Wikiplayer

sâmbătă, 18 iunie 2011

Gradina Botanica din Cluj

  Sint fotografii facute in urma cu trei ani si mi-am amintit de ele  vazind postul Gabrielei . 
  Si cum am tot postat fotografii cu gradini de pe alte meleaguri , am zis sa pun si citeva imagini din tara. Am petrecut acolo o dupa amiaza intreaga, invirtindu-ne pe alei si admirind florile si copacii si bazinele cu nuferi. Singurul regret a fost ca nu era vizitabila sera cu cactusi. Din spusele tatei, care e pasionat de cactusi, gradina are o colectie frumoasa .
  La intrare, un frumos rond de flori :



  Apoi anemone japoneze, o planta pe care mi-as dori-o in gradina, chiar daca  se zice ca e invaziva.


  Trandafiri, citeva imagini, nu erau multi infloriti atunci.


  Dalii splendide.




  Un strat cu Canna ( si asta e o planta vizata pentru gradina mea, infloreste mult timp si e numai buna pentru zona mediteraneeana ).


  Cactusi plantati in exterior.



  Sera cu nuferi tropicali - cred ca e Victoria Regia, un nufar enorm denumit astfel in cinstea reginei Victoria a Marii Britanii.





 Hortensiile din gradina japoneza.



 O floare de Hibiscus syriacus.


 O planta exotica, originara din Africa,  pe care, de atunci, o tot caut prin magazine. Imi place enorm inflotescenta ei. Se cheama Haemanthus Katherinae Baker si apartine familei Liliaceelor.


 Iar in final, nuferii - Nymphea adorata, ce nume frumos  pentru o planta perfecta  !





13 comentarii:

  1. That is a lovely botanical garden, Dani! I am very fascinated by your pictures of the water lily in the green house, Victoria Regia, the leaves are so pretty! Thanks for sharing these great pics!
    Christina

    RăspundețiȘtergere
  2. Christina, thank you , for leaving always such nice comments ! You are so kind !

    RăspundețiȘtergere
  3. Si uite-asa m-apuca iar un dor de ducaaaa...

    RăspundețiȘtergere
  4. O gradina ce imi ofera mereu amintiri- mersi Dani!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca in linie dreapta ne despart mai puti de doi kilometri. Nu i-am mai facut o vizita de vreo ... chiar asa, de cand n-am mai fost la Gradina? Eu, cea care-n liceu chiuleam dedicat :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Aaaaa, Alexandra, tu scrii in versuri !!! Un sfirsit de saptamina la Cluj, e usor de programat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu placere, Daniel !
    Amintirile frumoase sint de nepretuit ... Cred, ca unul din motivele pentru care iubesc fotografia e, ca pot pastra mai aproape amintirile ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Balaura, eu m-as duce si pe jos, de la distanta la care esti tu. In orasul nostru avem doar un parculet si ala in reconstructie ... Niciunde in Grecia, nu exista ceva atit de frumos, ca si Gradina Clujului. Acum, ar trebui, sa fie infloriti bujorii arborescenti ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Dar de mândru îs ca ne lauzi Grădina noastra botanică!Ce+i drept e superbă,ultima dată am fost la începutul iernii când nu era mare lucru de văzut dar sigur revin in primavară.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte frumoasa, Marc. Macar de-as putea sa ma plimb pe-acolo mai des :) Visez ca stau pe bancuta la umbra uriasei magnolii, vis-a vis de nuferi, cu o carte in brate, privind cum se scutura petalele albe ...

      Ștergere
  10. Nu mi se pare invaziva anemona japoneza! Eu am vazut-o prima data in Canada si m-am indragostit de delicatetea ei! Am gasit-o apoi la un producator ungur, venit la piata de flori din Timisoara. Daca reusim sa venim in septembrie in Peloponez, iti aduc si tie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am citit despre ea ca s-ar comporta, dar experienta personala n-am. Eu am incercat o data din seminte si n-a iesit nimic ... M-as bucura, daca as primi de la tine o radacina :) Si cu atat mai mult, m-ar bucura revederea :)

      Ștergere