Wikiplayer

miercuri, 16 noiembrie 2011

Supa cu castane


  Asa-i, ca nu se asociaza supa si castanele ?
  Si totusi ! Zilele trecute citeam o carte cu retete din farmacia verde si am dat peste o reteta de supa cu castane, tocmai din Creta. Nu-i o reteta moderna, e ceva vechi si nu am mai intilnit-o in alte zone din Grecia.
 Aveam castane fierte in frigider si am pus-o la incercare. Daca va plac supele crema, incercati, e dulce-picanta si catifelata si se potriveste de minune in meniul de iarna.
  Cum se face : se fierb 1/2 de kg de castane in apa cu putina sare, nu mult, doar sa se poata curata de coaja. Se pune la fiert 1/2 kg de carne de vitel, taiata cuburi, in 2 litri de apa, cu sare si piper. Se spumuieste . Se adauga castanele, doua cepe, doi catei de usturoi, un praz taiat in bucati, doua tulpini de telina, un buchetel de patrunjel si cimbru, doua foi de dafin si o bucata de coaja de portocala. Se fierbe totul pe foc mic, cam doua ore. Apoi, se scoate carnea, manunchiul de patrunjel si cimbru ( eu le-am lasat, probabil se scot, ca sa nu se inverzeasca supa ) si coaja de portocala si se da totul prin sita sau mixer. Se pune carnea in supa crema si se serveste imediat ( se ingroasa, pe masura ce se raceste ). Eventual, se poate colora cu sofran.
 Pofta buna !
   
  

27 de comentarii:

  1. Na Kréte som bola viackrát, ale gaštanovú polievku som tam nejedla. Poznám len pečené gaštany a gaštanové pyré ako dezert. Musí to byť zaujímavá polievka, ale neviem, či by mi chutila.

    RăspundețiȘtergere
  2. mi se pare geniala eu am descoperit castanele-doar coapte-de craciun la berlin-ii dau share

    RăspundețiȘtergere
  3. Dani,asta-i supa de vitel :) De castane ar fi fara carne, cum este cea de dovlecel, mazare,etc.
    Mie-mi place piure de castane si chiar o sa fac intr-o zi....

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am mancat doar castane coapte,dar cred ca este foarte buna supa.Asa-i ca da?O seara buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce combinatii exotice pe la tine prin oala :))
    O seara buna! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela, to je polievka co sa varί v zime. Ti si bola na Krete v lete. Ale, ani ja som nejedla takύ polievkou zatjal, a zijem tu uz 16 rokov .

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca iti place dulce si picant in aceeasi mincare, o sa fie pe gustul tau, Karma Police. Merci !

    RăspundețiȘtergere
  8. Elisa, asta e reteta originala, dar cred, ca e la fel de buna si numai cu zeama de carne sau de pui sau de legume. Eventual cu putin lapte sau smintina, cum se dreg supele in Ardeal. Si cu niste crutoane rumene si crocante. Variatiuni pe-aceeasi tema ... Important e, ca se pot prepara si altfel, nu numai ca desert. A fost o surpriza, cind am cautat pe Google si am gasit o multime de retete aferente.
    Piure fac si eu, le place baietilor, cu putina cacao si un mot de frisca. Mai am o plasa de castane in frigider, urmeaza ...

    RăspundețiȘtergere
  9. DiaMar, copii au strimbat din nas, restul mesenilor am mincat portii duble. Ramine in catastiful cu retete de repetat.
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu le-as zice rustice, Vasi ! Esenta e, ca gatim cu ce avem la indemina . Ne tot aduce socrul meu castane, de nu apucam, sa le dam gata.
    O seara frumoasa si o imbratisare !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pare interesant... N-am încercat niciodată aşa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  12. vreau si eu castane...aici nu se gasesc , nu am mai mancat de cand eram mica !

    RăspundețiȘtergere
  13. Daca iti ramin niste castane fierte, Max, merita o incercare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Coco, in Romania, vezi castane mai rar, imi amintesc, ca aducea tata de la Baia Mare. Aici sint paduri mari de castani comestibili la munte si in perioada asta abunda pe piata. Sint foarte bune glasate, dar e mult de lucru cu ele ...

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum, si poza cu supa crema nuu?? Avand in vedere ca e o supa crema , cred ca e foarte bogata si aromata.Daca nu cumva si in calorii :).

    RăspundețiȘtergere
  16. Am mincat-o, Mihaela ! N-am fost, destul de rapida cu aparatul ... E picanta si dulce, in acelasi timp. Caloriile sint destule, castanele nu-s pentru cura de slabire !

    RăspundețiȘtergere
  17. Máš pravdu, v zime som na Kréte nebola, hoci by som raz rada videla niektorú stredomorskú krajinu aj v zime. V sezóne som nikdy v Grécku nebola. Vždy buď pred alebo po sezóne. V jednom roku som strávila tri týždne v Grécku dokonca už v máji, bežne som chodievala k moru v júni alebo v septembri. Leto býva pekné aj u nás, preto k moru chodievam mimo leta. Takže gaštany som na Kréte nejedla. Si veľmi milá, že mi odpisuješ po slovensky.

    RăspundețiȘtergere
  18. V septembri je najlepsie sa kupat v mori, v Grecku. Moj oblubeni mesiac ! Ja som v Krete bola len raz a to bolo v septembri ... pred 10 rokov.
    Odpust, ze moja slovencina je ni perfektna, nikdy som sa neucila pisat slovensky. Dakujem a prajem dobru noc !

    RăspundețiȘtergere
  19. Dani,ostala som prekvapena,ze si este nezabudla pisat po slovenski.Tesim sa ze materinsku rec si este pametas!!!Boskavam ta Ti si moj najkrajsi priklad!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Doteraz som si myslela, že tvoje komentáre píšeš za pomoci google translatora, pretože ja ho bežne používam, keď píšem komentáre v anglickom jazyku. No z predošlého príspevku Elisabety som sa dozvedela, že slovenčina ja tvoja materinská reč. Naozaj? To som potom ešte oveľa radšej, že som ťa tu objavila. Prajem krásny deň!

    RăspundețiȘtergere
  21. Mami, pametam, ale som vela zabudla ...

    RăspundețiȘtergere
  22. Daniela, Elisabeta je moja maminka. Moj otec je rumun a moja matka slovacka.
    Aj som sa zaradovala, ked som citala slovensky komentar ...
    Pekny den prajem !

    RăspundețiȘtergere
  23. Tu chiar cunosti limba asta straina, poloneza sau ce este?Sau traduci cu google?

    RăspundețiȘtergere
  24. Dani, pozdravujem tvojich rodičov, hlavne maminku Betku :-)Daniela (aj mňa niektorí volajú Dani)

    RăspundețiȘtergere
  25. E limba slovaca, Mihaela ! Stiu sa vorbesc, nu perfect, ca am uitat o multime, doar cu bunicii vorbeam numai slovaceste ... Cu scrisul e mai greu dar, daca ma straduiesc, reusesc, sa fac fata. Mai caut cu google cite un cuvint, ce nu-mi vine in minte sau nu sint sigura cum se scrie ...

    RăspundețiȘtergere
  26. Daniela, dakujem, si velmej mila !!! To maminka pocίta a velmi sa bude radovat !!!
    Dani ma volaju od malicka vsetci v rodine, tak ze to tak ostalo.

    RăspundețiȘtergere