Wikiplayer

joi, 3 noiembrie 2011

Ceva simplu cu cartofi

    Vinerea trecuta, in 28 Octombrie, a fost Ziua Greciei .  Desi a fost o sarbatoare cam agitata, a fost zi libera si am avut oaspeti la masa.  
    Traditional se serveste peste cu scordalia si am pastrat obiceiul. Pestele ( dorade proaspete ) l-am prajit pe carbuni iar cartofii au fost pregatiti simplu : un piure cu usturoi = scordalia.  Daca va place tzatziki , o sa va placa si reteta asta. Se cheama scordalia, de la usturoi, in greceste = scordo. 
     Cartofii se curata, se taie bucati si se fierb in apa cu sare. Se fac piure ( cu mixerul e mai usor - puneti si ceva din apa in care au fiert ). Se adauga ulei de masline ( cam 1/2 de ceasca, depinde si de cartofi ), otet sau/si suc de lamiie si usturoi proaspat ( 4-5 catei ), fie ras pe razatoarea fina, fie facut alifie in mojar ( cum se face la mujdei ). Gustati si potriviti de acru si sarat, dupa cum va place.  E cea mai buna garnitura la peste si la fructe de mare si un mod excelent de a consuma usturoiul crud. Stiti cu totii, ce sanatos e usturoiul, nu intru in amanunte .
     O salata verde taiata marunt, cu ceapa verde si putin marar ( toate din gradina ), intregeste meniul . Si o crema de lamiie pentru final . 
     Asa arata o masa de sarbatoare aici .  
     




                                               O zi frumoasa, tuturor !
    

20 de comentarii:

  1. ce bun tre sa fie pestele ala...vin si eu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Coco, e foarte gustos. Acum e perioda lui de virf, se gaseste din belsug la piata si la pescarii. Vino tu, ca punem de-un peste imediat !

    RăspundețiȘtergere
  3. Arată bine. Îmi place şi tzatziki, aşa că o rog pe doamna mea să-mi facă pireu cu usturoi, n-am încercat niciodată.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa puneti din belsug ulei de masline. Cu otetul si usturoiul - pe gustate. Sper, sa va placa, Max !

    RăspundețiȘtergere
  5. Încerc, de asemenea, din nou. Arata foarte delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sigrid, si in Franta se maninca mult usturoi, nu ? E o reteta asa de simpla si de gustoasa !

    RăspundețiȘtergere
  7. Wygląda apetycznie... mmm... pozdrawiam Gabi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hi, Gabi ! Welcome on my blog !
    It's easy and great with fish - a classic greek recipe .
    Pozdrawiam cieplo !

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place dorada, la nebunie!
    Piure din asta n-am facut, dar trebuie ca e meserias tare!

    RăspundețiȘtergere
  10. Dr. Lecter, trebuie incercat ! Dai raportul dupa ...

    RăspundețiȘtergere
  11. "Filiatia" pare evidenta... Grecii (care faceau comert pe mare), Dobrogea si uite asa "Scordalia" a devenit "Scordolea"

    http://www.info-delta.ro/retete-culinare-31/reteta/scordolea-cu-peste-sarat-54.html

    Sunt din ce in ce mai sigur ca nu exista o bucatarie "traditionala" româneasca...

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar se serveste cu peste sarat. Se lasa in apa de cu seara, schimbind apa de citeva ori si apoi se prajeste intr-un 'aluat', ca de clatite ( apa si faina sau bere si faina ). Noi am avut peste proaspat ...
    Acolo, la mare, influentele grecesti exista in bucataria romaneasca .

    RăspundețiȘtergere
  13. Hahaha, asa arata o masa de sarbatoare in GRECIA ! E foarte sanatos, dar nuuuu :)) noi romanii daca nu avem pe mese de sarbatori saptejdemii de feluri, toate pline de uleiuri si grasimi, nu suntem gazde primitoare si suntem saraci si zgarciti ! Si" scordalia " e foarte buna, eu sunt din Tulcea si in zona noastra se numeste scordolea -este un meniu imprumutat de la rusii lipoveni - numai ca nu se pune otet in pireul de cartofi. Doar ulei si usturoi,dar e foarte bun cu un peste sarat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu otet se simte mai bine gustul usturoiului. Unii o fac cu suc de lamiie in loc de otet. Chiar miine o sa pregatim cod prajit cu scordalia, e Bunavestire si e traditia sa punem peste pe masa :) Cu salata verde si salata de sfecla si vin alb din belsug. Numai bine, Maria !

      Ștergere
  14. ce pofta mi-ai facut!!!!!! Si tot nu am reusit sa vizitez Grecia, din pacate, dar in vara asta n-o ratez.......

    RăspundețiȘtergere
  15. Caut trandafirii si ma duc la scordalia, pe care trebuie sa o retin neaparat. Am vazut cativa trandafiri, am admirat gradina in zile de vara, am revizitat Kastoria si din pacate trebuie sa ma opresc ca ma asteapta dosarele. Dar mai vin sa continui.

    RăspundețiȘtergere