Wikiplayer

duminică, 8 februarie 2015

Anemone de duminica


Dupa irisi si narcise, e randul anemonelor.

Afara e cand soare, cand nor si ploaie. Februarie musteste de apa.
Vantul a rupt suportul unui trandafir catarator. 
Treaba in gradina avanseaza in ritm de melc ...

Am cumparat opt bulbi de crini asiatici, cinci albi si trei lila.
Cand o sa infloreasca, o sa-mi amintesc ca i-am plantat in ziua primului buchet de anemone. Cei lila au aceeasi culoare.


Duminica frumoasa  !

48 de comentarii:

  1. sa ai o duminica minunata ca aceste frumuseti :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Anemone de duminică. Îmi aminteșete de obiceiuri de la noi, din Transilvania, duminica te duceai la biserică negreșit cu o floare, un buchețel un busuioc, nu ca să-l pui neapărat pe la icoane, poate ca să ai un parfum al tău, nu știu...Duminică frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un obicei tare frumos. Da, florile se potrivesc de minune cu ziua de duminica :) Numai bine, Marta !

      Ștergere
  3. la noi a nins, acum zapada se topeste asa ca totule cenusiu...
    buchetelul tau de anemone e o bucurie senina, multumesc! :)
    colorata sa-ti fie duminica! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, Pandhora ! Sper ca ti-am colorat ziua, macar cat ai privit anemonele :)

      Ștergere
  4. Aici e scaparea, Dani, in gradina ta ca la noi s-a intors iarna! O dumineca frumoasa ca anemonele astea iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca si la noi pana deseara se burzuluieste vremea. Au anuntat ninsori cam in toata tara. Muntii s-au imbracat deja cu zapada proaspata :)
      Februarie nu se dezminte si cu toate astea anemonele nu se dau batute :) Merci de urare, Adriana !

      Ștergere
  5. Vezi flori zăpadă atât de drăguț mai plăcută în zilele noastre. O zi bună și sărut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Splendide! Cine picteaza la tine in familie?

    RăspundețiȘtergere
  7. Am!!roze albe si rosii...am una care a si scos o frunza deja de saptamana trecuta,pentru ca am prins timp frumos sambata trecuta si m-am infipt cu sapica in gradinuta,...era plin de nasturei si i-am asasinat pe toti din ronduri [mai am pe carari] da' de ieri ninge,sta,ninge...februarie cel nebun.Miercuri am iesit si prin gradi' si am mutat neste zmeura ,sper sa n-aiba nimic.Am vrut sa-mplant si niste arbagic da' atat a mormait si pufait al meu in legatura cu niste doage sarite[?!?!!?]si a elogiat stramoasele cele harnicoase....c-am renuntat pe moment-oricum eram cam rupta de osteneala[fire sensibila,nu?]acu'ne ninge ,stam la gura sobii,...de cate ori trec pe langa punga cu arbagic m-apuca depresia mov

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pacat de nasturei :) Asa-i, Februarie e nebun ... Imi inchipui ca te mananca palmele si te inteleg perfect cu arpagicul :) ( noi asa-i spunem in Banat, acum am invatat de la tine ca in Transilvania i se spune putin altfel ) Ii vine si lui vremea mintenas :) Desi nu cred ca se intampla vreo paguba daca il gasea zapada in gradina.
      Nu te lasa dominata de depresia mov !!! :)))

      Ștergere
    2. Nici un pacat de nasturei !!ca invadasera tot si pe dedesubt am gasit la melci si d-aia negri fara cochilie si d-aia mici si mijlocii cu cochi' ,...oooooo

      Ștergere
    3. Eu am putini nasturei spre deloc, de aia mi-a parut rau de ei. Dar daca ai distrus colonia de melci, a meritat sacrificiul :)

      Ștergere
  8. Daca la voi musteste de apa la noi deja se fac troiene de zapada in curand :) Primavara mi se pare din ce in ce mai departe..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apa multa aici se traduce prin zapada di belsug mai la nord. Am avut si ceva inundatii in partea de vest a Greciei ... Sunt pline la refuz lacurile de acumulare.

      Ștergere
  9. Sperbe, primavara in toata legea, daca stau bine sa ma gandesc cam pe la jumatatea lunii aprilie au inflorit anemonele la mine. O seara minunata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea din poza sunt salbatice. Cele de gradina mai intarzie, Vasile, dar oricum o sa infloreasca mai devreme decat ale tale. O seara frumoasa si tie !

      Ștergere
  10. mă bucur enorm că reuşesc să îmi bucur sufletul cu minunate flori dintr-o lume de basm, o lume atât de minunată - departe de frigul de pe la noi ! admir la tine anemone şi la mine este atât de frig !!! cu drag, îţi doresc multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur si eu, ca reusesc sa te " incalzesc ", draga mea japoneza ! :)

      Ștergere
  11. What a lovely white jug of anemones - it does the heart good to see such lovely colour at this time of year.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu prea am avut parte de anemone si-mi plac nespus.Ale tale sunt o minunatie!O saptamana buna Dani!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce frumoase sunt, Dani! Au o culoare deosebita.
    Saptamana usoara, calda si cu spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot varia de la roz pal, aproape alb, pana la violet si rareori rosu. O placere pentru ochi :) Saptamana buna, Mihaela !!! Calda nu cred ca va fii ...

      Ștergere
  14. ce splendori! recunosc ca vin la tine cu mare bucurie de fiecare data, pentru ca stiu ca atunci cand deschid pagina, computerul se inunda de frumusete!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce culoare superba au! Noi nu am avut niciodata anemone, sunt delicate.
    O saptamana frumoasa, Dani! Asa ca florile astea si fara vant si ninsori, ca ne ajunge!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In gradina am cativa bulbi care dau ceva semne de viata, dar sunt departe de a inflori ( am intarziat sa ii plantez ). Ma bucur si eu de cele culese de prin livezi :)
      O saptamana reusita pe toate planurile, Mihaela, cu vreme cat mai buna !

      Ștergere
  16. Salutare, Dani!
    Oare cum se numesc mai exact anemonele tale?
    Eu am 2 tipuri de anemone în grădină (mă refer la soi, nu la culoare), dar nu-s ca astea.
    Sunt absolut superbe și îmi place că, deși sunt așa delicate, au cozile lungi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Ioana !
      Se cheama Anemone pavonina. Sunt cele mai intalnite anemone in Grecia, in livezi, pe pajisti sau in poieni. Chiar si pe marginea drumului infloresc acum :) Au codite foarte lungi, cele din vaza le-am si scurtat, ca sa arate buchetul mai compact.

      Ștergere
    2. Mersi de răspuns, Dani.
      Le voi căuta în martie la târgul de grădinărit din Luxemburg :)

      Ștergere
  17. Cat de frumoase sunt! In gradina mea au inflorit prima data anul trecut si ma opream pe alee sa le privesc in adoratie. Nu stiu de ce am stat fara anemone pana acum! De cele mai multe ori lucrurile simple ne fac viata mai frumoasa. O seara buna, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine ai scris ! Da, lucrurile simple ne pot infrumuseta fiecare zi, e de ajuns sa le dam importanta cuvenita.

      Ștergere
  18. Чудовий букет! Гарного тижня!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Superbe anemone !
    Noi privim la zăpada înghețată din grădină... :(

    Să ai zile frumoase, Dani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica tu ai flori de gheata ... Imi inchipui ca e tare frig, azi noapte am avut si noi doua grade sub zero ... O zi frumoasa, Zina !!!

      Ștergere
    2. I hope your weather is better at the moment Dani. Your flowers are beautiful and must give you a spring feelling.
      Have a wonderful day.

      Ștergere
    3. -2 degrees Celsius at dawn , + 12 degrees Celsius at noon :) Have a lovely evening, dear Marijke !

      Ștergere
  20. Îmi dai voie să te invidiez un pic? :)

    RăspundețiȘtergere