Wikiplayer

marți, 10 decembrie 2013

Noutati

Gradina are locatari noi. Sa facem prezentarile : 
In prima fotografie sunt cateva plante asa cum aratau in ziua in care le-am primit - Convulvulus cneorum, Cistus x florentinus " Tramontane " si  Acanthus mollis.



Apoi in gradina, dupa plantare ...
Cistus x purverulentus ,


Cistus x florentinus " Tramontane " ,


Lavandula dentata " Monet " ,



Stachys  byzantina ,


si Acanthus mollis ...


Mai sunt si altele, pe care n-am apucat sa le fotografiez si n-au ajuns inca in gradina - salvii, cimbru pitic, sedum, inca doua tufe de levantica englezeasca si niste pelin cam ciufulit, pe care o sa-l plantez cu toate astea, in speranta ca isi va reveni pe parcurs.

46 de comentarii:

  1. Să fie într-un ceas bun. Sper să evolueze toate cât se poate de bine și să te încânte cât mai multă vreme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ilinca ! Le trebuie timp, ca sa arate ce pot. Sper sa se adapteze cat mai multe :)

      Ștergere
  2. Mam nadzieję, że Twoich roślin zima nie uszkodzi i będą piękne wiosną. Pozdrawiam i buziak.
    Sper că plantele nu vor deteriora iarna și va fi frumoasă în primăvară. Îi salut și sărut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu va scade temperatura sub zero, o sa fie in ordine. Seara frumoasa, Giga ! Pozdrawiam cieplo i buziak !

      Ștergere
  3. Daca nu ma insel, cam toate si medicinale, si ornamentale, si rezistente... Sa fie sanatoase si voi la fel (cu asa plante e de asteptat sa fuga toate bolile)! Lavanda vrea sa si infloreasca?! Clar le merge bine, Dani! Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt plante carora le place clima mediteraneana, Maria. M-am orientat si eu, ca sa am ceva mai multa vegetatie vara :) Au frunzis rezistent si aromat si sper sa vad si flori de la ele, chiar daca nu vor fi spectaculoase. Lavanda are niste bobocei, da :)
      Multumesc de urari, draga mea ! O zi buna !

      Ștergere
  4. Stau rau in a retine denumirile astea stiintifice la plante.Sunt mici,plapande.Am recunoscut rosmarinul si penultima,noi ii spunem Jalesh.La noi abia a inceput iarna,pana la plantare e mult.Vei avea o gradina pe cinste.Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. " Rozmarinul " e levantica :) Am vrut sa cumpar si un rozmarin cu flori roz dar am trei tufe uriase deja in gradina si in final am preferat alte plante.
      Eu iarna profit de umezeala si plantez, ca sa se dezvolte radacinile inainte de caldurile din vara, altfel trebuie udate din greu si raman pitice.
      O zi frumoasa. Flori !

      Ștergere
  5. Esti sigura ca la tine vine iarna? :))
    Tare faine plantutele!
    O sa ai iarasi o gradina superba!
    Imbratisari Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iarna e deja aici :) Dis de dimineata am avut temperaturi de doua grade peste zero si adevarul e, ca trebuia sa plantez mai devreme transportul asta ... dar e bine si-asa. In glastrele de plastic le-ar fi mai frig decat in pamant si chiar daca frunzele vor avea de suferit, radacinile vor rezista.
      Eu visez la o gradina de vara argintie si aromata :) O sa vedem, daca visul se va realiza :)
      Toate cele bune, Minnie ! Te imbratisez si eu !

      Ștergere
  6. M'da !!...ai relatii sus^ la SHEFU',....iti da mana sa ne arati minunatiile astea mai ales ca in tara sant si -21 grade... si toate sant sloi.Deja ne e ciuda ,incepem sa ducem doru' primaverii desi pana atunci meteorologii ne promit doar minunatii cu turturi,...singurele locuri unde ne putem bucura ochii cu verdeata sant ghivecele rostuite prin casa sau rafturile supermarketurilor....Daca nu ne-am orientat si noi spre tari mai calde.....Aliana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu cum e in tara, vad buletinele de stiri si imi povesteste mama de fiecare data cand vorbim ... E o alta lume aici ... In nordul si estul Greciei e mai frig, noi suntem in zona de vest si avem clima cea mai blanda din partea continentala a tarii. Zapada o vedem doar de departe si inghetul e foarte rar. Dar crede-ma, ca mi-au trebuit ani buni, ca sa ma adaptez la caldurile lunilor de vara :)
      Apropo de relatii, chiar circula o anecdota despre Grecia : se zice, ca atunci cand Dumnezeu a impartit tarile, grecii au sosit ultimii la imparteala ( fiindca jucau table ) si cum nu mai avea altceva de impartit, Dumnezeu le-a dat ce tinuse pentru el, o bucatica de paradis pe pamant ...
      Esti binevenita sa te plimbi in gradinuta mea, Aliana ! Ma bucur, ca mi-ai scris !

      Ștergere
  7. Sa-ti creasca mari si frumoase, multe aromate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Green ! Cred ca pe lista favoritilor, dupa trandafiri si rosii, isi castiga un loc binemeritat plantele aromate :) Pe masura ce le cunosc, le apreciez tot mai mult

      Ștergere
  8. Dani fetita, chiar ca ai noutati, nu cunosc decat lavanda si jalesul, amandoua nepretentioase si foarte cuminti.
    Sa dea Domnul sa se faca mari si frumoase!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul asta a fost randul sa comand plantute nepretentioase si cuminti :)
      Multumesc mult pentru urare, Vasi ! De-abia astept sa le vad marisoare si am emotii pentru ele.
      Te imbratisez, cu mult drag !

      Ștergere
  9. Sa se prinda si sa te bucure la vara viitoare niste tufe splendide de aromatice! Dar eu raman cu imagini ale minunatilor tai trandafiri. Te imbratisez, Dani :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am plantat printre trandafiri in ideea ca o sa ii ajute sa se imbolnaveasca mai putin si o sa umbreasca pamantul vara :) Merci, Elisa, cu atatea urari bune, o sa se prinda sigur ! Te imbratisez si eu !

      Ștergere
  10. Le va merge din plin la toate, sunt foarte rezistente chiar si in Romania. Ce ma surprinde insa este lavanda inflorita la vremea asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Levantica a inflorit in ultimele zece zile, i-a priit soarele din veranda :) E foooarte devreme, ai dreptate si cred, ca acum, dupa ce am mutat-o in gradina, o sa-si concentreze fortele la nivelul radacinilor. Poate ca ar trebui sa-i tai bobocii ...
      Daca macar o parte din plante se vor dezvolta frumos, eu voi fi multumita :) Multumesc, Gabi !

      Ștergere
  11. numai minunatii Dani! sa se faca mari si frumoase sa ne bucuram si noi!

    RăspundețiȘtergere
  12. Bună DANI!
    Sunt superbe draga mea cu siguranță vei avea o gradină minunată!
    Zile călduroase îți doresc!
    Cu mult drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Elena ! Zile calduroase nu se intrevad, maine seara va fi cel mai frig ... o sa facem focul vartos :) Seara linistita, draga mea !

      Ștergere
  13. Ce-mi place mie pasiunea ta pentru gradinarit!!!! Si ma bucur ca o impartasesti cu noi! Doar de lavanda am auzit! Daca ma intreba cineva de celelalte nu stiam prin ce domeniu sa le incadrez! :))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu exista gradina, nu si-ar fi avut rost blogul :)
      Merci, Amedeya !

      Ștergere
  14. Numai minunatii!
    Nici eu nu stiam de-o parte din ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acanthus e planta ale carei frunzele decoreaza coloanele templelor antice, convulvulus e un fel de zorea, cistus-ul se mai cheama si trandafir de piatra, restul cred ca le stii ... oricum, toate rezista la seceta, asta a fost criteriul dupa care le-am ales :)

      Ștergere
  15. ca de obicei ma uimesti cu noutatile din gradina ! superbe fotografii! oftez si ma gandesc cat de departe este de mine vremea cand voi putea admira ceva plante si in gradina noastra...acum am in casa, doar graul pe care l-am pus intr-o glastra, de Sf. Andrei...iti doresc sanatate multa si spor la munca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In fiecare an ma trezesc tarziu sa pun grau la incoltit ... noroc, ca am frunze verzi in gradina :)
      Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
  16. In sfarsit ai apucat sa le plantezi in gradina!:) Peste vreo 2 ani, abia astept sa ne arati tufele pline de flori de lavanda:) Spor in continuare la plantat, ca vad ca mai ai, sa apuci sa le plantezi inainte de Sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, le-am plantat :) Au mai ramas doua radacini de pelin si niste bulbi intarziati de narcise pentru sambata. Multumesc, Marc !

      Ștergere
  17. Din nou ai primit plante. Ti-am mai spus - Cineva te iubeste! Sunt printre cele mai frumoase cadouri, si se vede ca esti foarte incantata de ele. Sa se prinda toate si sa ni le arati si la vara, un pic mai mari. Ce faceti de sarbatori, veniti in tara? Ca sa ne rugam de niste zapada... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am eu grija, sa-mi comand cadouri vegetale la sfarsit de an, dar adevarul e, ca cineva ma iubeste si ma ajuta sa-mi realizez planurile :) De una singura as fi avut mult de lucru cu sapatul, radacinile erau de doua ori mai dezvoltate decat partea aeriana. Oricum, pana nu vad frunze noi, nu rasuflu usurata ...
      Nu venim in Romania iarna asta, Andreea, preferam sa stam mai mult in vara ... Zapada o vom vedea de aproape eventual intr-o excursie la altitudine :)

      Ștergere
  18. Hi Dani, it is amazing how much plants can perk up even after a short period of time after they have been planted into the ground. The new plants that you have chosen for your garden are very nice ones. Now is a good time to plant here in Southern California, too, but I am so busy with pruning and fertlizing the roses that I hardly get to do anything else. Wishing you a happy weekend!
    Christina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plants are amazing, yes :)
      I prune my roses too : ) And I have to fertilize ... We have such similar climates, Christina :)
      Happy weekend and have a nice time in the garden, my dear !

      Ștergere
  19. lavandutza aia mica a si facut flori sau ma insel ? Ce bine de tine ! Tu plntezi si noi ne uitam la iarba inghetata ca sticla.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, are niste floricele draga de ea :) Am plantat-o intr-un loc insorit, sper sa-i placa si sa vad mai multe flori de la ea la vara.
      Iarba de sticla ? Mi-ar place sa o fotografiez.
      Duminica frumoasa, Zina !

      Ștergere
  20. Frumoase plantutele tale si sa ai noroc de ele .
    Draguta si anecdota despre Grecia.E intradevar un mic paradis si te invidiez ca stai in el :)
    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Gabi ! Te imbratisez, draga mea, si iti urez toate cele bune, tie si gradinii :)

      Ștergere
  21. C. Cneorum!!! o adevarata minune cu frunze moi si catifelate - iti vine sa-l mangai ca pe o pisica...
    Grija mare cu Acantus. Poate sa se inmulteasca ca o pacoste! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si Stachys are frunze minunat de moi ... incep sa imi placa frunzele tot mai mult :) C. cneorum mi-a cazut la inima dupa o vizita pe coasta Liguriei ...
      Acanthus e plantat intr-o jardiniera separata, nu prea are cum sa se extinda, decat daca o face prin seminte ... O sa-l am in vizor . Merci de avertizare !

      Ștergere
  22. Ai grija cu Stachys byzantina, e groaznic-invaziva! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar de-ar creste pe cat imi doresc eu, Mirela :) Am plantat-o intr-o zona golasa unde am incercat cu mai multe plante fara succes ....

      Ștergere
  23. Mirela are dreptate, dar se rezolva simplu, prin smuls:) Am si eu in gradina, se intinde bine si acopera ce nu e frumos. In plus, frunzele argintii creeaza o textura frumoasa. Noi ii spunem urecehea iepurelui, probabil fiindca e asa moale:)
    Sunt sigura ca va fi frumoasa gradina fiindca tu le ingrijesti cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa si vreau, Adriana, sa se intinda pe sub trandafiri si o s-o aranjez eu daca e prea deasa :) Englezii ii spun " urechea mielului " :) In greceste n-am gasit inca denumirea populara, dar adevarul e, ca nici n-am cautat prea mult ... Imi plac grozav frunzele catifelate ..
      Sper sa am timp sa ma ocup de gradina pe indelete in primavara asta, ca sa arate bine in vara ..

      Ștergere