Wikiplayer

vineri, 21 septembrie 2012

Pastel de toamna

   In gradina mea, unde plantele se simt invigorate dupa prima ploaie de toamna, seamana mai mult a primavara ... roua se-aduna pe frunze-n zori si melcii se catara pe zidurile insorite. Culorile-s mai pale, florile mai putine, dar e mult verde in jur si coltii primelor narcise si-au facut deja aparitia sub o tufa de agrise. Mi-e mai mare dragul, sa stau in gradina. E asa de bineee si termometrul arata din nou temperaturi normale.
   Nu e inflorita tufa de Cestrum, dar anul asta am mai multe Mirabilis care se deschid la ceas de seara si ma asteapta la intoarcere. Si trandafiri de toamna, podoabele scumpe ale gradinii, putini, dar pretiosi, iar linga carare se intinde ca un val un alyssum liliachiu.











                                                     Weekend frumos !

32 de comentarii:

  1. Sa tot stai in gradina.
    Si eu stau cu placere in gradina.printre florile mele.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, poate pui si o poza cu florile tale, ce zici ? Cu una din creatiile tale culinare in prim plan, bineinteles :)
      Te imbratisez !

      Ștergere
  2. Cunosc senzatia asta de inceput de toamna, cu soare bland care te rasfata...E anotimpul meu preferat. Sa ai un weekend placut in gradina ta, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, de-ar tine vremea asta frumoasa ... Numai bine, Adriana !

      Ștergere
  3. Der Herbst kommt, und er bringt uns auch viel mit, vor allem bunte Farben und schöne Früchte...

    Lieben Gruß und Sonnenschein
    CL

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună DANI!
    Sunt deosebit de frumoase pozele tale!
    Un weekend cât mai plăcut îți doresc!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Incantatoare gradina! La noi ploua, e destul de frig.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oi DANI!

    A Primavera está chegando, e com suas lindas flores está mais

    bela ainda!

    ótimo dia!

    Brasil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi Adriano ! It seems like spring right now ... Have a lovely weekend !

      Ștergere
  7. ploaia ta calda difera mult de ploaia noastra rece de astazi.Dar stirile meteo dau vesti pline de optimism si aflu ca ne vom mai incalzi si noi la soarele mai bland al toamnei.Poate se vor mai deschide si o parte dintre trandafirii mei.Te ”invidiez” pentru ca ai doua primaveri pe an, de fapt una din ”toamna” pana catre urmatoarea vara, nu? Dar asta inseamna si mai multa munca pe afara, ca daca ai vreme prielnica, iti faci de lucru prin gradina.
    Am vazut floarea de trandafir, este de la frumoasa Augusta, nu?Si mie mi-a facut de curand un buchet de flori, insa frunzele nu arata foarte bine, s-au ingalbenit mai mult decat cele ale altor trandafiri si au si cateva pete negre.Cred ca e un trandafir capricios.Dar foarte frumos, la primavara sper sa se umple de flori si la mine :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i, am doua primaveri dar si dublu de lucru in gradina :) Si trebuie ingrasat bine pamintul, altfel saraceste repede cu recolte repetate.
      La mine Augusta infloreste a 3-a oara anul asta, bineinteles nu asa de bogat ca in primavara, dar e o placere, sa-i vad florile in culori mai inchise acum ... Nu mi-a facut probleme de nici un fel cu frunzisul ei, in afara de niste gauri lasate de omizi. Ca sa aibe funze galbene a ta, ceva ii lipseste ... fier, magneziu ... Sper, sa-si revina, e inca in perioada de acomodare. Din observatiile mele, tradafiriilor le trebuie doi ani, cel putin, ca sa-si dea drumul ...

      Ștergere
  8. gradina ta este ca de fiecare data un vis frumos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, Pandhora, cred, ca iubesti mult florile si gradinile ... Multumesc !!!

      Ștergere
  9. Superbe "trompetuţele" şi celelalte frumuseţi din grădină!
    O să le ducem dorul....în curând....
    O zi frumoasă, Dani! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa fim ocupati cu sarbatorile de iarna si apoi cu rasadurile si uite-asa ajungem iar la primavara :)
      O seara minunata si o duminica perfecta, Alex !

      Ștergere
  10. frumoase flori ai!... este bine că trăieşti într-o zonă cu o climă mai prietenoasă ... muzica ta, foarte plăcută dar puţin cam melancolică, îmi plimbă gândurile prin această lume a ta, atât de departe - dar apropiată prin legăturile nevăzute ale internetului ...!
    la mine, încet-încet, se duc toate 'colegele' mele de-o vară - dar cu folos pentru cămara de iarnă pregătită de micuţa mea!... doar varza se bucură de acelaşi bun tratament în continuare şi o admirăm cum îşi desăvârşeşte costumaţia zi după zi ... vremea plăcută îl ajută şi pe ticuţu meu să pregătească grădinile pentru toamnă ...
    ... am găsit 'banchetul' de Platon ... astfel o să am o lectură mai deosebită zilele acestea!
    weekend plăcut, îţi doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac mult florile si nu numai sa le vad, dar si sa le cultiv, sa le rasfat si sa le vorbesc :) Si in ultima vreme, a devenit o pasiune sa le fotografiez :) Ma bucur, ca iti plac !
      Noi punem mai putine conserve, fiindca avem legume proaspete iarna. Mai mult de pofta fac zacusca si pun muraturi ... Tocmai am pus niste rasaduri de varza cumparate in gradina si acum am terminat sa le ud. Varza acra de sarmale am primit de la parinti, dar am invatat sa fac si sarmale cu varza dulce acrite cu lamiie si-s foatre bune.
      Deci citesti " Banchetul ". O sa-mi spui apoi parerea ta ...
      O seara frumoasa si o duminica la fel ! Salutari micutei si ticutului !

      Ștergere
    2. mulţumiri de la micuţa mea şi ticuţu meu, pentru salutările transmise! ... micuţa mea ar vrea şi ea în ţinutul tău fără iarnă (doar s-a repezit puţin spre noi frigul şi micuţa plânge acum după vara ce de-abia a plecat ...)!
      o duminică plăcută îţi dorim şi ţie!

      Ștergere
  11. Dani the light on the photo's is so beautiful. I can imagine what rain does to your garden. Must be a welcome shower for your garden.
    Have a wonderful sunday.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's one of the best moment of the year, the first autumn rain ... A beautiful sunday to you, Marijke !

      Ștergere
  12. Uh, ce frumos.
    Iată că am ajuns şi aici, în grădină.
    Nu mai sunt anonimă acum, căci conversez prin parfumuri, cu florile tale. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun sosit ! Daca iti plac florile, ai nimerit bine :) Gradina te va primi intotdeauna cu bratele deschise.

      Ștergere
  13. eu am cam pierdut anul asta floarea de infloreste seara. a iesit un singur fir si nu stiu daca o sa mai supravietuiasca pana la anul samanta lui. ele sunt perene, se autoinsamanteaza, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In clima din Romania nu-s perene, trebuie semanate an de an. Au niste radacini carnoase care pot rezista unei ierni mai usoara, dar cel mai sigur e, sa aduni semintele. Se autainsaminteaza deseori, poate iese vreun plantuta si fara efort din partea ta :)

      Ștergere
    2. Cristina, desi mai devreme am comentat la tine, acum ma avertizeaza, ca e o problema pe blogul tau si s-ar putea sa imi transmita un virus ... Mai incerc ... sper, sa se remedieze.

      Ștergere
  14. Ešte raz ti pochválim tie tvoje mirabilis, aj keď som ti ich už pochválila na facebooku :-) Všimla som si, že ako sa ochladili a skrátili dni, že mi kvitnú dopoludnia oveľa dlhšie. Niekedy aj do jedenástej. Aj u nás by už mohlo konečne poriadne napršať. Trošku pršalo v sobotu večer, ale to bolo veľmi málo. Moje kvety nevyzerajú dobre, chýba im voda :-(

    P.S.
    Ako Tunisanka mi to nejde odoslať, idem to skúsiť poslať cez google.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dakujem Danka ! Kvitnu dlhsie lebo maju menej svetlo, to sa im paci :)
      Tu padalo tri dni, a teraz mame zase slnko. Vcera som polievala salat ...

      Ștergere