Wikiplayer

sâmbătă, 3 mai 2014

Din urma

Cam asa arata latura estica a gradinii inainte de vacanta. 
Am vrut sa va arat noile piramide ale clematitelor, pe care le-am asezat la mijloc de Aprilie langa scara din spate. Mesterul meu a lucrat la ele doua zile si au iesit asa cum mi-am dorit. Deja clematitele s-au catarat frumusel pana sus si sper sa arate bine cand vor inflori.




In poza de mai jos se vede modelul initial, piramidele cumparate pe care se sprijina doua tufe de trandafiri. Sunt confectionate din tije metalice mult mai subtiri si a fost nevoie sa fie sprijinite cu bare metalice compacte in vreo doua locuri, unde erau gata sa cedeze.



Duminica frumoasa  !


42 de comentarii:

  1. cred că ştii cât de mult îţi admir grădina ... şi de asemenea cât de mult îţi admir talentul de a avea grijă de aspectul şi sănătatea întregii populaţii din grădină ...
    de abia aştept să văd cum clematitele vor creşte şi îşi vor expune, cu mândrie, frumuseţea !
    mai ales dacă vor asculta, măcar puţin, muzica ce o ascult acum la tine!
    şi eu cu drag îţi doresc o duminică plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu le astept cu nerabdare :) Una din ele si-a deschis cativa boboci, dar sunt ascunsi de frunze si chiar la baza plantei, asa ca n-am posibilitatea sa fac o poza cu primele flori. Cu clematitele mai am multe de invatat ... inca sunt in stadiul de ucenicie :)

      Ștergere
  2. I hope your clematis will bring you a lot of flowers Dani. You have found a great thing to let them climb.
    Did you planted your irisses yet. The ones you showed were beautiful. It must have been difficult to make a choice which ones to take. I hope your trip was great.
    Have a wonderful weekend.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Marijke ! I hope to see flowers, maybe more in the next spring, because they have been cut to fit in the pyramids ...
      The irises are still in the pots :) The trip was marvellous and I will always remember the green hills and the gorgeous gardens of the Tuscany.
      Wishing you a nice sunday, my friend !

      Ștergere
  3. Privesc, admir și mă bucur de bucuria ta.
    Clematitele... Anul trecut mi-am pus in aplicare visul de a avea macar una in gradina. Am cumparat două, intrasera deja in vegetatie din magazin, au evoluat minunat pe pervaz in casa dar cand le-am scos afara a urmat un dezastru. Anul acesta am avut bucuria sa vad ca totusi una dintre ele nu m-a părăsit. Tremur pentru ea dar sper ca anul acesta lucrurile vor sta mai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pierdut si eu patru din opt, dar perseverez cu cele ramase si caut soiuri potrivite pentru zona noastra. Cel mai rau mi-a parut dupa o Clematis montana, pe care am apucat sa o vad de trei metri si in a 3-a primavara m-a parasit. Succes cu cea rasarita si nu te descuraja, mai incearca si cu alte soiuri :) Seara frumoasa, Ilinca !

      Ștergere
  4. Bine ai revenit, Dani! Tot ce e facut acasa,eventual la comanda , e mai bun decat majoritatea produselor cumparate din magazin , cum sunt de exemplu piramidele voastre.
    Mi-a placut feriguta , deasa si cu frunzulite mai mici, parca si un pic incretite .Si astept cu nerabdare si restul florilor inflorite :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mihaela !
      Am avut un mester prost care ne-a sudat stramb gratiile de la geamurile subsolului si s-a apucat sotul meu de sudura :) Ca urmare, stie sa-mi faca acum si suporturi de plante pe masura.
      " Feriguta " e ditamai tufa de majoran. Dupa ce infloreste o s-o tai frumusel si o sa se indeseasca. E verde tot timpul si miroase grozav in combinatie cu trandafirul cand e inflorit. Azi am facut cateva poze, dar pe Alchimist nu l-am apucat la apogeu, e deja pe scuturate ...

      Ștergere
  5. Ce buna idee cu piramidele pentru clematisi, vor arata superb cand infloresc. Bravo mesterului tau, a facut treaba buna! Dumininca placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Initial se catarau pe niste sarme intinse pe perete, dar nu puteam sa fac treaba buna la tuns si ajungeam sa tai mereu foarte jos. Sper sa le placa si sa se dezvolte mai bogat asa. O sa transmit felicitarile mesterului sef :) Seara placuta, Dana !

      Ștergere
  6. Sa feliciti mesterul, Dani
    Arata profi :)
    Snt sigura ca frumoasele clematite vor aprecia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa se bucure, ca opera lui e admirata :) Sa speram, ca vor fi o casuta buna pentru frumoasele clematite.

      Ștergere
  7. Buna dimineata.
    O minunatie de gradina, felicitari gradinarului pentru munca si pasiunea cu care o ingrijeste si fotografului pentru modul in care stie s-o puna in valoare.
    Duminica linistita plina de inspiratie si relaxare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasile, ma simt coplesita :) Ma lasi fara cuvinte. Multumesc !

      Ștergere
  8. Am avut o clematita imensa,dar a trebuit sa o tai definitiv pentru ca nu mai reuseam sa o descurc.Facusem un suport mare,dar s-a rupt din cauza zapezii.Mai invatam.Suporturile tale impune o tundere treptat si vor fi frumos imbracate.O zi cat mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clematitele isi revin chiar daca sunt tunse la nivelul solului, doar ca unele infloresc pe ramurile vechi si se pierde un sezon dupa taiere. La mine nu-i pericol de zapada :) Iar piramidele o sa ma ajute sa pastrez ordinea, fiinca exista si un trandafir urcator foarte tepos in zona, care nu trebuie sa se incurce cu alte plante agatatoare. O zi frumoasa maine, Flori !

      Ștergere
  9. Gradina ta arata deja minunat, Dani! Sunt sigura ca clematitele o vor completa foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca n-am reusit sa cultiv asa cum mi-as dori clematitele, dar perseverez :) Merci, Adriana !

      Ștergere
  10. Interesante suporturile pentru clematite- sa le vedem si inflorite cum vor arata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca va fi un an bun pentru ele, le cam lipseste soarele ... in ultima vreme ne simtim de parca am locui in Anglia, ploua zilnic si vara se lasa asteptata. Am vazut pana acum trei flori albe si trei mov ...

      Ștergere
  11. Imi place la nebunie vernilul asta al tau! Iar ideea de suport pentru urcatoare este foarte buna. Am vazut asa ceva si in comert, insa mi s-au parut cam scumpe. Cum reuseste "mesterul tau" sa nu lase rugina sa iasa prin vopsea? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai sesizat bine, Andreea, e vernilul meu :) M-am dat peste cap, ca sa vopsim aluminiile si apoi balustradele in culoarea asta. A fost comanda speciala :)
      Suporturile au fost vopsite intai cu miniu, apoi cu ceva vopsea de protectie si in final cu verdele favorit. Mesterul meu e foarte priceput, numai sa-si faca timp sa se apuce de treaba.

      Ștergere
  12. Si eu am o slabiciune pentru clematite, dar mi s-a intamplat ca tie, am pierdut vreo doua in timp. A rezistat un exemplar luat din Ardeal, din gradina unei rude. Anul acesta chiar am pierdut din vedere sa o tai si vad ca are boboci si arata bine.
    Trebuie sa ai grija sa le tii baza tulpinei la umbra (in zona ta pare ca este si mai acuta problema) si sa ii faci mulcire. Iti doresc sa le vezi mari si inflorite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, le place umezeala la radacini si sa-si tina capul in soare. Soare nu prea avem in ultimele saptamani, de umezeala nu ducem lipsa, oricat de ciudat ar parea asta pentru zona noastra geografica. Sunt protejate cu tufe de eonymus si trandafiri la baza si mai incolo o sa le mulcesc, numai sa intram in normal.
      Ma bucur, pentru clematita ta. Daca arata bine, sa aplici aceeasi metoda si anul viitor.

      Ștergere
  13. am si eu in gradina tatalui 2 suporti asemanatori! la mine ii folosea tata la 2 butuci de vie si asa au ramas!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La vita de vie nu m-as fi gandit sa folosesc piramide, dar de ce nu :) Daca ajungi la gradina, poate le faci o poza, Coco, as fi curioasa sa vad cum arata.

      Ștergere
  14. Ador clematitele, iar ideea cu piramidele este geniala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O arcada ar fi fost mai de efect, dar in gradina mea minuscula piramidele se potrivesc mai bine :)

      Ștergere
  15. Bine ai revenit Dani! plantele tale arata minunat. Astept spectacolul trandafirilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Reli !
      Saracii trandafiri, infloresc si se scutura rapid din cauza ploilor. Mai ales cei cu floare mare au de suferit. Dar tot am facut ceva poze in weekend si sper sa le postez saptamana asta.

      Ștergere
  16. Este aproape vară în grădina ta.
    Îmi place însă că mai sunt și flori de primăvară.
    Piramidele arată foarte profesionist :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In fiecare an gradina imi face surprize. Anul asta irisii olandezi au inflorit indelung iar narcisele poetice s-au deschis ultimele. Am avut narcise din decembrie si mai am cateva si acum :)
      Mai am o piramida pregatita pentru Pierre de Ronsard, dar o sa o asez dupa ce trece primul val de flori, mi-e frica sa nu-i frang bobocii. O sa-i transmit mesterului aprecierile :)

      Ștergere
  17. Dani, eu am facut pasiune pentru clematite, cu ce am mai achizitionat in primavara asta, am exact 14 bucati de culori diferite. Vreau sa gasesc acum una rosie si cateva din cele batute. Dar ce sa-ti zic, am facut si combinati intre ele si trandafiri....am o clematita mov langa un trandafir urcator galben si una albastra langa un trandafir tot catarator, alb, abia astept sa le vad inflorite. O saptamana minunata, te pup, Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu ai o colectie serioasa de clematite. Bravo ! Imi plac tare mult si am intentionat sa le combin si eu cu trandafirii agatatori, dar tocmai cele plantate in punctele strategice m-au salutat din mers ... A ramas una violeta ce se catara pe iasomie, dar cum e o iasomie de vara, nu infloresc impreuna. Poate reusesc figura in viitor :) Sa faci poze la minunile tale cand vor inflori. Toate cele bune, Danuta !

      Ștergere
  18. Am o clematita daruita, am mutat-o cand vecinii au inaltat gardul opac si a lasat-o la umbra, cu tot cu pergola si eu nu o tund fiindca da verde pe toata lungimea ei. Acum are boboci. Seamana cu aceea care depaseste pergola si este mov. Astept explozia de flori de trandafiri de la tine din curte. Superb!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unele clematite chiar nu trebuie tunse. Se pare, ca toata lumea asteapta trandafiri :)

      Ștergere
  19. Buna Dani! Bine ati revenit din vacanta! In legatura cu postarea aceasta nu ma pot abtine sa-ti spun, inca odata, cat de frumos este verdele pastelat al vopselei de pe gard, balustrada si, acum, de pe piramide! Vad, mai sus in comentarii, ca si Andreea este fan verdele acesta. :) Mi-a placut foarte tare ideea ta cu piramidele - bravo! De asemenea, te rog sa-i transmiti felicitari sotului tau pentru intreaga lucrare, este foarte priceput. A, era sa uit ce era mai important - iti doresc sa creasca clematitele asa cum vrei tu pentru ca meriti din plin! Te imbratisez cu mare drag si astept cu nerabdare postarile viitoare. Seara buna, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mihaela ! Multumesc pentru urari, pentru felicitari si pentru mesajul tau plin de energie ! Asa te simt, entuziasta si optimista :) Am putea face un club al iubitorilor de verde, ce zici ?
      Sa speram, ca o sa se descurce clematitele. In cel mai rau caz va trebui sa le mut, poate chiar sa schimb plantele. Am un fix cu o clematita alba, cu floare mica, parfumata ca ciocolata ... daca o gaseam in Grecia as fi plantat-o la loc de cinste. Dar nu ma grabesc, gradina e intr-o continua schimbare si mereu imi fac planuri de viitor :)
      O seara placuta, iti urez cu drag !

      Ștergere
  20. Da, da - sa stii ca m-am gandit ieri sa scriu despre un fan club, dar mi-era teama sa nu crezi ca am luat-o razna. :)
    Prima oara cand am vazut o clematita (mov) era prin anul 1997. Clematita se afla in curtea bunicii sotului meu. Nu am apucat s-o intreb cum se numeste florea, dar am aflat de la voi cei cu gradini minunate. Ce vroiam sa-ti spun este ca, din acel an, nu mai locuieste nimeni in acea casa/curte. Mai trecem noi din cand in cand, la interval mare de timp. Clematita este foarte frumoasa, desi n-o uda nimeni. Numai ploaia. Ti-am povestit asta ca sa-ti dau curaj pentru clematita ta, avand in vedere dragostea ta pentru toate florile din gradina. Cu drag, Dani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum o sa cred asa ceva ? :) Merci de poveste ! Imi inchipui o curte plina de liniste in care domneste o uriasa clematita mov ... si amintirea bunicii.
      O zi frumoasa !

      Ștergere
  21. Frumoase si ingenioase "piramide". Sa ai flori multe si frumoase!

    RăspundețiȘtergere