Wikiplayer

vineri, 6 decembrie 2013

Inceput de decembrie

     E frig. In ultimele dimineti gasesc parbrizul masinii acoperit cu flori de gheata. In punctul cel mai umbrit al traseului de naveta zilnica ma intampina imagini noi si stralucitoare, e chiciura cristalizata pe crengile copacilor si pe iarba. Ies in gradina doar la pranz, cand sunt acasa si cand e soare. Si nu fac mare lucru ... 
    Am plantat doua Stachys byzantina, un Penstemon rosu  si o radacina de Acanthus, am tuns doi trandafiri si toate tufanelele si-apoi m-am retras la caldurica. 
    In partea insorita a gradinii a aparut un boboc precoce de narcisa si ma intreb, daca o sa infloreasca pana de Craciun. O acompaniaza cateva floricele de iris salbatic, ascunse printre frunze. Sunt atat de fragile si totusi, fac fata curajoase noptilor reci. 



Un weekend frumos si toate cele bune de Sfantul Nicolae  ! 
   

30 de comentarii:

  1. E bine, totusi, ca mai poti face cate ceva in gradina, e reconfortant! Culoarea mea preferata, am primit0o cu drag la mine in casa:) Multumesc, Dani! Sa ai un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, e asa de bine, cand pot sa ma invart pe-afara :) Chiar daca nu stau mult, am satisfactia ca am facut ceva pentru gradina. Ma bucur, ca ti-a placut albastrul :) Culoarea viselor ...
      Seara frumoasa, Adriana !

      Ștergere
  2. A venit Mosul? La mine sa stii ca nu... :))
    Ce frumos si delicat e irisul. Si eu ma bucur ca ai putut sa mai faci ceva in ciuda frigului de afara si sint curioada sa vad daca infloreste narcisa pina la Craciun. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A venit Mos Nicolae pentru copii :) Eu ma multumesc cu o punga de bulbi pentru gradina :)
      Daca sa deschide narcisa, o sa incerc sa-i fac poze. Sigur ar inflori daca as aduce-o in casa, dar afara se pastreaza mai mult.
      Multumesc de vizita, Amedeya !

      Ștergere
  3. U na jest też bardzo zimni i do tego są wichury. W ogrodzie już nić nie robię. A Ty też lepiej uważaj, bo można się przeziębić. Pozdrawiam i buziak.
    U este un foarte rece și pentru aceasta sunt furtuni. Grădina are un fir nu. Și tu, de asemenea, mai bine să fie atent, pentru că vă poate prinde o raceala. Îi salut și sărut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-ti face griji, draga mea Giga, am scos din dulap hainele groase :) Iti urez, sa se potoleasca furtuna !
      Pozdrawiam i buziaki !

      Ștergere
  4. Culoarea clasică a irișilor. Așa i-am cunoscut toată copilăria mea și nu credeam că mai pot arăta și altfel. Surpriza a fost foarte mare când am văzut câte culori pot avea.

    Deși ne zgribulește frigul are și el rolul lui bun.

    Toate bune Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ales cei de cultura sunt colorati in zeci de nuante, cei salbatici sunt mai modesti, dar mereu atragatori.
      E bine, sa fie frig acum, da. Si maslinii si trandafirii si pomii fructiferi sunt mai roditori daca e frig. Cel mult o sa inghete salata, dar asta nu-i cu suparare, plantam alta mai spre primavara :)
      Multumesc, Ilinca ! O seara frumoasa si un weekend linistit !

      Ștergere
  5. Sper ca Mosul a fost darnic anul acesta! Irisii sunt superbi iar cu narcisa aia zici ca vine primavara:)
    Ce harnica ai fost prin gradina; eu deja nu am mai lucrat de mult prin gradina ca e foarte frig pentru munca, chiar si la pranz. Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mosul a fost darnic, dar a adus lucruri utile, ca sa se incadreze in economia de criza :)
      Harnica n-am fost, imi propusesem sa fac mai multe, dar tot e bine si-asa. Sper sa avem un weekend insorit si sa pot face poze :)
      Numai bine, Marc !

      Ștergere
  6. foarte frumos iris! multumesc mult - fotografia este superba!
    va veni si la tine FRIGUL ???
    iti doresc un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, draga mea !
      E deja frig, poate ca se raceste si mai mult ... o sa vedem. E bine sa scada temperatura atunci cand trebuie. Prea frig sa nu fie :)
      Weekend placut !

      Ștergere
  7. La mine nu ingheata asa rau afara, doar doua - trei nopti a fost mai ger iar plantele din ghivece care sunt pe langa casa mai au flori.... si eu sunt mult mai in nord! :))
    Weekend minunat, Dani draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plantele n-au avut de suferit, inca. Doar in zori de zi scade temperatura si ingheata superficial ... Ce bine, ca florile tale se mentin pe pozitie :)
      Seara placuta, Minnie !

      Ștergere
  8. Cat curaj pe domniile lor sa infloreasca pe asa vreme

    RăspundețiȘtergere
  9. Floricelele de iris sunt asa de frumoase! Salbatice nu am vazut niciodata!
    Numai bine, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Delicate si aproape transparente ...
      Weekend reusit, Vulpito !

      Ștergere
  10. Cat imi doresc si eu chiciura! La noi e doar frig!
    Mie toate florile "salbatice" imi plac mai mult decat cele de cultura. E frumos ce poate face omul, cateodata parca e prea ostentativ, grandios, "exagerat"... Natura e mai delicata si modesta... Are soapte, nu striga... Bat si eu campii!!
    Sa-ti infloreasca narcisa si sa ai multe bucurii, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem multa umezeala in aer, suntem aproape de lacuri ... uneori dimineata conduc invaluita de ceata si-apoi ies la lumina urcand coasta muntelui. Si mie imi plac mult florile salbatice si ma straduiesc sa le fac loc in straturi :) Si nu bati campii deloc, Maria :) E o descriere perfecta.
      Narcisa a inflorit. Te-a auzit :) Te imbratisez, cu drag !

      Ștergere
  11. ooooooo ,ce frumos!!!!!!!mititeii!!!!:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce frumos! Nici nu ştii cît eşti de bogată cu atîţia prieteni care îţi fac comentarii pe blog!!! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marta, multumesc mult !!! Ma simt bine sa impartasesc cu voi ganduri, imagini si intamplari :) Si tare ma bucur, cand prietenii imi scriu mesaje
      Toate cele bune ! O sa vin acusica sa vad ce-i de nou la tine :)

      Ștergere
  13. Ce fragil pare irisul salbatic! Si totusi face parte dintr-o specie de flori foarte rezistente la capriciile vremii. De cel salbatic nu stiam pana acum , dar probabil seamana si el cu celelalte rude : iris germanica, pumila , etc-nu ii stiu pe categorii pe toti, numai ce am mai zarit denumirile pe siteuri cu irisi de vanzare :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bulbi sunt rezistenti la ger, floarea nu ... E un iris algerian sau Iris unguicularis, unul din cei mai parfumati irisi. Infloreste incepand de-acum si pana in primavara. Anul asta e prima data ca se deschide in gradina mea :) Si sper sa apara mereu de-acum incolo.

      Ștergere