolo. :) Calamarii arata intr-un mare fel. :)
    Saptamana usoara, Dani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am intalnit destul de des turisti romani in Naxos, presupun ca au existat zboruri charter. Ai putea programa o vacanta pentru vara viitoare :)
      Calamarii, daaaa :) A fost prima taverna unde am luat masa si totul a fost de nota zece.
      Saptamana usoara !

      Ștergere
  7. Cand ma uit la pozele facute de tine imi zic (mereu): gata, plec in Grecia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru tine trebuia sa pun o poza cu niste caracatite intinse la uscat pe un bat in port, chiar in fata tavernei :) Se mananca foarte bine in Naxos. Plus ca fac rachiu de nota zece :)

      Ștergere
  8. Superbe fotografii! M-ati convins ca se merita un maraton in Ciclade, cu promisiunea de relache in Naxos!

    RăspundețiȘtergere
  9. :)
    da, da! rachiu de caracatita! adica de baut la caractita... 😂

    RăspundețiȘtergere
  10. ce bine că te-ai putut bucura de o vacanţă aşa de plăcută ! minunate fotografii !
    ce frumos este pe acolo !
    pupic şi multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
  11. am calatorit cu tine, superbe fotografii si superba vacanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu o sa visez un an la zilele astea pline de soare si mare ... Ma bucur, ca ai venit cu mine, Coco !

      Ștergere
  12. Nu stiu cum am sarit postarea asta! Mi-au mers la inima imaginile.
    Superba zona, iar culorile apei, incantatoare. Nu am indraznit pana acum sa iau acele fructe de cactus. Ce gust au? M-ai facut curioasa! :)
    M-ai incantat! Ma bucur ca ai avut o astfel de excursie minunata!

    Toate cele bune, Dani! Deja citisem despre zacusca, asa ca viitorul apropiat il stiu... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au gust racoros si dulceag si sunt nai bune reci, de la frigider. Greu de curatat :) Mie imi plac mai mult facute suc, dar e mai multa bataie de cap. A fost o vacanta frumoasa, pacat ca vacantele se termina si ele intr-o zi ... Dar ne raman amintirile :)

      Ștergere
  13. Frumos loc de relaxare! Păcat că vacanţa, oricât de lungă ar fi, se termină...Noi suntem încă în Pelion, la Potistika şi explorăm sudul peninsulei. Mai avem 3 zile de soare şi mare, duminecă o luăm spre casă, cu un popas de noapte la sârbi, la Leskovac. Mă voi întâlni însă cu marea din nou (mai bine zis cu oceanul) în octombrie, când merg cu o prietenă în Maroc :) :) :) Toate cele bune, din frumosul Pelion!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca ti-a placut Pelion-ul :) E o zona atat de frumoasa !
      Cat despre Maroc, astept impresii. Ca sa-mi conving consortul, ca nu-i periculos :)
      Vacanta frumoasa in continuare, Adriana !

      Ștergere