Wikiplayer

luni, 17 septembrie 2012

Insula Milos


    Ar trebui sa scriu despre gradina, stiu ... dar trebuie sa va povestesc despre Milos, acum, ca incepe sa se cristalizeze amintirea zilelor petrecute la mare.  Verde, albastru si alb, soare si rafale trimise de Eol ... 
    Am ajuns acolo in primele zile de Septembrie si ne-am intors chiar inainte de a suna clopotelul pentru inceperea anului scolar.
   A fost o vacanta superba, am dat ocol intregii insule si ne-am scaldat in apele incredibil de verzi . Milos o insula vulcanica si pe fundul marii exista izvoare cu apa calda, mai ales pe coasta sudica. Una din plaje, favorita noastra, avea pietris de marmura, alta avea nisip auriu, alta era impestritata cu pietre visinii si portocalii ... Peste tot rocile sint erodate de apa, aer si oameni, care au sculptat pesteri, coloane, catacombe, adaposturi de pirati ... mereu e ceva de descoperit.  
  Si fiindca o imagine valoreaza mai mult decit o mie de cuvinte :





















    O sa-mi ramina intens in amintire ultima imagine ... marea aurita de soare la apus si vasul desenind arabescuri pe fata incretita a apei ... Undeva, pe virful muntelui, ascunsa printre casele albe, e o mica terasa de unde se poate privi in fiecare seara spectacolul sfirsitului de zi. Se cheama Utopia ...

73 de comentarii:

  1. Utopia indeed - magical images, wonderful seas, and lots of sunshine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dort wäre ich jetzt auch gerne...

    Servus
    CL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maybe you will be there sometime, Milos is a beautiful island ...
      By, Cloudy !

      Ștergere
  3. Amintiri din vacanta....ape de clestar si imagini de poveste...ce frumos!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ape de smarald si peisaje lunare ...

      Ștergere
    2. M-am indragostit iremediabil de Grecia iar acum,dupa ce am vazut fotografiile,vreau sa merg in Milos (desi imi planificasem alta insula).Ma intereseaza modul cel mai comod de a ajunge acolo.Ma poti ajuta? Multumesc pentru informatii si pentru frumoasele fotografii! Marcela,Predeal

      Ștergere
    3. Marcela, cel mai comod e cu avionul : Bucuresti - Atena si apoi Atena - Milos. Acolo poti inchiria o masina, ca sa te deplasezi in jurul insulei. Dar, daca aveti timp si va place sa calatoriti cu masina, de la Atena pleaca zilnic vase rapide spre Ciclade si in trei ore esti pe insula. Asta iti permite sa iei masina proprie. Noi am ales ultima varianta :) E o insula fantastic de frumoasa si ideala pentru un concediu romantic.

      Ștergere
    4. Multumesc pentru sfaturi.Voi ajunge cu siguranta .O vacanta frumoasa si anul acesta iti doresc!

      Ștergere
    5. Multumesc pentru urari, Marcela !!! Sa petreci minunat !!!

      Ștergere
    6. Mai tine-ti minte cu ce companie de ferry a-ti mers si pe la ce ora era plecarea ?(din Atena)

      Ștergere
    7. Nu-mi amintesc numele vasului. Am plecat dimineata devreme pe la sase si am ajuns acolo la pranz.

      Ștergere
  4. Bună DANI!
    Frumoase amintiri de vacanță ai!
    Pozele sunt superbe toate dar în mod deosebit
    prima și ultima sunt excepționale!
    O săptămâmă frumoasă și ușoară să ai!
    Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, ca ti-au placut, Elena ! Mi-a fost asa de greu, sa aleg fotografiile ...
      O saptamina buna si tie !

      Ștergere
  5. Imi place insula asta cu aspect selenar, uneori! Pacat ca nu este mai la indemana, ca Thassos-ul :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate merge cu avionul, doar ca trebuie sa schimbi in Atena. Cu vaporul rapid ( Speedrunner ) din Pireu calatoria dureaza patru ore. Nu-i aproape, ai dreptate ...

      Ștergere
  6. Pozele sunt superbe.
    Eu sunt iremediabil indragostita de peisajele grecesti
    Iar poza cu acea caracatita mi-a trezit amintiri delicioase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut muuulte poze :) Si tot nu m-am saturat ...
      Caracatita facuta la gratar, pe carbuni, e o nebunie. N-ai gusturi rele !
      Acolo, in Ciclade, totul e arid, te simti inconjurat de piatra si mare ... o lume dura, dar concentrata. Trebuie sa gusti strugurii, smochinele, rosiile lor, sint fara egal ...

      Ștergere
  7. Foarte faine pozele. Un adevarat paradis. Ultima imagine este intr-adevar geniala...O saptamana faina!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci Larisa !
      Ma bucur, ca ti-au placut fotografiile. Numai bine si plimbare frumoasa la Paris !

      Ștergere
  8. Классные фотографии! Спасибо за прекрасное! Первый раз вижу золотое море!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you ! I am glad you loved the golden sea ... it's one of my very favorite photos of Milos.
      Wishes for a beautiful evening !

      Ștergere
  9. A very nice serie Dani...... must be a wonderful place.
    thanks for posting this good work.

    Greetings, Joop

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A great island in the middle of Aegean sea. Beaches, history, gorgeous sunset and lovely people. They say : " Milos is for lovers " :)
      Thank you for your appreciation. Wishing you a nice week, Joop !

      Ștergere
  10. Dani, in prima faza am amutit, apoi mi-am revenit! :))
    Incredibil ce culori are natura si cat de frumos e filtrat soarele! Mi-e imposibil sa decid care dintre imagini e mai frumoasa!
    P.S. Inotatoarea e chiar autoarea?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, ca ti-au facut asa o impresie instantaneele din Milos.
      Da, in apa-s eu, la primul contact cu valurile insulei ... Doar ai vrut, sa ma vezi ! Mi-am luat inima in dinti si am pus o poza :)
      In realitate, e chiar mai impresionant ... culorile-s fantastice, mai ales dedesubt de apa.

      Ștergere
    2. Esti o draguta, atat la propriu, cat si la figurat! :)

      Ștergere
  11. Se vede ca ai avut o ultima vacanta frumoasa si relaxanta. Peisajele sunt superbe, atat de diferite intre ele de ai impresia ca sunt adunate din mai multe locuri si vacante - una dintre ele la Polul Nord, printre ghetari. Multumesc ca iti imparti amintirile cu mine. Mi-e dor de vara... Mai e mult pana la anu'?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Polul Nord e Sarakiniko, o plaja celebra pe coasta de nord. E ceva impresionant, ca un fiord sapat in creta ... E o diversitate uimitoare acolo, in Milos ... am venit acasa cu cele mai frumoase amintiri.
      Imi place sa povestesc. Placerea e de partea mea, Andreea. Si eu ma simt la fel citind despre locurile vazute de tine ...
      Vara ? Numaratoarea inversa a inceput :)

      Ștergere
  12. Such a beautiful place Dani. How lovely to see the blue sky's and the landscape. I wish I could step on an airplain to have a holiday.
    Have a wonderful evening.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greece will be here always, waiting for you :) Glad you liked the photos, dear Marijke. Hugs and kisses, my friend !

      Ștergere
  13. Ce frumoase locuri,daca nu exista internetul ,nu le-as fi vazut niciodata.
    M-am uitat la poze de cateva ori,si maine si poimaine...
    Amintirile frumoase nu se uita!!! Noapte buna !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mami, a fost grozav ... fiecare zi a fost frumoasa in alt fel ... o sa vezi si alte poze, numai sa-mi fac timp sa pregatesc un mesaj :)
      Te sarut !!!

      Ștergere
  14. nu pot sa cred cat de minunate culori poate avea marea...
    fotografia cu apa in degrade e o adevarata bijuterie....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pandhora, pe plaja cu pricina mi-am dorit sa pot da timpul inapoi si sa fiu in luna de miere ... apa avea culoarea mierii, pura, luminoasa, nisipul era fin ca o pudra ... un vis. Si-o liniste pe plaja, nu se auzeau decit valurile, si pietrele rostogolite la mal ( fac abstractie de tipetele indienilor mei ).

      Ștergere
  15. mă bucur pentru tine, pentru sufletul tău ... pentru mine, ai fost undeva departe, într-un peisaj de vis, parcă pe urmele lui Ulisse ...
    mă bucur din tot sufletul că te-am cunoscut ... şi prin ochii tăi pot admira locuri minunate, unde nu pot ajunge decât prin vis ...
    din cuvintele alese pentru a descrie zona, imi dau seama că ai încărcat foarte bine 'bateriile' pe acea plajă şi că te-ai simţit ca o sirenă în acea apă atât de limpede ... minunate fotografii ... plăcută muzică ...
    îţi doresc o seară plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vacantele trebuie sa ofere hrana pentru suflet ... vacantele impreuna cu cei dragi. Nu m-as putea bucura de nimic, daca n-am fi toti impreuna.
      Cel mai mult, la intoarcere, nu-mi lipsesc plajele minunate, ci timpul petrecut cu baietii mei, cel mare si cei mici :) De-acum, imi ramin duminicile, micile vacante, ca sa intrerupa monotonia cotidianului ...
      O zi frumoasa, draga mea japoneza !

      Ștergere
  16. Superb este prea putin spus.Nu am cuvinte.Apa ma fascineaza intotdeauna,as putea sta ore intregi sa o privesc,sa o ascult,si atat.
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce armonie de culori si ce locuri minunate !! Nu degeaba imi place mie Grecia :)
      Dar ultima poza e .... nici nu gasesc cuvinte .

      Ștergere
    2. Mihaela, imi pare bine, ca te-au atras valurile limpezi. O mare mai verde, nici c-am mai vazut ...

      Ștergere
    3. Gabi, ma bucur, ca te simti bine in tara mea adoptiva. Si eu inca mai am multe de descoperit :)
      Ultima poza a fost cireasa de pe tort - a iesit fara efort si neasteptat de bine.

      Ștergere
  17. Hi Dani, wow, what a beautiful island! Looking at your pictures is like going on a mini-vacation, exactly what I need in my tea break right now. May I ask the pretty woman swimming in the water on the 6th photo is that you?
    Christina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Christina ! I am so happy that you enjoyed it. That's me in the water, you guessed it right :)
      Wishing you a wonderful day !

      Ștergere
  18. Pozele sunt delicioase, in afara de cea cu caracatita:).

    RăspundețiȘtergere
  19. Superb! cuvintele sunt de prisos, sa fii acolo cu adevarat, cu toate simturile in alerta... trebuie sa fie magnific.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dana, ai gasit un cuvint extrem de potrivit. Magnific !!! Daaa, asa e, a fost un ospat al simturilor si trebuia sa scriu si despre cea mai buna inghetata de fistic si caimac pe care am gustat-o vreodata in Grecia ...

      Ștergere
  20. minunate pozele, locurile cred ca-s de vis. la iarna, ultima poza cred ca va face cat un foc bun intr-o soba prietenoasa. (ma bucur sa te vad)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate Simona, e mult soare inmagazinat in ultima poza. Milos e splendida, de-abia am plecat de-acolo si parca m-as duce inapoi ... mi-ar place, sa stau intr-o insula chiar si iarna. Poate odata o sa mi se implineasca si visul asta.
      O zi frumoasa ! ( ma bucur, ca mi-ai scris :) )

      Ștergere
  21. :)
    bine te-am regasit !
    frumoase locuri !

    RăspundețiȘtergere
  22. Foarte frumos, intr-adevar, pozele spun totul. In prima faza eram contrariata daca in poza cu caracatita animalu e real ,apoi am citit comenturile si m-am lamurit. Poate ne luam si noi inima in dinti si facem un concediu in Grecia ca prea ne faci pofta cu pozele tale :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaa, imi pare bine, ca ti-a placut asa de mult ! Daca te pot ajuta cu vreun sfat, imi spui.

      Ștergere
  23. Aoleuuuuu ce frumuseti!!!!!!! Si ce culori minunate!!! Am intrat sa te salut si acum stau si admir pozele astea minunate....nu mai pot sa-mi dezlipesc ochii de la ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am straduit, sa pun niste poze frumoase, am avut de unde alege :) Multumesc !!!

      Ștergere
  24. Minunate locuri, intense trairi in tot ceea alegi sa expui si sa imparti cu noi.

    Esti o femeie frumoasa si totodata puternica Dani.

    Iti sunt recunoscatoare ca ne-ai lasat sa te cunoastem si vizual ca spiritual ne-am hranit mult, pe-ndelete si linistit cu frumusetea, bogatia si generoziatea sufletului tau.

    La cata delicatete si gingasie se desprind din postarile tale cred ca lumea se astepta sa te vada mai ...vulnerabila dar atunci nu ai mai fi putut gestiona atat de bine ceea ce ai de gestionat.

    Sa fii sanatoasa, iubita, voioasa si multumita cat se poate de mult de-acum incolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilinca, m-ai facut sa simt un val de caldura-n cosul pieptului. Multumesc !!! M-ai lasat fara cuvinte, crede-ma :)
      Te imbratisez si iti urez si eu, din suflet toate cele bune !!!

      Ștergere
  25. The wonder of the Aegean sea tunes. There has to be beautiful. Regards Monika B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Welcome Monika and thank you for the visit ! It was great ... a perfect week on a lovely island.

      Ștergere
  26. Daca am fi stiu unde ajungeti, cred ca ne agatam de voi, acolo la bagaje sa putem vedea si noi auriul acela al lacului.
    Tu ai iesit superb in poza, parca imi mai trece dorul:)))
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce m-as bucura, sa fim impreuna citeva zile de concediu ... inchipuie-ti, ca stam pe plaja si vorbim de flori si gradini ... Am adunat si seminte din gradina hotelului, niste flori de piatra duble si mari. Am scuturat toate glastrele ce mi-au iesit in cale :) Daca se fac, la anu' impart seminte :)
      A fost o incheiere perfecta pentru vara asta fierbinte ...

      Te sarut si te imbratisez, Vasi !

      Ștergere
  27. Minunate fotografii, Dani! Cred ca aiavut un concediu teribil. Mi-as afunda si eu pasii in nisipul acela gros...Apa este incredibila si stancile alea albe creeaza un peisaj ciudat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pacat, ca n-a durat mai mult ... si marea era furtunoasa pe tarmul nordic, am fost norocosi, ca am prins o zi de mers cu yachtul ...

      Ștergere
  28. Imagini superbe,de vis,musai la anul trebuie sa ne facem timp sa mergem si noi la sora mea,sta aproape de mare,aproximativ 2 km,de pe terasa de la ea se vede marea,e superb si la ea in Alepohori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neaparat ! O sa iti vizitezi si sora, faci si un concediu la mare si faci si economie :)

      Ștergere
  29. Oh such an enchanting place.
    I would dearly love to have a holiday there too.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. It's a marvellous island, Diana. I wish, you will come someday in Greece and Milos will be there, waiting for you with lovely beaches and green waters ...

      Ștergere
  30. Ostrov Milos mi tak trochu pripomína Santorini. S tým rozdielom, že Santorini je čierny a tu na Milos je biela láva. Je tam krásne, no chýbajú mi tam stromy. Kam ste sa schovávali pred slnkom? Voda v mori nádherná.

    RăspundețiȘtergere
  31. Finalmente te "cunosc" draga mea, Dani, foto cu tine m-a impresionat mai mult decat toata frumusetea Greciei concentrata de tine in catev poze.E mirific totul, tu insa imi placi tare si ma bucur enorm ca te-am vazut, imi place mult sa stiu cum arata interlocutorii mei :-) o imbratisare calda!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, Szqwer ! Placerea e de partea mea ! Te imbratisez !

      Ștergere
  32. Minunate locuri, ceea ce se poate spune despre toate locurile din Grecia, oriunde te-ai duce...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar peste tot nu e frumos ... Vorba romanului, padure fara uscaturi ...
      Dar ne straduim, sa ne alegem locuri frumoase pentru micile noastre vacante. Chiar si in Milos erau pe alocuri cariere de piatra cu santierele aferente, pe care le-am trecut cu vederea ... macar de-as putea schimba ceva ...

      Ștergere