Wikiplayer

joi, 9 iunie 2011

O gradina fermecata

   De data asta in Franta, ca sa iesim putin din gradina mea.
   E o gradina botanica din Menton, pe Coasta de Azur, la granita cu Italia. Mentonul e cunoscut ca orasul cu cele sapte gradini. Noi am reusit sa vedem doar una in timpul pe care l-am avut la dispozitie.
   Gradina se cheama Val Rahmeh si e creatia unei doamne iubitoare de plante, sotia unui ambasador de la inceputul secolului 20, care a trait multi ani in tari exotice . Cind s-a intors in Franta, a adus seminte si plante noi si incet, incet a crescut in jurul casei o oaza de frumusete.
   La inceput e aleea cu palmieri, bananieri, ferigi uriase si brugmansii :





  Mai de aproape - brugmansiile sau trompetela ingerilor - arata fantastic si au un parfum obsedant.



 Casa, in culori de ocru, in mijlocul proprietatii, e acoperita de iedera si bougainvillea, cu o plantatie de brugmansii portocalii in jur.









   Thunbergiile aveau flori enorme, cum n-am mai vazut.




    O planta necunoscuta mie, cu flori mov, pe un zid de piatra :



   Bananieri spectaculosi cu frunze roscate :



   Cactusi in partea mai insorita a gradinii :



   Fructele ciudate ale unui palmier, ca o perdea cu margele rosii :



   Apoi ne indreptam spre iazul inconjurat de copaci enormi. Aici am stat pe bancuta la umbra unui arbore de matase si ne-am uitat la nuferi.












    Am admirat florile arborelui de matase :



   Exoticele plumerii :



    Si niste citrice ciudate :





    De amintit ca la Menton in fiecare primavara se organizeza Sarbatoarea Citricelor.                    
    Plecind de la gradina botanica am cumparat mandarine glasate, ananas in sirop si dulceata de chitre si de portocale amare plus niste seminte de thunbergia, pe care nu le-am semanat inca.

24 de comentarii:

  1. Interesant si frumos. Este minunat sa vezi atata vegetatie luxurianta. Copaceii aceia de brugmansie sunt uluitori, ce inseamna sa creasca in mediul lor!
    Eu am trei la ghiveci cu care ma chinui in fiecare an sa-i bag in subsol, dar nu renunt la ei fiindca vara ii tin pe terasa unde mancam si miros superb. Merita tot efortul dupa parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Merita, bineinteles ! Si eu incerc, sa ii acomodez in veranda, dar nu le place la caldura...

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos,am si eu trompeta ingerilor, numai alba.Ma uimeste cum renaste, cum cade o frunza, cum apare repede un lastar in loc.Anul trecut a fost infestat cu musculita alba de sera si pe timpul iernii, dar am tot striopit-o si curatat-o pana si-a revenit. Acum cand o vad in imaginile tale de mai sus parca as mai pune lastari la inradacinat sa o inmultesc.Dar asa e de greu de pastrat florile pe timpul iernii din lipsa de spatiu :(

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce nu merge brugmansia la tine, Dani?
    La mine pe terasa bate vara soarele de la pranz pana apune si este foarte cald, majoritatea zilelor vara sunt in jur de 35 de grade.
    Trebuie in schimb udate bine in fiecare zi, poate si de 2 ori daca ghiveciul este mai mic.
    Toamna le bag la subsol, de fapt la demisol, unde au ceva lumina si temperatura de 10 grade. Le cad toate frunzele (dar trebuie udate si iarna) si primavara cand le scot afara renasc.
    Necesita si ingrasamant din cand in cand, altfel frunzele se fac verde deschis si nu mai infloresc bogat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoase imagini, si frumoasa plimbare.Multumim.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vasi, cea alba e cea mai frumosa, dar sint atitea culori...

    RăspundețiȘtergere
  7. Flordel, nu merge, fiindca trebuie udata cum zici tu . Si sint zile, cind nu e nimeni acasa ... Daca mai incerc, o pun in pamint afara, acolo se pastreaza umiditatea mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Exceptionala gradina , frumoasa prezentarea Dani !

    Interesant sa vezi o Yucca cum arata intr-o gradina .

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare bine , ca ti-a placut plimbarea virtuala, Antal. Pe mine m-au impresionat, mai ales brugmansiile enorme. In Grecia nu exista asa ceva, pe cind Yucca sint peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da , exotice Brugmansiile alea . Ce inaltime aveau ?

    RăspundețiȘtergere
  11. Cel putin 4-5 metri, unele chiar mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  12. Dana, raiul, unde isi dau mina omul si natura ...

    RăspundețiȘtergere
  13. Dani ne-ai prilejuit o foarte frumoasa vizita virtuala. Multumim.

    M-am oprit pe-ndelete la fiecare fotografie si, pentru o clipa, parca as fi fost si eu acolo.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cu aceste imagini splendide fac si eu o plimbare prin gradinile botanice pe care nu cred ca mai pot sa le vad,doar cu ajutorul internetului.Multumesc DANI.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ilinca, si eu, cind ma uit la poze, retraiesc amintirea gradinilor prin care am trecut...Si amintirile astea, ma ajuta sa trec de stressul cotidian.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mami,fa-ti programul pentru primavara viitoare ! Ma bucur, ca ti-a placut plimbarea printre brugmansii...

    RăspundețiȘtergere
  17. He ce ma bucur ca sunt atit de apreciate brugmansiile ... of cind ma gindesc az dimineta lasai pe cea roz simpla inflorita mi-a inflorit si una din cele galbene mari acum astept raritatile sa se dea in spectacol ... uf ce frumoase sunt .. si Dani vezi sa nu o pui in soare in gradina ca nu faci nimk cu ea o arde soarele mai la umbra asa cum se vede pe aici ...uf ce frumuseti..

    RăspundețiȘtergere
  18. Geo, ce ma bucur, ca iti plac ! La mine nu le prieste, nu prea am umbra in gradina - da o sa incerc, sa pun o crenguta la prins, in cel mai racoros strat. In glastra am incercat si nu merge deloc... Iti multumesc de sfaturi !

    RăspundețiȘtergere
  19. Gradinile din Menton sunt accesibile tuturor sau sunt private? Am de gand sa merg la Nisa si parca le-as vizita si eu dar nu inteleg daca trebuie rezervare su nu (Rahmeh, serre de la Madonne)!

    RăspundețiȘtergere
  20. Nick, pe adresa asta : http://www.jardins-menton.fr/-Jardins-Menton-.html , gasesti toate amanuntele despre gradinile Mentonului.
    Sint opt gradini, cinci publice ( cele mai frumoase, fiind Val Rahmeh si Serre de la Madonne ) si trei private, unde intri doar cu rezervare.
    Daca ajungi acolo cu autocarul din Nisa, ai ceva de mers, pina la gradini. Si, la ora prinzului, se inchid. Noi asa am patit-o si am hoinarit in orasul vechi pina dupa masa ... de asta, am vazut numai o gradina.

    RăspundețiȘtergere
  21. Arborele de matase, Bauhinia, l-am vazut anul asta, in ianuarie, la Hong Kong pentru prima data.

    RăspundețiȘtergere