Wikiplayer

miercuri, 21 mai 2014

La zi

Parca nu-mi vine sa cred, ca am scapat de ploaie. 
Ultima zi umeda a fost sambata cu trei episoade de rafale ( grindina ne-a ocolit la distanta de cateva strazi ) si un curcubeu incredibil, admirat de la fereastra bucatariei in timp ce pregateam cafeaua de la ora cinci. Duminica ne-am grabit sa plantam ce-a mai ramas din rasadurile de rosii si ardei, fiindca prognoza de saptamana asta era in extrema cealalta. Da, da, ieri termometrul trebuia sa urce la 30 de grade Celsius. N-au nimerit-o meteorologii, dar incepe sa se simta vara. Ce se mai intampla prin gradina la sfarsit de Mai  ?  Pastaile de mazare sunt la mare pret, capsunii se inrosesc pe sub trandafiri, majoranul a inflorit peste noapte iar digitalisul aproape ca s-a scuturat. Patrunjelul da semne ca vrea sa ne parasesca, infloreste de zor si isi imputineaza frunzele. Caisele si merele se rotunjesc pe ramuri, visinele in schimb se ingalbenesc periculos ... Dovleceii au doar frunze. Trandafirii, frumosii mei, sunt cam ciufuliti si am inceput sa-i curat de florile uscate. Straturile sunt pline de petale cazute ... primavara asta nu i-a menajat defel. Rosiile au crescut si le-am legat deja de trei ori. Au multi boboci, dar inca nu au legat decat sporadic. Maine am programat sa le stropesc cu acid boric, anul trecut a dat rezultate.

Dupa cum vedeti, la fotografiat am ramas in urma ... o sa ilustrez raportul gradinaresc cu o fotografie din zilele ploiase. 
Promit sa ma revansez.

Zile frumoase, tuturor  !


PS - In glicina am descoperit un cuib de florinti cu patru oua mititele, gri - albastrii si pistruiate. Imi faceam planuri sa le fotografiez, dar ieri au aparut deja puisorii, niste ghemotoace pufoase, inghesuite, din care rasare ici - colo cate un cioc portocaliu in asteptarea bunatatilor aduse de parinti.

26 de comentarii:

  1. Trebuie sa fie tare bine si frumos la tine in gradina. Inteleg ca ai flori la rosii care nu leaga? La mine anul trecut se uscau si nu legau, nu m-a ajutat prea mult acidul boric pentru ca era foarte cald in solar, cred ca se urca temperatura si la 50 grade!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum e bine, Reli :) Nu e vorba de caderea florilor la rosii, doar ca pareau amortite, parca bateau pasul pe loc in asteptarea soarelui. Presimt ca zilele astea o sa apara ceva margaritare verzi printre frunze, dar de bine de rau, o sa stropesc si cu acid boric :)

      Ștergere
  2. Se pare ca si noi am scapat de ploi.
    Bafta cu tomatele!

    RăspundețiȘtergere
  3. La mine se pare ca va scadea un pic temperatura asa pe la 22 de grade si va ploua, dar nu ma supar daca ploua noaptea! :))
    Eu nu am curajul sa pun legume in gradina, dar si gradina meaa este destul de mica. Abia astept sa vad"gogonelele" pe ramurici! :))
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ploua noaptea si in limite normale, e numai bine :) Initial si eu ma gandeam la o gradina doar ornamentala, dar m-am lacomit la rosii :) Si uite-asa, cultiv si un minim de legume.
      Daca apar gogonelele, o sa dau raportul imediat.
      Te imbratisez, Minnie !

      Ștergere
  4. Gradina ta, ca de obicei, este ingrijita pana la cel mai mic detaliu! Felicitari!
    Sa ne arati si puisorii aceia ca m-ai facut curioasa, n-am auzit pana acum de pasarea asta!
    Numai bine, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca reusesc sa le fac o poza prezentabila, o sa vedeti si puisorii :) Deocamdata nu se vede mare lucru, doar un puf gri ce valureste ... In engleza e greenfinch, mai precis european greenfinch. Canta frumos :)
      O zi frumoasa, Vulpito !

      Ștergere
  5. Daca vezi cum arata bucatica rezervata rosiilor,zici ca e fundul unei mlastini.Sper sa o scot la capat.A plouat mult,pamantul e destul de rau ,iar eu am fost plecata destul de mult timp pentru a tine in priza gradina.Eu am distrus o glicina ,pentru ca aveam multe cuiburi de vrabii si soareci.Nu-mi imagineam ca mi se poate intampla mie asa ceva.Asa ca ai grija! Gradina ta arata ca un rai.Esti o harnica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa reziste rosiile tale si sa se opreasca ploaia si la tine, Flori !
      Am avut un cuib in glicina si anul trecut, cred ca erau aceleasi pasari, culoarea oualor era le fel. Soareci n-au aparut ...
      O zi buna si spor la treaba ! Sunt sigura, ca o sa pui gradina la punct :)

      Ștergere
  6. Sambata, la ora cinci dimineata?! WOW! As vrea si eu sa ma scol sambata la ora cinci!
    Da, a cam plouat la voi, nu prea stiu care e clima acolo dar parca era mult mai cald si ploua cam rar...Si la noi s-a incalzit mult, azi am simtit iar aerul acela care ma sperie, sufocant...
    Imi pare rau ca a fost prea scurt, din cauza ploilor, spectacolul primilor trandafiri, atat de asteptat...Ma gandeam deseori la voi, cei cu gradini, cand imi luam vasul in brate si-l puneam la adapost de ploi...
    Gradina din poza arata asa tihnit...
    Asteptam poze cu ghemotoacele pufoase!
    Stiu eu ca rosiile iti vor face surprize foarte placute, ai sa vezi, nu te ingrijora deloc!
    Scuze ca m-am intins asa!!
    Zile cu soare si impliniri, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da de unde, Maria :))) La cinci dupa amiaza :))) Am vrut sa parafrazez ceaiul de la ora cinci. Nu sunt o persoana matinala, rareori ma trezesc in zori si de cele mai multe ori se intampla atunci cand calatorim. Dar imi sunt cu atat mai pretioase amintirile rasariturilor de soare ...
      A plouat mult in Mai, inchipuie-ti cum ar fi sa ploua doua saptamani zilnic la voi in Iunie ... Anul trecut a fost prea cald si trandafirii au inflorit ca nebunii de Paste, cand eu nu-mi vedeam capul de treaba, anul asta a fost prea umed ... dar e bine ca vremea s-a indreptat macar in ceasul al 12-lea :) O sa vedem ce parere au rosiile :)
      Si tu vrei poze cu puisorii ? Daca nu zboara din cuib pana ajung eu sa-i pozez ...
      O zi asa cum iti doresti, luminoasa si linistita ! A inflorit teiul ?

      Ștergere
    2. Nu, n-a inflorit inca, mai sunt insa infloriti salcamii pentru care am o slabiciune...
      Haha, deci am fost neatenta, chioara de somn, sigur ca era cinci dupa amiaza! Eu am o problema cu trezitul de dimineata si tare imi doresc sa n-o mai am!!
      Pai la cum faci tu pozele, cum ai vrea sa nu vrem poze cu puisorii???
      Dani, pun mai incolo, ca acu' n-am timp, vreo 2-3 poze cu un fel de trandafir pe care l-am vazut azi strecurandu-se printr-un gard - wow, deci wow, n-am vazut niciodata asa ceva, pare maces dar e mai mare, in fine, zic cand pun pe blog, poate stii tu ce e ca mi-a placut enorm!!! Te imbratisez cu drag mare si iti doresc iar si iar sa-ti fie cum iti place tie!

      Ștergere
    3. Sunt grozavi si salcamii :) Poti face si niste flori in aluat :)
      Se pare ca semanam si la faza cu trezitul de dimineata ...
      Pune tu pozele si o sa incerc sa ghicesc ce trandafir e. Cu puisorii mai vedem , inca nu-s prea fotogenici :)
      Noapte buna, Maria, si o zi perfecta maine !

      Ștergere
  7. Ai o grădină foarte îngrijită. Eşti harnică. Abia aştept să fotografiezi puişorii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Marta ! Daca nu fotografiez puii, o sa fotografiez cuibul :)

      Ștergere
  8. Mult spor, Dani! Visinii in Romania s-au cam imbolnavit anul asta, unele ramurele s-au uscat de tot, cu florile inca pe ele. E o boala.
    Rosiile mele s-au ars, au palit si-s anemice rau. Cu ce le ajuta acidul boric?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede treaba, ca visinilor nu le place umezeala. Ramurele uscate n-am vazut la noi, dar au cazut majoritatea fructelor ...
      Imi pare rau de rosii ... eu zic sa incerci si cu rasaduri noi, poate ai mai mult noroc. Acidul boric se zice ca ajuta la fructificare, mareste rezistenta plantelor mai ales dupa o perioada cu ploi si temperaturi scazute, Stropesti florile si frunzele plantelor cu o solutie facuta din 10 g de acid boric la 10 litri de apa calduta.

      Ștergere
  9. Ce drăguț! Grădina ta este casă pentru viitori puișori :)
    La noi, ceva își făcuse cuib într-un pomișor decorativ de lângă aleea de intrare în casă, dar probabil și-au dat seama că e prea mult trafic și l-au părăsit. Oricum, copiii mei se bucură de el și așa, gol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Veranda dormitorului e domeniul lor :) Pana acum mama ne canta in fiecare dimineata ... acum o sa urmarim puii cum iau lectii de zbor. Copii se bucura si ii viziteaza cand parintii sunt plecati la vanatoare. In perioada asta au nevoie de multe insecte si asta inseamna, ca imi vor curata gradina :) Cuibul e tare frumos, ma intreb, daca il vor folosi in primavara viitoare ...
      Pacat ca a ramas fara locatari cuibusorul vostru ... ar fi fost grozav sa vada cei mici si continuarea.

      Ștergere
  10. Poza pe care ne-o arati spune cat de frumoasa si ingrijita este gradina ta, dar fii si tu mai darnica, ne amagesti doar asa, cu o singura poza :) Neaparat si obligatoriu trebuie sa faci poze la puisorii de florinti ! :)) si sa ni-i arati ! Ma gandesc ce frumos trebuie sa fie acolo la tine, cu flori frumoase, cu aer de Grecia :) si cu triluri de florinti ...minunat. Sa stii ca si la mine, in niste copaci de la vecini, canta seara o privighetoare si dimineata o pupaza :)) rustic ! Si la noi s-a indreptat vremea si in gradina mea de flori este explozie de culori. In schimb, nu o sa am parte de cirese si caise, au fost manati si toate fructele, dar toate fara exceptie, s-au uscat pe crengi. Asta e...
    Sa ai un sfarsit de saptamana asa cum iti doresti . Te imbratisez cu drag, Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei fotografiez seara sau dimineata devreme si cum acum treburile stau la coada, incerc sa ma ocup intai de gradina. Sunt atatea de facut, incat mi se pare ca n-o sa termin niciodata ... Sper sa ma incadrez in program in weekend si sa ma ocup de cuib, vad ca toata lumea vrea poze cu puisorii :) Daca ai privighetoare esti o privilegiata, Danuta. La noi nu se aude trilul privighetorilor, le place un habitat mai umed. As vrea eu :)
      Imi pare rau de fructe ! Caisele noastre arata binisor deocamdata, dar pana se coc mei e ... Macar sa se dovedeasca anul asta bun la altceva, ca anul trecut a fost anul fructelor si al rosiilor. Iti tin pumnii, sa mearga totul bine in gradina ! Zile frumoase, draga mea, in coltisorul tau de rai !

      Ștergere
  11. Ce frumos ca ai pasari in gradina! Trebuie sa fie minunat acolo, acum!

    E ultimul comentariu pana la mijlocul lui iunie. Plec peste doua ore in tari (foarte) calde:) Si la noi sunt 30 de grade! Zile frumoase, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine, dar mi-e teama ca o sa inceapa caldurile cele mari ... ce sa-i faci, cu vremea nu ne punem :)
      Calatorie placuta, Adriana, si te astept cu noutati la intoarcere !

      Ștergere
  12. De abia astept fotografiile! Fiecare descriere a unei plante este o promisiune pentru o superba exemplificare!
    Cultiv pentru prima data majoran (sau, ma rog, e prima data cand rasare din seminte :-) si astept cu nerabdare sa vad cum a inflorit la tine. Dar si celelalte plante vor fi studiate cu atentie!
    Week-end cat mai placut si plin de spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am tufe mari de majoran printre trandafiri si mereu le tai, fiindca devin expansive. Florile sunt mititele, albe si delicate. Le tai in faza de boboc si le leg in manunchiuri la uscat. Merci de vizita, Gabi !
      Spor la treaba si o duminica frumoasa, draga mea !

      Ștergere