Wikiplayer

duminică, 19 noiembrie 2017

Ulei de dafin


Dupa ce am citit mai multe retete, am zis sa incerc si eu.
Am gasit o frumusete de dafin cu fructe coapte acum doua saptamani si am plecat cu un pumn de boabe negre, rotunde si lucioase. Le-am spalat si le-am maruntit in mojarul de piatra, care, iata, si-a gasit o noua utilitate. 
Apoi am pus fructele terciuite cu tot cu samburi intr-un borcanel si le-am acoperit cu ulei de masline. Am lasat vasul pe pervaz, la lumina, bine inchis. Azi am strecurat si am stors tot ce se putea stoarce.



 In final am obtinut o sticluta cu ulei parfumat, ce si-a gasit locul pe raftul din baie. Il folosesc periodic pentru masaj inainte de a ma spala pe cap. Pana acum il cumparam de la farmacie. De-acum stiu sa mi-l fac singura. 


12 comentarii:

  1. WoW! Este prima oara cand aud. Fiecare regiune are avantajele ei :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E uleiul cu care se prepara faimosul sapun de Alep :) Unde creste dafinul face parte din leacurile traditionale.

      Ștergere
  2. Ce culoare frumoasa are ! Te masezi cu el pe cap inainte de baie, am inteles bine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai verde decat era uleiul la inceput. Da, ma masez inainte de baie si stau cateva minute cu un prosop infasurat pe cap. Face bine la circulatia caplara si la radacina firului de par.

      Ștergere
  3. Ce interesant! E prima data cand aud de uleiul de dafin si de beneficiile sale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un remediu al medicinei populare in tarile mediteraniene. Bine de stiut, nu ? ☺

      Ștergere
  4. Nu stiam de asa ulei. Si nu stiam ca e pt par. Dar ce minunat ca pot sa ti-l faci acasa ;)
    Am un dafin in ghiveci dar abia ii jumulesc cate 3-4 frunze :)

    Intr-o zi o sa ma rad in cap si folosesc si eu uleiuri extravagante :) - acum am par prea des si nu reusesc din 2-3 samponari sa scap de un amarat de ulei de masline (grecesc, evident )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai par des, nu e de tine uleiul asta :) O sa-l folosesti mai incolo cand o sa inceapa sa se rareasca podoaba capilara. E foarte bine ca ai frunze de dafin :)

      Ștergere
  5. Sunt deja mândră ca am recunoscut fructele de dafin din prima, deci nu te citesc degeaba 😊 Uite cate am invatat! Daca tin minte bine ai mai scris ceva despre uleiul de dafin si ma demult, in comentarii?!? Asadar, e bun pentru par, dar cand nu ai prea mult. Cam ca mine, asa. Dar chiar nu am răbdare sa il curat din par. Abia ma descurc cu uleiul de măsline pentru piele. Trebuie sa stiu ca am ceva minute ca sa incep sa ma dau cu el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am mai scris despre fructele dafinului, iti amintesti bine. Acum am vrut sa ma laud cu uleiul homemade 😊 Nu folosesc o cantitate mare si nici nu pun in fiecare saptamana. Dar cand imi simt parul uscat, face minuni. Pentru piele prefer uleiul de migdale.

      Ștergere
  6. Ei, eu n-am citit când ai mai scris despre fructele de dafin si acum e prima oară că le vad! Tot premieră e și uleiul de dafin, ceea ce înseamnă că blogul tău nu-mi oferă doar bucurii estetice, ci și sfaturi interesante! Mulțumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Revin mereu cu complectari la subiectele care ma preocupa :) Si ma bucur, cand prezinta interes pentru voi, cei care imi cititi jurnalul.
      O zi frumoasa, Adriana !

      Ștergere