Wikiplayer

duminică, 15 februarie 2015

Soare si seminte

Soarele de duminica e intotdeauna mai dulce, mai ales daca te bucuri de el in gradina, nu-i asa  ?  Cu toate ca n-am facut mare lucru, a fost tare bine.
Am afanat pamantul intre narcise si zambile si am scos pe alocuri iarba de pe alei. In plus, am numarat varfurile de lalele si mustatile crocusilor de primavara. Dar trebuie sa recunosc, ca in afara de soare si de cerul albastru, starea de bine se datoreaza si semintelor de rosii. Ieri le-am pus in pamant si de acum o sa astept cu nerabdare sa rasara.

Anul asta lista e mai scurta  :  Inima de bou, Pisanello, Negre de Crimeea, Berao Black, Couilles de Taureau, Orange Queen, Ananas, un soi de prunisoare dungate si un mix de rosii mari de toate culorile de la Kokopelli. Ultimele o sa fie surpriza verii. Sper sa le pot recunoaste dupa ce se vor coace, cautand fotografiile celor 12 soiuri notate pe plic. Anul trecut cele ce au rezistat pana in toamna, au fost rosiile cherry.  Celelalte le-am gustat, dar nu ne-am saturat. Acum ma axez pe soiuri cu fructe mai mari. O sa plantez o parte din rasaduri in gradina socrului, fiindca la mine spatiul e limitat si umbra e tot mai deasa in gradina din spate. Numaratoarea inversa a inceput.


34 de comentarii:

  1. Abia astept sa vina si la noi caldura sa ma ocup si eu de gradina.Azi am luat o foarfeca electrica pentru gard viu,sa tund niste pomisori ,ca se fac prea mari.Tu deja ai semanat si vad ca vrei sa te extinzi.Sa ai un am rodnic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa folosesti foarfeca sanatoasa si cu folos ! Eu ma descurc cu cea clasica :) Merci, Flori ! Sa avem toti un an bun !

      Ștergere
  2. e deja vremea de pus semintele de rosii in pamant? eu cred ca mai astept un pic, o sa le pun doar pe cele de ardei iuti deocamdata. spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca socotesti ca la sfarsitul lui Aprilie sadesc rasadurile se rosii in gradina, e vremea sa trezesc semintele. Tu mai ai de asteptat cateva saptamani. Merci, Cristi ! Spor si tie in tot ce faci !

      Ștergere
  3. Mult spor cu rasadurile si recolte nenumarate!
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Myky ! O saptamana reusita si insorita, draga mea !

      Ștergere
  4. Tam u vás v Grécku si záhrada ani nemá kedy odpočinúť, pretože zima je veľmi krátka. U nás ešte na mnohých miestach pokrýva zem sneh. V pondelok pred týždňom tu bola veľká snehová metelica a počas nej som stretla známeho, ktorý mi hovoril, že práve telefonoval so synom (jeho syn má za manželku dcéru mojej sesternice) a dozvedel sa od neho, že na Cypre, kde mladí žijú, je práve 20 °C. Taký veľký teplotný rozdiel medzi našimi krajinami. Ale už som včera v lese našla aj prvé snežienky.
    Takto to vyzerá teraz z nášho okna - https://plus.google.com/104645994859709007626/posts/jbo32FzKv64
    Prajem úspešný začiatok nového týždňa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nasa zima je mierna a dazdliva. A na Cypre je este teplejsie :) Snezienky sa u nas len zriedka uvidime ... Dakujem za komentar, Danka ! Pekny tyzden prajem aj ja ! :)

      Ștergere
  5. O saptamana frumoasa cu spor si rezultate bune in tot ce faci.
    Primavara-i pe aproape si la noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc !!! Cred ca nici tu n-o sa intarzii cu semanatul, pe malul marii primavara vine mai devreme :) Toate cele bune, Vasile !!!

      Ștergere
  6. uiiiiiiiiii, ce bine suna! si daca-s sub semnul lui Kokopelli, o sa fie bine :), caci e aducator de fertilitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o organizatie ce se implica in multe actiuni benefice pentru planeta noastra si in plus, au si seminte de calitate :) Sper ca o sa fie bine, Zazu ! Merci beaucoup !

      Ștergere
  7. Sa ai rasaduri frumoase si sanatoase, Dani! Si recolte asa cum iti doresti! Noi mai asteptam. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe jumatate sa fie din ce-mi doresc, o sa fie bine, Mihaela ! Multumesc mult si urarea se intoarce inzecita ! :)

      Ștergere
  8. De-abia aștept să lucrez și eu în grădină! :)

    Mult, mult spor în tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca nu te-am starnit prea tare cu activitatile mele gradinaresti :) Merci, Carmen !!! Sa-ti merga si tie toate din plin !!!

      Ștergere
  9. Бачу ви уже починаєте насолоджуватися весняними роботами у саду! А в Україні досі зима!)))

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Natura e mai grabita in Grecia, Juliana :) Multe salutari !

      Ștergere
  10. Cararea aceea cred ca va fi batuta in lung si in lat la nesfarsit in primavara ce urmeaza de catre gradinareasa neobosita. :) Spor la treaba si rasaduri sanatoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo o sa fie plantate primele rosii, fiindca sunt aparate de peretele vestic al casei. In mod sigur o sa fie batuta cararea dus-intors :) Merci, Marc ! Stiu ca te mananca palmele sa iesi in gradina, sper sa nu intarzie primavara la Cluj :)

      Ștergere
  11. Pe mine m-ai starnit, doar ca eu nu am gradina. Si uite asa, ma si vad facand planuri pentru balcon.
    Am si eu niste ganduri pe anul acesta, sper sa imi si iasa ceva.
    O saptamana frumoasa si rodnica, Dani harnica! Cate limbi straine stii, oare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Balconul e si el o mini-gradina :) Sa stii, ca nici eu nu am spatiu mult, chiar cochetez cu ideea de a planta cateva rosii in glastre. Spor la planuit si apoi la realizat, Mihaela !
      Apropo de limbile straine, doar greaca ma pot lauda ca o stiu bine si chiar si cu ea mai am de invatat. Slovaca o stiu din familie, dar n-am mai vorbit-o de un car de vreme. Apoi mai am tangente cu rusa si germana. Engleza am invatat-o singura de nevoie :) Franceza si italiana seamana cu limba romana, nu se pun la socoteala :)

      Ștergere
    2. Vai de mine, văzusem eu că-s cam multe, dar mi-ai întrecut așteptările :))
      Engleza am învățat-o și eu tot singură și din școală am prins ceva franceză spre bine și rusă. Tu trebuie că ai o înclinație specială și o minte de computer, zău! Felicitări!!!

      Ștergere
    3. Mihaela, stiu prea putin ca sa ma pot lauda :) Dar as putea sa ma perfectionez daca s-ar ivi ocazia. Vara trecuta dupa o saptamana in Portugalia, am inceput sa-i inteleg pe portughezi, desi e una din cele mai ciudate limbi din familia celor romanice. Chiar am plecat cu cateva carti de retete :)

      Ștergere
  12. sigur o sa ai cele mai tari rosii, ...cine se scoala de dimineataaa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma pot lauda cu rosii enorme si nici prea multe. Dar eu ma bucur de fiecare fruct, cat de mic :) Important e gustul lor inegalabil.

      Ștergere
  13. Ai avut vreme frumoasă, așa că ai putea face ceva de lucru în grădină. Pentru mine, nu există încă zăpadă și nu fac nimic încă. Salutari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut cateva zile perfecte pentru gradinarit, dar din pacate am fost acasa doar in weekend :) Tu faci plimbari in peisaje albe :) Pozdrawiam cieplo !

      Ștergere
  14. Am uitat despre sarut, așa voi trimite doi. :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai intrat deja de o saptamana in gradina! Dani, esti avanpremiera noastra!

    RăspundețiȘtergere