Wikiplayer

joi, 10 noiembrie 2011

Lucrari in gradina

  Ce mai faceti prin gradina ? Eu am pus cartofi - desi nimeni nu pune acum cartofi . Aveam o ladita din cei mici in camara, ce le-au dat lastarii ... m-am tot uitat la ei si ieri, am sapat frumusel si i-am pus unde-au fost rosiile. Incercarea moarte n-are ! 
  Am socotit, ca de inghetat nu-ngheata, numai sa nu putrezeasca de prea multa ploaie. Daca o fi sa iasa, bine, daca nu, se composteaza ei frumusel in pamint. 
  Au rasarit ridichile, ceva salati si da coltul papadia rosie ( anul asta, e o noutate in straturile mele ).  Am pus arpagicul si morcovii si niste seminte de ceapa de tuns ( adica Allium schoenoprasum - ceea ce inseamna mai mult usturoi ). Mai am de semanat spanac si patrunjel.  Poze n-am, ca am lucrat la cartofi si se insereaza devreme, dar nici n-am inca ce poza.
   Am fotografiat in schimb narcisele cele mai precoce, ce se lungesc pe zi ce trece.
    



31 de comentarii:

  1. nu ingreata, eu cred ca ai sa ai o mica productie! nu stiu cum e cu ploile la voi.
    cartofii cand ii scoate toamna din pamant... mai ramane unu mic pe ici pe colo,iar primavara cand da caldura hopa si ei... tin minte zilele cand ai mei ingropau in pamant sfecla si cartofii peste iarna, vai ce gust bun aveau! cei mai buni ... e ce vremuri ... s-au dus, din pacate :(

    RăspundețiȘtergere
  2. din pacate zarzavaturi nu mai pun , nu le pot supraveghea...este cam departe curtea mea , la 120 km , am pus in schimb inca 10 butasi de trandafiri , sper sa se prinda , sunt sub sticle de plastic pana la primavara !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos se inalta ele spre soare.O seara buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dani, sounds like you have been pretty busy in the garden! Curious what will happen to your newly planted potatoes. Love your daffodils. They look nice and strong, holding the promise of their lovely yellow blooms to come in the future.
    Christina

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce ciudata imi pare gradina ta, in timp ce aici pamantul se odihneste, la tine are inca putere.
    Invidie si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  6. Andreea, si eu pe asta am mizat, fiindca am mai aruncat cartofi din astia scofilciti in compost si in primavara, erau bine-mersi. Nu se arata an ploios, chiar trebuie udata gradina de doua ori pe saptamina ... Multumesc, de incurajare !
    Ah, amintirile ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Coco, sigur se prind, e perioada cea mai favorabila acum. In primavara, o sa ai o gradina superba !

    RăspundețiȘtergere
  8. DiaMar, si eu le privesc cu mult drag. Anul trecut erau inflorite in Ianuarie.
    Numai bine si o zi buna miine !

    RăspundețiȘtergere
  9. Christina, I am curious too ... will see, in the spring. The wheater is good, for now.
    The daffodils are white - the first daffodils of the year. I still have some to plant and hope, they will flower for a long time ...
    Have a nice evening !

    RăspundețiȘtergere
  10. Daniel, aici e cultivat pamintul si iarna. I-am pus ingrasamint acum o luna, cind am curatat tulpinile rosiilor si in primavara, o sa pun compost si cenusa. E de lucru tot timpul ...
    Ma bucur, ca intri mai des ! O seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  11. Parca a venit primavara in gradina ta :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna seara, Diverse ! Toamna - primavara ...

    RăspundețiȘtergere
  13. I see narcissus already showing their green leaves in the pots on the terras too. Bit early isn't it? Also ranunculus I planted in pots under some pansies are showing their leaves... So very strange... I wonder when they'll bloom...
    Bye,
    Marian

    RăspundețiȘtergere
  14. Hello, Marian ! Welcome in my garden !
    Yes, the plants are growing much more early this year. The November is unusually warm ...
    You have a beautiful blog, I am so glad that you leave a comment and I find your page.
    Greetings !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Esti mai mult decat harnica, esti neobosita , ai putere si toamna si primavara...Eu de acum iau pauza si eu , dar si gradina. Hibernare :)si strangere forte noi pentru la primavara .

    RăspundețiȘtergere
  16. Mihaela, ma mai pling eu, dar imi place ... Am ajutor, sotul meu face muncile mai grele. Chiar si copii participa, fiecare dupa puterea lui.
    Daca in weekend ploua, cum se anunta, hibernez si eu.

    RăspundețiȘtergere
  17. Exact saptamana asta, cat a mai fost cald si ne-a permis vreamea, am incheiat muncile prin gradina...adica acum e curata, sapata si hranita cu ingarasamant organic...iar pana la primavara nu putem decat sa ne refacem fortele si sa-i ducem dorul!
    ps. vrei sa facem schimb de link-uri?

    RăspundețiȘtergere
  18. Viviana, sinteti harnicuti ! Bravo, pentru gradina !
    Nu am facut pina acum schimb de link-uri si parca nu m-as incumeta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Hi Dani,

    Wonderful to see your vegetables growing! I bet you are really busy with your garden!

    Greetings and have a nice weekend!
    Yvonne and Raphael

    RăspundețiȘtergere
  20. Yvonne, Raphael, thank you, for passing by. It was a busy week in the garden ...
    Enjoy the weekend ! Greetings from Greece !

    RăspundețiȘtergere
  21. Dani - cand zic schimb de link-uri, ma refer ca tu (adica blogul tau) sa fii in lista mea de bloguri si eu in a ta....dar daca nu vrei nu e nici o problema! o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  22. Da, te-ai aliniat cu muncile de toamna.
    Si eu am de mutat niste plante, ma apuc saptamana viitoare, dar nu prea am chef.N-am reusit sa plantez decat arpagic si usturoi.
    Ce noroc au unii, aproape le infloresc narcisele!

    RăspundețiȘtergere
  23. Corina, nici mie nu-mi place, sa mut plantele. Am schimbat locul la citiva trandafiri si unul, mi se pare, ca nu merge bine ... Pamintul e mult mai uscat anul asta.
    Astea-s narcisele de Anul Nou, daca n-or inflori mai repede anul asta ... Mai am bulbi de narcise, ce-si asteapta rindul la plantat.
    La mine e lejer cu muncile in gradina, suprafata e mica. Te admir, ca mai ai timp si de gradina de legume, le tine e de lucru, nu gluma, ca sa intretii trandafirii si companionii lor . Spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
  24. Lavi, chiar si pe un pervaz de fereastra, poti face o mini gradina. Ani de zile, plantele mele au stat in balcon. Primele seminte, ce le-am semanat intr-o jardiniera, in anii studentiei, au fost de patrunjel ...

    RăspundețiȘtergere
  25. La noi nu s-a mai făcut nimic, am strâns doar ce era în ghivece mari şi mici şi le-am băgat în casă (cred că în noaptea aceasta vom avea şi prima noapte cu mai puţin de zero grade în Bucureşti).
    Dar am văzut că le-au dat colţii ghioceilor deja, sunt aşa, cam de un centimetru.

    RăspundețiȘtergere
  26. Deci si la tine, ghioceii au luat-o inainte, Max. Azi am avut si aici o zi mai racoroasa si cerul e suparat a ploaie. Era si timpul ...
    O seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  27. Look very promising for many beautiful blooms.

    RăspundețiȘtergere
  28. Am plantat ceapa si usturoiul , deja are cam 10 cm , salata , 5 butasi de trandafiri urcatori si 6 butasi de vita de vie, 2 pruni si un par .Mai avem inca de curatat si sapat . Am mai pus si cativa bulbi de Muscari si un bujor arborescent . A uitasem! si un liliac Buddleja, imi doream de mult sa-l am in gradina. Inca nu am reusit sa musuroim trandafirii , pomii si vita de vie si mai avem de vopsit la gard . Acum este umed si ceata si nu merge . Avem gradina de 1 an si inca mai plantam pomi , am gasit aici un cires foarte mare , un visin si un cais care nu a rodit deloc. Visinul a facut foarte multe visine dar au venit graurii si le-au dat pe jos mare parte din ele . Anul viitor va trebui sa-l protejam cu o plasa dar este un pom foarte inalt, are cam 5 metri . Sunt grozave narcisele tale , parca vine primavara !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta era anul trecut, dar am si acum doua flori de narcise din astea. Nu le-am acordat inca destula atentie, astept sa infloreasca mai multe :)
      Deci ati avut multa treaba. Bravo ! Buddleja am avut doua tufe, una liliachie si una indgo. Au devenit enorme si mi-au invadat trandafirii ... din lipsa de spatiu le-am desfiintat. Am preferat sa pastrez tufa de Cestrum, care parfumeaza mai puternic ... Pentru bujorul arborescent te invidiez, eu am incercat de trei ori si nu mi s-au prins, dar nu ma las, vreau macar unul in gradina :)
      Spor la treaba in continuare si sa sa prinda tot ce-ati plantat !

      Ștergere