Wikiplayer

luni, 12 mai 2014

Trandafir de Mai


Asa scria pe eticheta lui cand l-am cumparat. Nu stiam ce trandafir e, doar ca e de soi vechi. Dar cum arata tare bine si rareori intalnesc asa ceva in pepiniere, l-am luat in brate si a venit in gradinuta noastra. In primul an nu a inflorit. In al doilea an a avut cinci flori minunate pe singurul lastar crescut in vara dinainte. Apoi  a inceput sa dea lastari noi vigurosi . Anul asta e plin de flori si se vede ca e tare fraged si dulce, pe el au aparut primele afide si doua micoze ( fainarea alba si pata neagra ). Il stropesc de zor cu tot felul de ceaiuri si cu zeama bordeleza si sper sa isi revina acum, ca atmosfera e mai uscata si intram in vara. 
Pare a fi " Variegata di Bologna ".









51 de comentarii:

  1. Chiar e frumos, cu petalele putin pictate cu roz,sper sa reusesti sa-l scapi de invadatori. O saptamana buna Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unele flori au dungute mai rozalii, altele de un rosu mai inchis, e un trandafir de care nu te poti plictisi :) O sa am grija de el in mod special, nu vreau sa risc sa il pierd. O saptamana buna si tie, Reli !

      Ștergere
  2. Superb! La noi se anunta iar ploi si afidele isi fac de cap!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nici macar nu m-am uitat la prognoza vremii ... s-ar putea sa ne mai ude si pe noi. Anul asta pot sa spun ca m-am saturat de ploaie. Afidele sunt perseverente si la mine, acum doua zile le-am stropit si de dimineata deja am vazut ca au aparut altele ... iar gargarite n-am vazut de fel. Lupta continua :)

      Ștergere
  3. "L-am luat in brate"...Ai spus exact, asa simti cand il ridici sau muti, ca-l iei in brate cu dragoste...
    Este minunat, minunat! Tare dulce si romantic! Si deosebit. Sa-i invingi pe nesuferiti, sigur reusesti! N-o sa-l pierzi.
    Stiu ca te bucuri de fiecare floare, dar eu tot nu ma pot abtine si tot iti doresc sa te bucuri mult de ei!
    Saptamana buna, Dani, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un frumos si bineinteles ca o sa-si revina :) Astept sa se treaca florile si o sa-l curat cumsecade. Si anul trecut a avut frunzele bolnave, dar parca anul asta e mai rau, mai ales frunzele tinere sunt afectate ... Merci de urare, Maria ! Saptamana buna, draga mea !

      Ștergere
  4. Sînt multe lupte de dat: cu afidele, cu buruienele, florile trecute trebuie şi ele tăiate, dar ce rezultat minunat. Merită, nu-i aşa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai rau e cu paianjenul rosu si cu micozele ... Dar din fericire trandafirii sunt niste luptatori si ei si cu putin ajutor trecem hopul :) Sigur, ca merita efortul !

      Ștergere
  5. Ce mai conteaza ce soi e atata timp cat e superb?:) Zici tu de gradina ta ca e mica dar vad ca ai o gramada de trandafiri unul si unul:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am multe plante ce se dezvolta pe verticala, Marc :) Trandafirul asta ma asteptam sa creasca sub forma de tufa dar pare un agatator mai scund si numai bine se pliaza pe balconul de deasupra garajului. L-am plantat in locul ideal din nimereala :)

      Ștergere
    2. Dani, o sa zici ca nu sunt zdravana, dar nu cred ca " din nimereala" - ii iubesti si in iubire este comunicare, chiar cred ca ai simtit unde-i locul lui, chiar daca nu ti-ai dat seama! (am venit sa-l revad! nu te poti satura de ei, prea sunt frumosi!)

      Ștergere
  6. trandafir marmorat nu am mai vazut...este deosebit de frumos si cu siguranta are un miros delicios :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As zice ca are un miros de zmeura, foarte racoros ... Chiar ca e delicios :)

      Ștergere
  7. A lovely rose you are showing Dani. I like the stripes. Is it an historical rose? I think it will spread a nice parfume. Overhere it's raining for days. Not the ideal weather type to go outside. It feld like it was autumn already. Stormy winds and lots of rain. But we will have sunshine soon I hope.
    Have a wonderful day.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. She is an old rose, I think " Variegata di Bologna ", introduced in Italy around 1900.
      So sorry you can't enjoy your garden ... I wish the weatther will be better in a few days, dear Marijke ! H & K !

      Ștergere
  8. Zici ca un pictor grabit a trecut cu pensula pe langa el... E foarte frumos! Si cum inteleg ca si miroase...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, miroase tare bine :) Si mai are o calitate, se deschide incet si florile tin mai mult decat la alti trandafiri cu petale moi. Frumoasa ideea cu pictorul grabit :)

      Ștergere
  9. Krásna ruža. Podobnú, nemala taký plný kvet, som videla v rakúskom rozáriu v Badene.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Najstarsia dvojfarebna ruza je Rosa Mundi, a taku ruzu istotne bi mali v rozariu :)

      Ștergere
  10. O, ce frumos este! Acum stau si ma gandesc ca nu ai cum sa spui ca in gradina ta o floarea este mai frumoasa in comparatie cu alta. Dragostea ta pentru gradina (fie ea de legume sau flori), timpul acordat prospectarii pentru fiecare soi in parte, precum si ingrijirea pe care o acorzi fiecarei plantuta, florile/legumele nu au cum sa nu te rasplateasca cu forme, parfumuri, gust si culori minunate! Iar pozele - pozele sunt minunate! Asa cum te stiu, sunt sigura ca vei scapa de musafirii nepoftiti. O saptamana superba iti doresc, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ales in materie de trandafiri sunt in mare dilema sa aleg un favorit :) Ma bucur, ca iti plac fotografiile, Mihaela ! Tare as vrea, sa poti simtii parfumul trandafirilor si mai incolo dulceata rosiilor ...
      As putea scapa usor de diversele probleme din gradina daca as folosi chimicale, dar nu vreau, prefer sa vad cateva frunze bolnave si sa am o lume vie in jurul casei. In fiecare an castigam experienta si invatam sa fim mai rabdatori. E si asta o lectie de viata.
      Zile frumoase si numai bine, draga mea !

      Ștergere
  11. E tare, tare frumos! Este şi parfumat?

    (Şi maceratul de urzici mai foloseşte în situaţii de-astea.)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e parfumat, Carmen :) Macerat de urzici ar trebui sa fac pentru rosii si apoi o sa-l administrez si trandafirilor. Numai sa gasesc urzici, la mine sunt mai rare la vremea asta. In primavara am avut si le-am facut placinta :)

      Ștergere
  12. Foarte frumos!! DE fapt toata gradia ta e minunata !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci, Gabi ! Ma simt ca un parinte, caruia ii sunt laudati copii :)

      Ștergere
  13. It is a very "flashy" rose indeed. I have seen that one once before in a garden in a nearby city. You can not miss it when you walk by. Nice visiting today. Jack

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Indeed, you can't miss a striped rose :) Thank you for visitng, Jack ! Have a beautiful evening !

      Ștergere
  14. Este minunat Dani. Imi plac in special florile cu dungute roz pal si grasunii de boboci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are bobocei rotunjori si florile ca niste verzisoare infoiate :)

      Ștergere
  15. Vai ce frumos e! Fiecare floare e unica,daca mai are si parfum e minunat.Abia astept sa infloreasca si ai mei.Eu chiar nu le-am dat cu nimic.Sper sa fie ok pana ajung acasa.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca frumosii tai o sa te astepte plini de flori :) Nici eu n-am stropit pana acum din cauza ploilor si trebuie sa intru in program, mai ales ca sa scap de micoze. Seara placuta, Flori !

      Ștergere
  16. Buna seara, frumos ceva deosebit, plin de personalitate si distinctie. Un spray de usturoi si ardei iute ai incercat, nu stiu ce sa spun eu n-am prea avut probleme cu trandafirii mei dar i-am protejat cu mulci de urzica si coada calului si chiar cateva udari le-am facut cu macerat de coada calului, are calitati de intarire a tesuturilor si merge bine preventiv chiar la legume.
    O seara frumoasa si o saptamana linistita, sper sa scapi de problema invadatorilor si sa te bucuri de frumusetea si parfumul minunatilor trandafiri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara ! Si eu sunt adepta tratamentelor cu plante si asta urmeaza sa aplic in zilele urmatoare, atat rosiilor si ardeiilor, cat si trandafirilor. As fi facut-o mai devreme, daca nu ploua zilnic ... Merci de sfaturi ! E bine sa imi reimprospatez cunostintele. Seara buna !

      Ștergere
  17. Draga mea, dupa cate elogii (meritate) s-au adus minunatiei de trandafir eu ce as putea sa mai scriu?
    Sa te bucuri de el, de ei, de toti, cat mai mult!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am molipsit de boala trandafirilor privind fotografiile altora, e randul meu sa dau microbul mai departe :) Merci, Myky !!! Te sarut si eu !!!

      Ștergere
  18. Ce trandafir haios.
    Si-a facut vreo zana rochita si a avut nevoie de un model? :)
    Si la noi e "o nebunie" cu afidele si fainarea la trandafiri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, casa de mode lucreaza din plin cu petale de roze :) Azi dimineata am gasit afide si pe ardei ... dupa masa fac infuzie de ardei iuti si stropesc tot.

      Ștergere
  19. La mine a functionat bine ceaiul concentrat de foi de ceapa, la fainare ma refer, dar am insistat vreo 3 zile, aproape ca am imbaiat planta.
    Trandafirul este o nebunie si nu auzi decat oau, moama, oaw :)))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa ne punem pe mancat ceapa, ca rezerva de coji am folosit-o deja la rosii :) Dar o sa alternez ceaiurile si sper sa rezolv cu fainarea, ca tare ma supara cand vad frunzele grizate ...
      Ma bucur, ca iti place dungatul, Vasi ! Te sarut !

      Ștergere
  20. Vai, ce minunăție, Dani!
    Chiar arată ca Variegata care mi-a făcut și mie cu ochiul, dar parcă are o singură înflorire.
    Oricum, e fabulos! Dacă mai zici și de mirosul de zmeură .... cât de potrivită o astfel de aromă!
    Cum zici tu cu trandafirii, și eu am mari probleme anul ăsta, afide mai multe ca niciodată. Eu am tot felul de spraiuri Bio, dar nu-mi vine să le dau nici cu alea că mulți trandafiri au căpșuni sub ei, așa că trec aproape zilnic și fac genocid din afide.
    Eu mă gândeam că probabil și iarna prea blândă le-a permis pestelor să se înmulțească necontrolat.

    Emailul meu este ioanna_mail@yahoo.com.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana acum nu mi-a inflorit repetat, cred ca va fi neremontat, dar e atat de frumos, ca trec asta cu vederea.
      Afidele sunt in numar normal la mine si le stropesc cu solutie de soda bicarbonat, un strop de sapun de bucatarie si putin otet si spirt. Doar ca stropirile trebuie sa fie repetate. Mai greu e cu micozele, au inceput devreme sa isi faca de cap din cauza umezelii si a temperaturilor favorabile. Prevad si eu o vara cu multe boli in gradina ... ai dreptate, iarna asta care a fost cam inexistenta le-a oferit conditii favorabile. Curaj, o sa ne descurcam si noi si plantutele noastre si cu ocazia asta o sa testam si diversele leacuri homemade :)
      Imediat iti trimit un mail :)

      Ștergere
    2. Te înțeleg perfect. Și eu aș trece cu vederea dacă aș avea o grădină mai măricică sau măcar dacă ar fi a mea și nu una închiriată.
      În grădina din România, am zis că trebuie să mă abțin de la a mai planta trandafiri că nu are nimeni grijă de ei, iar eu sunt acolo atât de rar încât am pierduti diferite comori :(
      Ferdinand Pichard ar fi o variantă remontantă, deși cred că are florea mai puțin spectaculoasă decât Variegata di Bologna

      Ștergere
    3. Tot eu :)
      Uite ce spune David Austin care îl vinde și el: https://www.davidaustinroses.com/english/showrose.asp?showr=430
      Confirmă că este short climber și, veste bună, el zice "some repeating" așa că la verile tale lungi, probabil că dacă îi pui îngrășământ și faci tăierea bine, vei reuși să mai obții ceva flori.
      Baftă și ține-mă, te rog, la curent dacă reușești să-l mai înflorești :)

      Ștergere
    4. O, Ioana, o sa ai si tu gradina ta si pana atunci faci ce poti. Bravo, ca reusesti sa te inconjuri de frumusete in gradina ta adoptiva !
      Am vazut si eu pe " Help me find " ca Variegata e dat ca remontant. O sa am rabdare si o sa vedem :) Si eu ma gandeam la fel, ca trebuie taiat acum, imediat ce se ofileste, ca sa aiba timp sa faca flori pana la iarna.
      Multumesc de urare si fii sigura, ca o sa ma gandesc la tine cand o sa-i fac toaleta. Iar daca vreodata iti vei dori butasi pentru gradina viitoare, oferta e valabila in timp :)

      Ștergere
  21. Nu mai ajung superlativele pentru minunea din gradina ta, Dani! Am avut si eu doi boboci la trandafirii mei, saptamana trecuta, dar si ei sunt plini de afide. Ai niste cantitati pentru solutia cu bicarbonat de sodiu, te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E greu sa nu fie frumos un trandafir :)
      Am scris despre solutia cu bicarbonat de sodiu in Martie 2011. Articolul e in categoria " tratamente in gradina " cu titlul " Baking Soda Spray ". Sper sa-ti fie de folos, Adriana, si sa scapi trandafirii de afide.

      Ștergere
  22. E chiar deosebit, mi l-as dori in gradina! La mine nu au aparut inca daunatori (ce minune!), dar am citit mai sus de solutia cu bicarbonat si, pentru ca acesta este un produs pe care il folosesc in mod curent la curatenie in casa, imi place ideea sa-i extind functiunile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu esti o exceptie, ca ai scapat de daunatori, Gabi. Ma bucur pentru tine si sper sa n-ai probleme toata vara ! Eu folosesc bicarbonatul de ani de zile si sunt multumita, dar anul asta nu pot stropi din cauza ploilor dese si al programului incarcat.
      Trandafirul asta aproape ca l-am imbaiat cu solutia de bicarbonat si, dupa o zi, cu ceai de ceapa si ardei iute ... Sper sa se imbunatateasca aspectul frunzisului, macar partial.

      Ștergere
  23. E superb! M-am indragostit de trandafirul asta de cand, acum cativa ani, am fotografiat unul identic la manastirea Agapia. Cu fotografia aia am castigat eu sapunurile de la Alexandra. Sa te bucuri de el!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, daaa, imi amintesc de fotografia cu pricina :) E un trandafir foarte frumos, dar primavara asta ploioasa nu i-a priit ...
      Ma bucur, de vizita :) Toate cele bune, Constantine !

      Ștergere